Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Te koop: BMW R1100GS '99  (gelezen 8391 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Te koop: BMW R1100GS '99
« Gepost op: 10-08-2009, 09:45 »
Niet echt de motor die de gemiddelde ARM-er graag in z'n schuur heeft, maar nooit geschoten is altijd mis.
 
Hierbij te koop:
BMW R1100GS, 1999, met ABS, handvatverwarming en infodisplay.

Aantal kilometers op de teller: 104.519
Aantal kilometers werkelijk: 161.000
 
Deze motor heb ik zo'n 5 jaar geleden bij Quispel Motoren in Deurne gekocht met 67000km op de teller. Daar sneuvelde echter de teller voordat de motor afgeleverd werd, waarna Quispel er een andere tellereenheid ingezet heeft met 12000km op de klok. Verder heb ik nog wel een stukje met gebroken tellerkabel gereden.
Dat verklaart het verschil tussen de tellerstand en de werkelijke stand.
 
Extra's en bijzonderheden:
- Hella FF50 verstralers.
- Extra stopcontactje bij het stuur.
- Touratech HardParts achter, voor niet.
- Stalen remleidingen voor.
- Zilver blok, zwarte versnellingbak (pas ca. 40.000km oud)
- Koppeling ca. 30.000km oud.
- Rempomp en remklauwen voor 6000km geleden gereviseerd.
- Achterdemper ca. 50k geleden door 100% repairs gereviseerd.
- Voordemper+veer is een 1150 modelletje met ca. 65.000km achter de kiezen.
- Zadel voorzien van harder schuim voor een beter comfort.
 
Pluspunten:
- Het spul is technisch gewoon goed onderhouden. Moet ook wel; de motor is mijn enige vervoer.
- Het blok loopt in vergelijking met andere 1100's waar ik op gereden heb erg mooi en soepel rond. Geen KFR, geen diepe dips in de koppelkromme, niks.

Minpunten:
- Technisch mag ik dan goed voor de motor gezorgd hebben, optisch is het wat minder. Er zitten krassen op de kleppendeksels, zo hier en daar bladdert er wat lak van het blok, er is een knippertje afgebroken en gelijmd, de nummerplaat is wat verkreukeld, ik ben een keer met m'n werkschoenen in het zadeldekje blijven hangen met als gevolg een winkelhaak, en de velgen weer mooi glimmend krijgen is zeker een weekend poetswerk.
- De remschijven voor zijn ver op. Kan nog wel effe, maar geen 100.000km meer.

De GS is gebruikt als 'manusje van alles'. Dagelijks woonwerkverkeer, pakezel, asfaltritjes, vakanties.
Offroad heb ik er weinig mee gedaan; ik kocht na m'n eerste allroadrit op de GS een los baggerbrikje omdat dat een setje Japanse noppenwielen met motor er nog aan even duur was als een extra setje wielen voor de GS.
 
En waarom zet ik 'm te koop? Nou, dat zit zo. Toen ik de GS kocht reed ik 20.000-30.000km per jaar en ging ik met het meisje op vakantie, samen op 1 motor.

Inmiddels rij ik nog maar weinig op de GS. Het werk zit op fietsafstand, vakanties met z'n tweeen op de motor zitten er even niet meer in aangezien het binnenkort familie DaBit word.

Buiten dat ben ik er gedurende de jaren achter gekomen dat ik een simpelere, lichtere eenpitter veel leuker vind om op rond te scheuren. Dat stampt wat meer en blaft lekker. Meer lol bij minder snelheid.

Afgelopen vakantie heeft eigenlijk wel helemaal de doorslag gegeven. In m'n eentje op de motor met niet al te gek veel bagage, slechte wegen, superslechte wegen, en asfalt-weg wegen. Dan heb ik relatief weinig aan de sterke punten van de GS, en heb ik graag wat lichters onder m'n kont.

Ik heb nog overwogen om eens een leuk ombouwprojectje te starten. Conventionele voorpoten, carburateurs, generator / ABS pleite, benzine op de plek van ABS/Motronic/generator, voorpartij pleite, achterframe lichter, etc. Dat kost een fortuin, en uiteindelijk win ik 50kg ofzo. Ook niet echt de moeite.

