Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Afsluitingen, Meldingen, Nederland.  (gelezen 61407 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Afsluitingen, melding.
« Reactie #15 Gepost op: 22-08-2009, 23:19 »
Verdraait zeg... in die nota zit een plattegrond met alle openbare zandwegen in ede en omgeving!!! Super zeg..

Ja, leuke plattegrond,


Maar dan moet je wel even een briefje schrijven, met de goede argumenten.  ;)
Anders zijn ze vast niet meer open over een paar jaar    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zo zijn er wel meer documenten per gemeente of per provincie, waar geinventariseerd is welk openbare zandwegen er zijn ;D en die kan je leuk omzetten naar POI.
Ze zullen wel niet allemaal bereidbaar zijn met de motor, of 30 km  hebben maar een selectie kan je alvast maken



PS, weet iemand hoe je een plaatje op pagina in een pdf omzet naar een gewoon plaatje?

Post Merge: [time]za 22 aug 2009 22:32:38 GMT-1[/time]
OOK in lochem staat wat te gebeuren.


project “Kroel’n in ’t zand”

Zandwegen, kerkpaden, schoolpaden en hessenwegen zijn kenmerkend voor het Nationaal Landschap De Graafschap. Nergens vind je zoveel onverharde wegen als hier, bij elkaar zo’n vierhonderd kilometer! De zandwegen waren eeuwenlang de enige manier om door De Graafschap te reizen

Bijna de helft (150 kilometer) van de zandpaden in de Graafschap is openbaar.
http://www.destentor.nl/regio/zutphen/4860017/Zandweg-niet-altijd-alleen-maar-romantisch.ece
Het bedrijf Aracadis heeft daarvoor de zandwegen ingedeeld van intensief onderhoud naar extensief onderhoud en hoopt het gehele plan voor de zomervakantie de gemeente Bronckhorst aan te bieden. Medewerkers van het ingenieursbureau Arcadis zijn gisteren in het kader van het project 'Kroel'n in 't Zand' begonnen met de inventarisatie van zandwegen in het nationaal landschap De Graafschap.

Negen zandwegen in Borculo vallen in dat gebied, zoals de Wiechersweg en de Lebbenbruggedijk. Van bijzonderheden maakt Arcadis foto's. Ook doet het onderzoek met een grondboor. Zo is vast te stellen hoe de wegen er aan toe zijn.

De informatie is bedoeld voor een beleidsplan voor de inrichting en het beheer van zandwegen. Begin volgend jaar houden de gemeenten Berkelland, Bronckhorst, Lochem en Zutphen informatiebijeenkomsten over het project.

http://www.beleidsimpuls.nl/zandweg.php
Gelderland herstelt zandweg in ere
 Gelderland wil de achterhoekse zandweg in ere herstellen en de asfaltering een halt toeroepen. Een zandweg geeft een heerlijk gevoel van rust en landelijkheid. In de zomer stuiven ze, in de winter zijn het modderpoelen of glijbanen. Gemeenten en provincies beschouwden zandwegen jarenlang als kostenpost en niet als parel.

 ;) Dat stuiven we helpen een beetje, zo ook modderpoelen, kortom we zijn landschapverbetereaars. ;D

http://www.lochem.nl/glc/website/webgen.nsf/(framesets)/Internet?opendocument&Body=http://www.lochem.nl/glc/website/webgen.nsf/page?openagent&id=_B5FDC6D33EAA5F98C1257584002B6CEB

Post Merge: [time]za 22 aug 2009 22:33:55 GMT-1[/time]
Lijkt erop dat coderver maar eens alle gemeente aan moet schrijven met een uiteenzetting van standpunten en belangen.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Afsluitingen, melding.
« Reactie #16 Gepost op: 23-08-2009, 00:06 »
PS, weet iemand hoe je een plaatje op pagina in een pdf omzet naar een gewoon plaatje?

Ik heb de plattegrond opgevraagd, even de reactie afwachten. De pdf opblazen, en dan steeds stukjes plakken in Paint werd me even te gek.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Afsluitingen, melding.
« Reactie #17 Gepost op: 23-08-2009, 00:24 »

De pdf opblazen, en dan steeds stukjes plakken in Paint werd me even te gek.

Je bedoeld 200 % en dan een printscreen van je scherm maken.
Krijg je hem dan digitaal van de gemeente, denk je, wil je hem mij dan opsturen?

