Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 3 oktober Enduro Bergeijk  (gelezen 9464 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #90 Gepost op: 03-10-2009, 19:47 »
Helaas is t zelfs maar 1 rondje geworden. :'(
Zoals voorgeschreven in t onderhoudsboek had ik het balhoofdlager later smeren bij de motorzaak. een uur rijden later is het lager kapot en na één ronde was er totaal niet meer mee te rijden.
 
Maandag staat er een boze klant bij een motorzaak >:( >:( >:( >:( >:(
 
Route was mooi, maar zwaar-weet nu niet hoe het zou zijn geweest met een sturende motor, maar dat moet ik dan maar eens in een herkansing gaan proberen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #91 Gepost op: 03-10-2009, 20:30 »
Ik vond 't een topervaring! Met Dick een hotelletje gepakt daar in de buurt. Geen stress, alles rustig aan. We hadden zo 's ochtend nog de tijd om het circuit met de proeven af te lopen. Veel van geleerd over welke lijnen we moesten hebben.

Het begon al met met het starten van de motor. Vanaf de aanhanger naar het parc ferme, prima starten. En vanaf het podium slecht starten natuurlijk! Maar geeft niet; niemand is daar echt gehaast. Ik reed met Dies van de Ora en Jan, MX-dealer van Suzuki en nog iemand in dezelfde minuut. Minuut? Ik heb nooit meer een klok gezien van de orga, behalve toen ik in de servicetent aankwam. Dus gelijkzetten van mijn Lidl-klokje is nooit meer gelukt...

Dit bevalt duidelijk beter dan met die leipo's op een KNMV off-road

Ik ken die maisprutvelden wel, die zijn leuk. Maar dit zijn maiszandvlaktes. Stuifen behoorlijk en de rijders laten allemaal superdiepe sporen achter. Het was de kunst om ze snel als mogelijk weg te sturen van alle lijntjes die uitgezet waren. Dan zelf een vrij spoor kiezen. Op een gegeven moment zag ik 100 echte kilometers op de GPS staan, nog nooit zo hard gereden op het maïs!

Crossproef in het maïs was dus op dezelfde ondergrond. Ze hadden een 'kurketrekker' gemaakt. Als je dan het hart bereikt had dan moest je rechtsomkeert weer terug. Ik werd een beetje draaierig; leek wel een kermis.

Verder een hele speelse enduro. Er zat een 'evenwichtsbalk' in voor de gevorderden (die ben ik links voorbij gereden, wel hoop officials driftig naar me zwaaien, maar die heb ik gemakshalve maar genegeerd). Verder vond ik ook die heuveltjes leuk waarachter het 90 graden afgekapt was. Het Eurocircuit daar heb ik niet zo hard gereden.

Ik kon al wel in mijn minuut aanrijden, ik kwam keurig op tijd, nog 7 minuten over,bij aankomst op het circuit. Die heb ik gebruikt met wachten op Jan Laurense op zijn RMZ450 en wat te eten. Een oude vos die prachtige slimme lijnen reed. Hij zat in mijn minuut en god wat rijdt die man makkelijk! Alle prut, zware bochten en andere moeilijke dingen ontweek hij als een toreodoor. Ik denk dat het me zo 30% energie zou kosten ten opzichten van de niet ideale lijnen

Stom dat ik gewacht heb want ik kwam eigenlijkkeurig op tijd aan, maar of ik nog wel ff de crossproef wilde rijden, want dan pas was ik écht gearriveerd. Ik was na het wachten dus weer 7 minuten te laat. Weer wat geleerd ;D

Minpuntje is dat mijn dealer Hans van MVM motoren er hard vanaf gegaan is in een maisveld: Volgens zijn vrouw een gebroken sleutelbeen, gebroken ribben en misschien een klaplong. Dat zouden ze vanmiddag in het lokale ziekenhuis uitzoeken. Verder niet gehoord van medische uitvallers.

Zelf ben ik uitgevallen na 1.5 ronde; gaskabel gebroken. Ik heb het nog wel provisories kunnen repareren zodat ik 'm niet hoefde te duwen door 't terrein. Maar rijden door technische punten was uitgesloten.

Toen ik terug was bij de servicetent kon ik op het Eurocircuit nog net Toine van Dijk zien finishen. Vlak voor de tijdsmeting viel er een beginner voor zijn neus. Dan wordt er wel een beutje geschreeuw hoor ;D

Zelf de inters en nationale royaal in laten halen, maar ben blijkbaar niet ingehaald door Erwin, toen stond ik al in de bosjes te sleutelen.

Van diverse kanten kregen we bij de bus de tip 'Hellendoorn'. Daar gaan we ons dan nu maar even op richten: het smaakt naar meer...

Post Merge: [time]za 03 okt 2009 19:31:46 GMT-1[/time]
Vervelend man, ik heb jullie niet meer gezien! Was Kim er ook op de 450X?

Helaas is t zelfs maar 1 rondje geworden. :'(
Zoals voorgeschreven in t onderhoudsboek had ik het balhoofdlager later smeren bij de motorzaak. een uur rijden later is het lager kapot en na één ronde was er totaal niet meer mee te rijden.
 
