Ik vond 't een topervaring! Met Dick een hotelletje gepakt daar in de buurt. Geen stress, alles rustig aan. We hadden zo 's ochtend nog de tijd om het circuit met de proeven af te lopen. Veel van geleerd over welke lijnen we moesten hebben.
Het begon al met met het starten van de motor. Vanaf de aanhanger naar het parc ferme, prima starten. En vanaf het podium slecht starten natuurlijk! Maar geeft niet; niemand is daar echt gehaast. Ik reed met Dies van de Ora en Jan, MX-dealer van Suzuki en nog iemand in dezelfde minuut. Minuut? Ik heb nooit meer een klok gezien van de orga, behalve toen ik in de servicetent aankwam. Dus gelijkzetten van mijn Lidl-klokje is nooit meer gelukt...
Dit bevalt duidelijk beter dan met die leipo's op een KNMV off-road
Ik ken die maisprutvelden wel, die zijn leuk. Maar dit zijn maiszandvlaktes. Stuifen behoorlijk en de rijders laten allemaal superdiepe sporen achter. Het was de kunst om ze snel als mogelijk weg te sturen van alle lijntjes die uitgezet waren. Dan zelf een vrij spoor kiezen. Op een gegeven moment zag ik 100 echte kilometers op de GPS staan, nog nooit zo hard gereden op het maïs!
Crossproef in het maïs was dus op dezelfde ondergrond. Ze hadden een 'kurketrekker' gemaakt. Als je dan het hart bereikt had dan moest je rechtsomkeert weer terug. Ik werd een beetje draaierig; leek wel een kermis.
Verder een hele speelse enduro. Er zat een 'evenwichtsbalk' in voor de gevorderden (die ben ik links voorbij gereden, wel hoop officials driftig naar me zwaaien, maar die heb ik gemakshalve maar genegeerd). Verder vond ik ook die heuveltjes leuk waarachter het 90 graden afgekapt was. Het Eurocircuit daar heb ik niet zo hard gereden.
Ik kon al wel in mijn minuut aanrijden, ik kwam keurig op tijd, nog 7 minuten over,bij aankomst op het circuit. Die heb ik gebruikt met wachten op Jan Laurense op zijn RMZ450 en wat te eten. Een oude vos die prachtige slimme lijnen reed. Hij zat in mijn minuut en god wat rijdt die man makkelijk! Alle prut, zware bochten en andere moeilijke dingen ontweek hij als een toreodoor. Ik denk dat het me zo 30% energie zou kosten ten opzichten van de niet ideale lijnen
Stom dat ik gewacht heb want ik kwam eigenlijkkeurig op tijd aan, maar of ik nog wel ff de crossproef wilde rijden, want dan pas was ik écht gearriveerd. Ik was na het wachten dus weer 7 minuten te laat. Weer wat geleerd
Minpuntje is dat mijn dealer Hans van MVM motoren er hard vanaf gegaan is in een maisveld: Volgens zijn vrouw een gebroken sleutelbeen, gebroken ribben en misschien een klaplong. Dat zouden ze vanmiddag in het lokale ziekenhuis uitzoeken. Verder niet gehoord van medische uitvallers.
Zelf ben ik uitgevallen na 1.5 ronde; gaskabel gebroken. Ik heb het nog wel provisories kunnen repareren zodat ik 'm niet hoefde te duwen door 't terrein. Maar rijden door technische punten was uitgesloten.
Toen ik terug was bij de servicetent kon ik op het Eurocircuit nog net Toine van Dijk zien finishen. Vlak voor de tijdsmeting viel er een beginner voor zijn neus. Dan wordt er wel een beutje geschreeuw hoor
Zelf de inters en nationale royaal in laten halen, maar ben blijkbaar niet ingehaald door Erwin, toen stond ik al in de bosjes te sleutelen.
Van diverse kanten kregen we bij de bus de tip 'Hellendoorn'. Daar gaan we ons dan nu maar even op richten: het smaakt naar meer...
Post Merge: [time]za 03 okt 2009 19:31:46 GMT-1[/time]
Vervelend man, ik heb jullie niet meer gezien! Was Kim er ook op de 450X?
Helaas is t zelfs maar 1 rondje geworden. :'(
Zoals voorgeschreven in t onderhoudsboek had ik het balhoofdlager later smeren bij de motorzaak. een uur rijden later is het lager kapot en na één ronde was er totaal niet meer mee te rijden.
Maandag staat er een boze klant bij een motorzaak
Route was mooi, maar zwaar-weet nu niet hoe het zou zijn geweest met een sturende motor, maar dat moet ik dan maar eens in een herkansing gaan proberen.