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Afsluitingen, melding.
« Reactie #18 Gepost op: 23-08-2009, 00:38 »
Als ik hem krijg dan stel ik hem hier beschikbaar.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Afsluitingen, Meldingen, Nederland.
« Reactie #19 Gepost op: 29-08-2009, 01:58 »
Gemeente Deurne:

Uitvoeringsprogramma 2009
De keuzes voor 2009 zijn gemaakt. Op 31 maart 2009 is het uitvoeringsprogramma voor 2009 vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders. Dat betekent dat duidelijk is welke wegvakken in 2009 worden aangepakt:


8. Lissenweg en Molenweg, Liessel: afsluiten onverharde weg voor autoverkeer
9. Meistraat, Neerkant: afsluiten onverharde weg voor autoverkeer (gaat niet door, te weinig draagvlak bewoners)


Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Afsluitingen, melding.
« Reactie #20 Gepost op: 29-08-2009, 06:56 »
Als ik hem krijg dan stel ik hem hier beschikbaar.
Ik had de vraag gesteld aan iemand die ict werkzaamheden verricht bij die gemeente. Helaas kon hij niet meer bij de originele plattegrond komen.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Afsluitingen, Meldingen, Nederland.
« Reactie #22 Gepost op: 01-09-2009, 10:33 »
Nou, voor deze ene keer heeft deze campingeigenaar het gelijk aan zijn kant :D

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Afsluitingen, Meldingen, Nederland.
« Reactie #23 Gepost op: 01-09-2009, 12:29 »
Nou, voor deze ene keer heeft deze campingeigenaar het gelijk aan zijn kant :D
Weet je dat wel zo zeker ;) Mag hij een weg die meer als dertig jaar gebruikt word zomaar afsluiten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Afsluitingen, Meldingen, Nederland.
« Reactie #24 Gepost op: 01-09-2009, 14:17 »
Bij een zwaarwegend belang misschien wel? Maar het mag m.i. geen zwaarwegend belang zijn ivm zijn omzettargets.

Zet er een paar paaltjes neer zodat afval dumpende auto's en vrachtwagens er niet meer doorkunnen (behoudens brandweer, je kent ze wel, met sleuteltje). Ruiters, fietsers wandelaars en enduristen kunnen er dan gewoon door...

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Afsluitingen, Meldingen, Nederland.
« Reactie #25 Gepost op: 02-09-2009, 14:47 »
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/september/01/concept_nota_zandwegen_in_de_gemeente_ede

wie in de buurt woont briefje schrijven.

01 sep 2009print dit artikel

EDE In de raadscommissie Beheer Fysieke Omgeving (BFO) wordt morgen de concept Nota Zandwegen besproken. De nota geeft een overzicht van de geschiedenis, achtergronden en belangen. Het behoud van zandwegen staat centraal. Binnen de gemeentegrenzen van Ede ligt ongeveer 80 kilometer aan zandwegen.
In de concept Nota Zandwegen staat hoe de gemeente Ede om wil gaan met de zandwegen in Ede. De nota ligt tot en met 2 oktober ter inzage. De gemeente is verantwoordelijk voor de openbare zandwegen in Ede. Die hebben niet alleen een verkeersfunctie, maar ook een belangrijke natuur-, cultuurhistorische, recreatieve en landschappelijke waarde. Het karakter van deze zandwegen moet dan ook zo veel mogelijk behouden blijven. De gemeente ontvangt regelmatig vragen en klachten over stofoverlast en veiligheid. De nota vormt de basis voor het beleid hierbij en om rekening te houden met de verschillende belangen. Bij het opstellen van de concept Nota Zandwegen is gebruik gemaakt van de rondetafelgesprekken met belanghebbenden, die werden gehouden in oktober 2008. Bewoners of organisaties kunnen t/m 2 oktober reageren via , onder het kopje Werk, ondernemen, verkeer en vervoer.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Afsluitingen, Meldingen, Nederland.
« Reactie #26 Gepost op: 08-09-2009, 14:28 »
ZANDPADEN WORDEN VERHARD BIJ RUCPHEN

http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/5483212/Einde-van-worsteling-bijna-in-zicht.ece

RUCPHEN - Bij het plan voor het gedeeltelijk verharden van de zandwegen in de Rucphense bossen worden alleen twee paden aan de Roosendaalse kant verhard. Eigenlijk had de gemeente liever de zandpaden vanuit Rucphen willen verharden. "Dat zou ook logisch geweest zijn gezien onze ambities als toeristisch recreatieve gemeente", zegt wethouder Piet van den Kieboom.

Het probleem is echter dat de natuur- en milieuorganisaties, vertegenwoordigd door de BMF, hieraan niet mee willen werken. Dit omdat er dan twee keer zo veel zandpaden zouden moeten worden verhard om het Ossekopke en de campings De Oliepot en de Zilverden te bereiken. Ook zou dan een volgens de natuur- en milieuorganisaties waardevoller bosgebied worden doorsneden dan nu gebeurt door verharding van de zandwegen vanaf de Roosendaalse kant van de Rucphense bossen. Volgens Van den Kieboom had de gemeente ook in eerste instantie al een akkoord bereikt met de BMF over verharding vanaf de Roosendaalse kant. "Toen ik het dossier van mijn voorganger overnam gingen er echter bij de gemeente stemmen op dat het voor ons beter zou zijn om de zandwegen vanuit Rucphen te verharden. Ik heb dat toen voorgesteld aan de BMF, maar die wilde er niets van weten en kondigde aan dat ze zich er tegen zou verzetten als we dat toch zouden doen. Geconfronteerd met dat standpunt kiezen we er als college van B en W voor om dan toch maar het oorspronkelijke plan uit te voeren






