Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Quick strap  (gelezen 2423 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: Quick strap
« Reactie #15 Gepost op: 06-09-2009, 09:54 »
hallo!
 
gisteren de QS op mijn helm gemonteerd, echter ik heb de klittenband niet gebruikt, maar ook aan de linkerkant zo'n knop gemonteerd net als aan de rechterkant, ( kun je als revisiesetje nabestellen).
daarna met dremel/boor een flink gat in de linker gesp gemaakt, ongeveer gelijk aan het sleutelgatvormige gat wat ook in de rechtergesp zit. (snappenjulliehetnog? ??? ).
 
de knoppen op de helm heb ik op de standaard manier met dubbelzijdig plakband vastgezet, maar ook extra gezekerd met een doorgeboord gat en m4 schroefdraad in de helm dus. Moet je wel durven/willen, boren/tappen in je helm.
Lijkt me niet supernoodzakelijk, maar ik heb het niet zo op klittenband en plak verbindingen.
 
ik heb nu dus een QS ZONDER klitten band, als ik de bril opzet moet ik dus gewoon de gesp over de linkerknop heenleggen zodat die er achter haakt, heb gisteren thuis ( op de bank = geen gezicht :D ) ff zitten oeffenen, maar volgens mij werkt het super, ook al heb ik er nog niet mee gereden.
 
als iemand belanstelling heeft om dit ook te doen, dan wil ik wel proberen om foto's te plaatsen.
(een plaatje zegt vaak meer als 1000 woorden ;) ).
 
groet Daan
 
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Quick strap
« Reactie #16 Gepost op: 06-09-2009, 12:43 »
zit natuurlijk wel stevig maar ik ff los halen onder het rijden zal denk ik niet meevallen  :-\ ben benieuwd
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Quick strap
« Reactie #17 Gepost op: 06-09-2009, 13:32 »
leuk idee, maar volgens mij is dan idd het voordeel van heel makkelijk brilop en bril af weg...  tenzij je eigen gat ( klinkt raar)  makkelijker open gaat dan het orgineel
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: Quick strap
« Reactie #18 Gepost op: 06-09-2009, 18:41 »
tuurlijk, ik heb "mijn" gat ;)  zonder vernauwing gemaakt,in een druppel vorm, dat hij dus makkelijk op en af gaat, dus als je je bril af wilt doen, gesp iets naar achteren trekken, en dan zijwaarts.
ik heb het net uigetest, zelfs rijdend op en afzetten is geen probleem ik heb nu ook een paar foto's gemaakt, maar zie nu ook net dat plaatsen tijdelijk niet mogelijk is :'(
 
plaatjes staan wel op het noppenforum, kijk bij (rij) techniek- quick strap.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Quick strap
« Reactie #19 Gepost op: 07-09-2009, 12:47 »
Lijkt mij een beetje in de categorie vallen: don't try to fix when it is not broken.
Ik rij al jaren met QS. Op de eerste helm 3 jaar met één setje. Sinds kort een tweede helm en die zit ook alweer een jaartje lekker. Groot voordeel van de klitteband is dat het niet zo nauwkeurig komt waar je deze plaatst. Dat gat zit je toch sneller mee te pielen omdat het zo nauwkeurig komt.
Als je de helm goed ontvet en licht opschuurt blijven die plakkers goed zitten hoor.  ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: Quick strap
« Reactie #20 Gepost op: 07-09-2009, 15:44 »
tuurlijk is er helemaal niets mis met de QS zoals die al ruim 20 jaar verkocht wordt,
maar ik vond dat het anders/beter? kan ;)