Het baggerbrik wat meer 'alledags-brommer' maken is ook nog niet zo simpel. 17" achterwieltje met transmissiedemper, OK. Meer benzine, OK. Knippers en spiegels, OK. Maar zaken als geen accu, beperkte opbrengst generator, etc. zijn minder simpel op te lossen. Hoewel het nog steeds een optie is.

Maar GS (en eventueel baggerbrik) de deur uit en wat anders terug is misschien wel het verstandigste. XChallenge heeft heel erg mijn interesse (maar 't prijskaartje...), XT660R heeft mijn interesse, KTM 640 Enduro/Adventure heeft mijn interesse, een wat gepimpte DR650RSE zou ook nog wel eens wat kunnen zijn, etc. Keus genoeg, eigenlijk. 't moet toch naar m'n zin aangepast worden.

Mocht je zoiets hebben staan dan is daarover te praten, uiteraard.

Goed, genoeg gepraat: tijd voor een paar plaatjes, want die zeggen meer dan 1000 woorden. Klikbaar voor het originele formaat.
 

 

 
De GS in zijn natuurlijke habitat:

 
Eventueel heb ik ook nog een setje Hepco & Becker Journey 43L koffers met binnentassen:
(foto van 3 jaar terug, meisje in veel te grote regenjas niet inbegrepen)

 
Vraagprijs voor de motor: EUR 3750,-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #1 Gepost op: 10-08-2009, 09:56 »
Foutje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #2 Gepost op: 10-08-2009, 09:57 »
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #3 Gepost op: 10-08-2009, 10:34 »
Ik heb ooit een rondje op een (wat ouder standaard model) XL600V gereden, en daar werd ik niet echt warm van. Het deed wat het moest doen, maar m'n hart ging er geen slag sneller van kloppen. Verder heb ik nog een goeie 2000km op een Dullville gereden (zelfde blok als een 650 Transalp voor zover ik weet), en ook dat was echt een slaapverwekkende motor.
 
De TransAlp in standaardtrim staat dus zeker niet op mijn lijstje. De Quickly Special zou ik nog het voordeel van de twijfel willen geven. We kunnen eens een keertje brommertje-wisselen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #4 Gepost op: 10-08-2009, 16:57 »
Doe dat maar eens, want dat is geen standaard brommer!
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #5 Gepost op: 10-08-2009, 17:13 »
Dank je JP ;)

Maar hij heeft wel gelijk, heb laatst de (standaard) Alp van mijn broer geprobeerd, maar dat is dus echt ander Küche... Hier kun je echt offroad prima mee uit de voeten en is daarnaast gewoon geschikt voor de lange baan (helaas met iets minder lol als een GS...)

Ik stuur je even een mailtje.

Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #6 Gepost op: 10-08-2009, 18:26 »
Mijn DRZ en ik hebben behoorlijk moeite om die alp bij te houden in terrein, en dat zegt niet alleen wat over de bestuurder ;) .
 
Echt een machtige allroad die zich goed kan meten met de offroads!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #7 Gepost op: 16-08-2009, 10:44 »
De GS is weg, een KTM Adv staat ervoor in de plaats  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #8 Gepost op: 16-08-2009, 10:48 »
Da's geen slechte wissel. Veel plezier met de wat grijze oranjert.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #9 Gepost op: 16-08-2009, 12:44 »
Twordt behoorlijk oranje hier in de buurt  :P
 
LEO

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #10 Gepost op: 17-08-2009, 07:48 »
Sommige komen er wat sneller achter dan andere  :P
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #11 Gepost op: 17-08-2009, 12:48 »
Sommige komen er wat sneller achter dan andere  :P

Sorry, ben er nog niet aan toe.
Ben er te oud voor denk ik  :D
 
LEO
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #12 Gepost op: 17-08-2009, 21:18 »
Mid life - > 2 takt ;D ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #13 Gepost op: 17-08-2009, 21:22 »
goede keuze Bart!!.
fototje vande adv??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Te koop: BMW R1100GS '99
« Reactie #14 Gepost op: 18-08-2009, 00:30 »
goede keuze Bart!!.
fototje vande adv??

Bart ligt als een goed toekomstig vader beaamt reeds op 2 oren (denkik) dus post ik ze ff.
 

 

 
@gezwindespoed: die 2T past volledig in het MLC pakket  ;)
 
LEO