Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Start / Onstekings probleem  (gelezen 758 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Start / Onstekings probleem
« Gepost op: 04-08-2009, 18:13 »
Gisteren weer wat tijd kunnen besteden aan de nieuwe dr big aanwinst.

Als eerst de carbs eens schoongemaakt, zat een hoop oxidatie in en verder olie en oliefilter vervangen.

Toen weer een start poging...de start motor ging lekker rond zonder problemen en mooier dan GO!; maar hij wilde niet starten: wat blijkt geen vonk.

Terwijl één bougie op cylinderkop ruste viel me op dat er vonken tussen de startmotor en linker carterhelft overvliegen tijdens het starten...not good.

De decrompressie unit was gedeeltelijk omzeilt dus die eerst maar terug naar origineel gebracht, maar nu gaat de start motor ook niet meer rond. Rollende ogen/Rolling Eyes

Dus de startmotor ging wel mooi rond; maar geen vonk op de bougie's...en wel overspringende vonken bij de startmotor.
Waar moet ik gaan zoeken Vraagteken/Question CDI, bobine's? Startmotor? Massa draden?

Bij voorbaat dank Knipoog/Wink     

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Start / Onstekings probleem
« Reactie #1 Gepost op: 04-08-2009, 20:14 »
hmmm, met dat bijltje heb ik ook eens gehakt!
zo te lezen aan de vonken tussen je startmotor en carter is het de massa kabel die waarschijnlijk niet is aangesloten achter op je blok..........

greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Start / Onstekings probleem
« Reactie #2 Gepost op: 04-08-2009, 22:39 »
zo te lezen is het idd de massa van het motorblok, met de omzeilde decompresiehevel had de startmotor nog net genoeg stroom om in de rondte te gaan , nu hij er zwaar aan moet trekken leverd de gebrekkige massa niet meer genoeg om de startmotor te laten draaien....
 
 
dus eerst alle massa draden controleren / aansluiten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Start / Onstekings probleem
« Reactie #3 Gepost op: 05-08-2009, 08:07 »
Ok; vanavond ben ik weer bij de motor...dan ga ik weer verder knutselen.
 
Hoewel ik het massa draad al aan het blok vast zag zitten zal ik hem eens loshalen en doormeten.
 
 

Post Merge: 05-08-2009, 22:53
Succes geboekt:
 
Ik heb het probleem(eigenlijk waren het er 3) vanavond kunnen oplossen:
- decompressie kastje verwisseld met die van go!... Start Motor ging direct weer rond, maar nog wel met vonken van de start motor vandaan. (nu dus op zoek naar een 2e hands decompressie kastje, iemand een idee of die van een 800 hetzelfde is als een 750?)
- eerst de start motor eruit getrokken, contact vlakken waar de boutjes van de start motor zitten met een koper borsteltje goed schoongemaakt. En terug gezet MET 2 boutjes, want er zat er nog maar één toen ik hem kreeg. Geen vonken meer te zien daarna...dus dat probleem was ook opgelost...helaas kwamen de vonken toen niet bij de bougies te voor schijn.
- toen wat bedrading doorgemeten en maar de cdi uitgewisseld van go!...daarmee wilde die zonder uitlaat al lopen. Voor de zekerheid de originele cdi weer teruggezet en daarmee deed die het ook weer! Dus waarschijnlijk wat oxidatie bij de contacten van de cdi stekkers.
Wel leuk die flammen uit de uitlaat poort zonder uitlaat Heel kwaadaardig/Twisted Evil