Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Elastieken vervangen van een MD-roadbook  (gelezen 2568 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Gepost op: 21-10-2005, 22:34 »
Hoe doe je? Kun je ergens de asjes losschroeven zodat die elastiekjes erom kunt krijgen?

Heeft iemand toevallig een gebruiksaanwijzing van een MD-roadbook liggen?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #1 Gepost op: 22-10-2005, 13:15 »
Aaah jongens, toe nou ....  :-*
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2005, 13:54 »
roadbook?!
ik rij altjid achter m'n voorwiel an  ;D

kun je niet elastieken per meter kopen? en dan op lengte vast knopen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2005, 19:27 »
Goed, daar gaan we..

Heb de assen er ooit eens uit gehad maar dat is al weer een poosje terug..

Het motortje zit vast met een kleine inbus in de as. Deze schroef je los en dan druk je de poelie’s naar binnen. Volgens mij alleen de poelie aan de andere kant van de motor. Zoals ik me dan herinner kan je de as iets naar buiten drukken en deze schuin uit het roadbook halen. De poelie zit bij mij vast op een spiebaantje en dus niet met schroefjes en is met iets kracht en een grote schroevendraaier gewoon naar binnen te drukken. Kontroleer dit wel even voor je een bandenlepel achter je poelie zet  ;)

Ben ik nog te volgen? 

Succes!!

Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #4 Gepost op: 23-10-2005, 11:07 »
Dat vroeg ik me ook al even af toen ik de constructie bekeek. Maak er even foto's en een duidelijke handleiding van Corne, dan weet ik straks waar ik moet zijn, als mijn o-ringen breken.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #5 Gepost op: 23-10-2005, 22:35 »
Goed, daar gaan we..

Heb de assen er ooit eens uit gehad maar dat is al weer een poosje terug..

Het motortje zit vast met een kleine inbus in de as. Deze schroef je los en dan druk je de poelie’s naar binnen. Volgens mij alleen de poelie aan de andere kant van de motor. Zoals ik me dan herinner kan je de as iets naar buiten drukken en deze schuin uit het roadbook halen. De poelie zit bij mij vast op een spiebaantje en dus niet met schroefjes en is met iets kracht en een grote schroevendraaier gewoon naar binnen te drukken. Kontroleer dit wel even voor je een bandenlepel achter je poelie zet  ;)

Ben ik nog te volgen? 

Succes!!

Jeroen


Kmoet niet alleen het asje van de motoras eruit hebben, maar ook nog twee andere asjes...Ik heb al zitten duwen en trekken, maar ik krijg ze niet los...durf ook niet teveel kracht te zetten. Enig idee hoe ik die asjes los kan krijgen?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #6 Gepost op: 23-10-2005, 23:33 »
Moet kunnen, ze hebben het er ook ingezet  ;) Die van mij kan je er uit klikken door de poelie naar binnen te drukken en de witte busjes (hoeft maar 1 per as) er uit te halen. De as is op het einde iets dunner en valt in deze "lagers" Bij die van mij kan je de witte busjes gewoon naar buiten klikken. Het zit allemaal behoorlijk vast maar volgens mij moet het kunnen. O ja, alle assen zitten op deze manier bij mij in het roadbook, alleen de motoras zit nog extra vast met een inbus.

Had ik je al verteld dat ik nooit aansprakelijk ben voor mijn uitspraken  :D

Succes en maak een paar foto´s. Denk dat het handig is voor het forum om nu echt te weten hoe het werkt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #7 Gepost op: 24-10-2005, 11:10 »
Ja, ik ben ook erg benieuwd hoe het moet, want bij mij is het lange snaartje ook zijn fut kwijt.
Arthur heeft daarom een extra pully gemaakt, zodat het snaartje naar beneden wordt getrokken en dus weer strak komt te staan, werkt al een jaar goed, maar zal toch een keer vervangen moeten worden.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #8 Gepost op: 24-10-2005, 22:19 »
Heeeeel makkelijk, alleen moet je wel de juiste stieken hebben  :-\

In ieder geval: je kunt de doppen (waar je het roadbook handmatig mee bedient) uit de asjes schroeven. Let er wel op dat de bovenste rechtsom los moet worden gedraaid, dus tegen de 'normale' draairichting in. Het motortje zit vast met 2 kleine schroefjes, maar die ga ik er niet afhalen, want de stieken passen toch niet...

Foto's dus ff overbodig?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #9 Gepost op: 25-10-2005, 10:13 »
Da's een goeie, waar haal jij de nieuwe/goeie stieken vandaan?
En mocht je ze moeten bestellen, mag je ze voor mij ook best meebestellen hoor :-*

Maar goed, als je nu dus een probleem voor El Chott hebt, moet je anders die extra pully van mij maar even lenen.......

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #10 Gepost op: 25-10-2005, 10:52 »
Da's een goeie, waar haal jij de nieuwe/goeie stieken vandaan?
En mocht je ze moeten bestellen, mag je ze voor mij ook best meebestellen hoor :-*

Maar goed, als je nu dus een probleem voor El Chott hebt, moet je anders die extra pully van mij maar even lenen.......

Tja, waar haal je die stieken vandaan? Ik dacht dus bij Sommer, maar die hebben de touratroep roadbook stieken opgestuurd: ik dacht dus dat die tandwielen hadden, en heb er daarom niet eerder naar gekeken. In het MD-roadbook zit 1 lange en 1 korte. Ik ga d'r maar vanuit dat ze niet breken, en neem gewoon de stieken mee die niet passen, anders knip ik er wel een paar van een ouwe binnenband...Maareh, bedankt voor 't aanbod Roos!!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #11 Gepost op: 25-10-2005, 10:52 »
 :-\
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #12 Gepost op: 25-10-2005, 14:51 »
He Corne,

Electronica/audio-zaken willen nog wel eens een bakje met rubbere aandrijf-snaren voor cassetterecorder/decks of platen/CD-spelers hebben. Die kans wordt wel steeds kleiner met MP3 spelers maar je weet nooit :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #13 Gepost op: 26-10-2005, 13:26 »
He Corne,

Electronica/audio-zaken willen nog wel eens een bakje met rubbere aandrijf-snaren voor cassetterecorder/decks of platen/CD-spelers hebben. Die kans wordt wel steeds kleiner met MP3 spelers maar je weet nooit :)

Dank je! Maareh, mijn MP3 heeft wel gewoon een draaiende harde schijf hoor!  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Elastieken vervangen van een MD-roadbook
« Reactie #14 Gepost op: 26-10-2005, 15:04 »
Dank je! Maareh, mijn MP3 heeft wel gewoon een draaiende harde schijf hoor!  ;)
Slopen, die handel (Ipod?). Je zult zien dat die snaar past 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...