Post Merge: 08-09-2009, 14:29


Post Merge: 08-09-2009, 14:31
EDE, hoe denkt men over zandpaden.

http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=871269

EDE – De commissie Beheer Fysieke Omgeving trok veel tijd uit voor de concept Nota Zandwegen. Aanleiding voor het opstellen van de nota waren de klachten over de slechte toestand van de zandwegen in Ede. Over de oplossingen zijn de meningen verdeeld.
Edenaren hechten grote waarde aan het in stand houden van de zandwegen. Eén van de dicussiepunten was het al of niet (gedeeltelijk of half-) verharden van zandwegen. D66 vindt dat de nota daar niet concreet genoeg in is. Andere fracties pleiten juist voor terughoudendheid in het nemen van fysieke maatregelen op zandwegen, omdat dan juist het karakter en de specifieke charme van de landelijke zandwegen aangetast zou worden. Een van de grote problemen is dat, met name na stevige regenbuien, er grote kuilen ontstaan die tot gevaarlijke situaties kunnen leiden. Dat zou met ‘schaven’ opgelost kunnen worden. Door het gehele wegprofiel af te schaven kunnen de kuilen opgevuld worden en ontstaat er weer een egale weg. Tot nu toe gebeurt dat zo’n vier keer per jaar. Dat moet vaker gebeuren. De SGP wil meer aandacht voor de fietspaden op zandwegen. Wethouder Peter van ’t Hoog legde uit dat er voor fietspaden andere prioriteiten liggen in de gemeente.


Post Merge: 10-09-2009, 13:01
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/5492707/Raad-Rucphen-niet-eens-met-BMF-over-zandpaden.ece

Post Merge: 10-09-2009, 13:45
http://www.wze.nl/informatie_producten/bekendmakingen/@146744/pagina/

Geslotenverklaring Abbekinderse zandweg, Wrangeweg, Groeweg
Inzagetermijn: van 14 september 2009 t/m 26 oktober 2009
Het volgende ontwerp verkeersbesluit is genomen:

Het instellen van een zonale geslotenverklaring, met uitzondering van bestemmings- en lanbouwverkeerverkeer, voor de Abbekinderse- zandweg, Wrangeweg, Groeweg, Spaanweg, Kasteelweg, Daniëlsweg en Stadhoekweg.

De vraag is of dit allemaal onverharde wegen zijn??????
Zo te zien is de zandweg, geen zandweg.
http://maps.google.com/maps?q=Abbekindersezandweg,+Zeeland,+Nederland&oe=utf8&ie=UTF8&hl=nl&cd=1&geocode=Fb6OEQMdAc87AA&split=0&sll=37.0625,-95.677068&sspn=23.875,57.630033&ll=51.480835,3.926325&spn=0.01037,0.027401&t=h&z=16&iwloc=A


Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Crossen op bedrijventerrein Noord aan banden
« Reactie #29 Gepost op: 28-09-2009, 19:54 »
Crossen op bedrijventerrein Noord aan banden
 
De politie en gemeente gaan het crossgedrag op het bedrijventerrein Apeldoorn Noord aan de Laan van Zuidbroek aan banden leggen.
De politie gaat extra controleren. Ze zal in eerste instantie waarschuwend opgetreden, daarna worden overtreders bekeurd.
Gebleken is dat het braakliggende terrein gelegen naast de vijver op het nieuwe in aanbouw zijnde bedrijvenpark Apeldoorn Noord vooral op zondag veel crossers aantrekt. Het gaat hierbij dan niet alleen om crossmotoren maar ook om quads.
Tot op heden werd dit door de geringe bebouwing  in de buurt door de vingers gezien. Nu de bewoning van Zuidbroek oprukt, komen er steeds meer klachten. Ook komen er steeds meer kijkers naar het crossen kijken en bij een ongeluk zouden ook zij gewond kunnen raken.
Besloten is om de komende periode bij deze crossbaan te gaan controleren en te inventariseren om hoeveel crossers het daadwerkelijk gaat. De crossers worden aangesproken en op de klachten en de risico’s gewezen. Ze worden in deze periode in principe zonder bekeuring weggestuurd.
Na de periode van waarschuwen gaan medewerkers van het Team Verkeershandhaving van de regiopolitie en van het gemeentelijke Team Toezichting en Handhaving Openbare Ruimte overtreders bekeuren.
.....
Ik zie er idd wel vaak politie, maar woningen heb ik er nog niet gezien. Wel een snelweg (A50) die er langs ligt.
Hoe zit het trouwens als ik met mijn getekende brommer voor de appartementen van die klagers heen-en-weer ga rijden? Bijvoorbeeld van Karwei terug... ooh, iets vergeten bij de Karwei, weer terug,  ooh iets vergeten etc? Lijkt mij meer geluidsoverlast dan een paar crossers in de héle verte...
350 EXC-F --- 790 Adventure R