Maandag staat er een boze klant bij een motorzaak >:( >:( >:( >:( >:(
 
Route was mooi, maar zwaar-weet nu niet hoe het zou zijn geweest met een sturende motor, maar dat moet ik dan maar eens in een herkansing gaan proberen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #92 Gepost op: 03-10-2009, 21:04 »
Nee, Brommer is zojuist geland op Faro, morgen start hij in de Alentjo rally.
 
Tot ziens bij een volgende enduro, als er nog een keer een "droge" rit tussen zit, wil ik het nog eens opnieuw proberen om er een uit te rijden. Was namelijk wel wat ik er van hoopte: lekker rijden zonder last te hebben van de snelle rijders en zonder te fungeren als rijdende chicane.

Post Merge: 03-10-2009, 21:05
Heb nog op jullie staan wachten van 15.00 tot 15.30 maar niet meer zien binenkomen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #93 Gepost op: 03-10-2009, 21:47 »
Ik ben na anderhalve ronde bij TC3 afgehaakt met gierende kramp in mijn koppelingshand.
Vond het keiharde sleuren door maisstofwoestijnen behoorlijk pittig. Ben behoorlijk kapot gegaan, maar dat is ook de bedoeling van enduro toch?
Klote Rob van dat lager, binnenkort herkansing in Hellendoorn?

 

Post Merge: 03-10-2009, 21:56
Uitslagen:
http://www.knmv.nl/uploads/files//KNMV%20Enduro%20ONK%202009-10-03%20Bergeijk.pdf

Post Merge: 03-10-2009, 23:19
Hellendoorn: 31 oktober :)
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #94 Gepost op: 04-10-2009, 19:40 »
Over 2 weken ktm dag, week daarna Handel en als alles dan nog heel is mogelijk Hellendoorn :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #95 Gepost op: 04-10-2009, 21:14 »
hee mannen, leuk om te lezen, ik wil dit jaar ook wel 1 endurootje proberen, is het een optie/praktisch mogelijk/handig om aan te haken?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #96 Gepost op: 05-10-2009, 17:34 »
Gewoon ook naar Hellendoorn komen.
In bergeijk hadden we verder ook niets afgesproken, maar omdat je toch vlak na elkaar start hoef je niet te zoeken.
 
Misschien wel leuk om het "oude"idee om als allroadmaniacs.nl team te starten weer op te pakken. Kunnen we misschien samen starten (?)
 
Overigens, als het van nu tot 31 -10 blijft regenen, weet ik nog niet of ik ga.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #97 Gepost op: 05-10-2009, 18:30 »
Misschien wel leuk om het "oude"idee om als allroadmaniacs.nl team te starten weer op te pakken. Kunnen we misschien samen starten (?)

Team heeft niets met samen starten te maken.
Als je samen inschrijft zit je bijna vanzelf in dezelfde minuut. Eventueel iemand even voorlaten mocht je net verkeerd uitkomen.
 
En Ferd moet wel lid zijn/worden van de KNMV om teambaas te mogen spelen...... (tsja, je moet wat om aan leden te komen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #98 Gepost op: 05-10-2009, 19:25 »
ok, ik heb een licentie om 1x mee te rijden, en durf t wel aan ( tenzij et idd 20 dagen gaat regenen...)

graag jullie tips over de voorbereiding, ik heb enduro.nl al eens gelezen, maar wat heb ik verder nodig? heb bv geen metalen benzinetank,
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #99 Gepost op: 05-10-2009, 20:22 »
volgens mij staat het allemaal al in dit draadje, je moet alleen niet in Bergeijk verschijnen  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #100 Gepost op: 05-10-2009, 20:25 »
Bedank Irene nog voor het maken van de foto's! Ze heeft Dies en mij er mooi opgezet!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #101 Gepost op: 05-10-2009, 20:36 »
volgens mij staat het allemaal al in dit draadje, je moet alleen niet in Bergeijk verschijnen  ;D
Klopt, stalen tank was alleen om tijdens de tussenstop voorzien te worden van benzine door het JTX team. Deze voorziening zal er in Hellendoorn waarschijnlijk niet zijn en daar zullen we dan zelf een oplossing voor moeten verzinnen
In mijn geval: de 14 liter tank laten zitten, dan hoef ik onderweg niet te tanken.
Verder het bekende gedoe: er werden aantal motoren afgekeurd op de banden en verder moet het licht en de claxon het doen (tov een OTR waar ze daar nooit naar kijken). In Bergeijk werd overigens alleen naar de banden gekeken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #102 Gepost op: 05-10-2009, 21:39 »
keken ze naar de merktekens ? k heb er IRC's op liggen, die noppen zijn te groot. anders worden het deserts...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #103 Gepost op: 05-10-2009, 21:42 »
er staan hier http://www.braboteam.nl/wedstrijd/ foto's. ::) ::)
zelfs ik als toeschouwer stond toen ik thuis kwam het zand en stof uit m'n onderbroek te kloppen. ;D ;D 
neem aan dat de deelnemers zelf zand door de aderen hadden stromen :confused: :confused: wat een stof!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: 3 oktober Enduro Bergeijk
« Reactie #104 Gepost op: 05-10-2009, 21:58 »
keken ze naar de merktekens ? k heb er IRC's op liggen, die noppen zijn te groot. anders worden het deserts...
Deserts hebben geen FIM keur.
Die moet erop, anders nogo. Ik dacht dat IRC wel een FIM gekeurde band in het programma heeft zitten.
 
Nog wat plaatjes van Bergeijk