Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KNMV ritten en keuring  (gelezen 3235 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #15 Gepost op: 20-09-2009, 10:19 »
Banden controleren ze wel eens. Niet rijden met een crossband
Remmen en ze willen ook wel eens met een dbmeter bij je uitlaat staan. Krijg je een stipje op de uitlaat. Maar dit allemaal is per offroadrit verschillend. Ene keer word je band goed gekeurd en de andere keer mag je niet rijden tenzij je er een andere band oplegt :S
www.offroadteamaadorp.nl
KTM GS 620 LC4 White Edition

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #16 Gepost op: 20-09-2009, 10:53 »

Ik weet niet of die legaal is, maar er staat 'standaard' een plaatje op met 'for race use only'. En ik ben het eens dat we zachtjes moeten doen..... , maar die Akra is lekker licht en met nieuwe mapping rijdt ie fantastisch!

Extreme performance maakt ook lekkere stille uitlaten, van zowel carbon als titanium. Ik heb er een titaniumversie onder zitten en dat ding hoor je bijna niet.

Kom maar eens langs in Zevernaar met je motor, waarschijnlijk peurt hij er evenveel PK's en koppel uit als je luide Akra ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #17 Gepost op: 20-09-2009, 20:56 »
Extreme performance .... Kom maar eens langs in Zevernaar met je motor, waarschijnlijk peurt hij er evenveel PK's en koppel uit als je luide Akra ;)

Heb je misschien een linkje voor mij? ik google, maar kan ze niet vinden. Bedoel je Zevenaar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #18 Gepost op: 20-09-2009, 21:05 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #19 Gepost op: 20-09-2009, 22:01 »
mja, leuk, ik zal der eens langsrijden. Maar ik zie wel errug weinig offroad plaatjes erbij staan hoor.. allemaal 4 cilinder georienteerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #20 Gepost op: 21-09-2009, 08:56 »
mja, leuk, ik zal der eens langsrijden. Maar ik zie wel errug weinig offroad plaatjes erbij staan hoor.. allemaal 4 cilinder georienteerd.

Klopt, maar maakt wel degelijk ook demper voor offroad. Hij maakt de dempers zelf, dus voor elke motor wat wils!
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #21 Gepost op: 21-09-2009, 10:18 »
mja, leuk, ik zal der eens langsrijden. Maar ik zie wel errug weinig offroad plaatjes erbij staan hoor.. allemaal 4 cilinder georienteerd.

Erik Eggens en Pedro Tragter laten hun uitlaten daar ook maken. Ze geven maximale performance bij minimaal geluid. Hij heeft een of ander revolutionair (gepatenteerd) dempingssysteem ontworpen...

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #22 Gepost op: 06-10-2009, 10:17 »
Even een vervolgvraag: hoe weet ik of mijn banden crossbanden zijn? Ik heb een DRZ overgenomen, maar ben nog niet echt bekend met het off road jargon. Heb iets gehoord over DOT en FIM gekeurde banden, maar kan niet vinden welke banden daartoe behoren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #23 Gepost op: 06-10-2009, 10:27 »
De letters DOT staan dan op de zijwang van de band.

Crossbanden staat meestal op Not For Highway use, of er staat het woord 'cross' in de typenaam. Bijv. UniCross.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #24 Gepost op: 06-10-2009, 10:34 »
Dit zijn aanduidingen op de band zelf. FIM gekeurde banden hebben een maximale "nop-lengte" van 13mm (uit m'n bolleke) en zijn dan legaal op de openbare weg. Cross-noppen zijn vaak (veel) hoger en er staat een melding op de band zelf als: "Not for highway use", "For closed circuit use only" of iets dergelijks. Omdat off-roadritten door openbaar terrein gaan willen ze geen crossbanden omdat die de boel (nog meer) kapot rijden.
 
PS. Heb btw 4 jaar knmv, mon en andere ritten gereden met een Shinko Holeshot MS540 (cross-)voorband en nooit gecontroleerd. Achter altijd Kenda Trakmaster (FIM) en nu ook voor. Ga toch weer voor een bandje met gekantelde noppen, want zo'n Kenda voor vinnik driekeer nix...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #25 Gepost op: 06-10-2009, 10:36 »
Top, daar kan ik wat mee. Zal de volgende vraag wel weer op ons eigen forum stellen  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #26 Gepost op: 06-10-2009, 10:38 »
Als je een nieuwe voorband zoekt die FIM én DOT is én gekantelde noppen heeft kijk dan eens naar de Pirelli Scorpion Pro. Die is goedkoop en toch wel goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #27 Gepost op: 06-10-2009, 11:27 »
Ik ga de volgende keer ook weer voor een Kenda Trakmaster (K760), maar die heeft volgens mij geen FIM want 18mm noppen. Maar wel DOT. Prima dus voor KNMV (of MON) ritten, prima voor de politie en verzekering, maar afkeur bij een enduro.
 
Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #28 Gepost op: 06-10-2009, 11:37 »
nog maar een keer gemeld: IRC Vulcanduro, grote nop (maar wel voor op de weg) zeer lijtvast en niet duur. alleen niet toegelaten bij enduro's, nop is te groot. top voor OTR
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: KNMV ritten en keuring
« Reactie #29 Gepost op: 06-10-2009, 11:51 »


Post Merge: [time]di 06 okt 2009 10:53:39 GMT-1[/time]
Ik ga de volgende keer ook weer voor een Kenda Trakmaster (K760), maar die heeft volgens mij geen FIM want 18mm noppen. Maar wel DOT. Prima dus voor KNMV (of MON) ritten, prima voor de politie en verzekering, maar afkeur bij een enduro.
 
Maurice
[spam mode aan] de Kenda K760 trakmasters heb ik op voorraad liggen voor een goede prijs   [spam mode uit]