Uitlaatklepjes stonden wel goed. Eentje was aan de krappe kant, maar da's muggeziften.
De krukas langzaam ronddraaien via achterwiel is niet zo simpel; het spul schiet ineens een stuk door. Een een afdekkapje dat ik los kan draaien zodat ik een dop op de drukas kan zetten heb ik nog niet gevonden.
Ik heb de inlaatklepjes maar gewoon op 0.15 gesteld en de boel weer samengebouwd. Ben d'r toch vrij zeker van dat ik niks verkeerd gedaan heb; kleppen stellen kon ik bij een XL, KLX en GS ook. En zo'n KTM 640 Adv kan toch amper anders zijn, behalve dan dat je nergens normaal bij kunt zonder de halve brommer te slopen.
Tijdens het proefritje (lekker blok hoor, die LC4!) liep de motor normaal en de tik was weg. Als-ie binnenkort weer terugkomt weet ik wel hoe laat het is; dan kost het me een nieuwe nokkenas en die rollagertjes op de tuimelaars.
Bij de oliewissel vorige week ofzo zat er wel wat metaal in de zeefjes en aardig wat prut aan de aftappluggen. Maar niet zodanig dat ik me nou zorgen ga maken.
Ik heb alleen nog een rinkel in de koppeling die me niet zint. Ontkoppelen maakt niks uit voor de rinkel, wel verandert de toon iets. Ding werkt wel normaal, alleen verschuift het koppelpunt dichter naar het stuur naarmate je langer rijd. Zet je 'm even stil, dan is het weer normaal. Koppelingsvloeistof heb ik al gewisseld.
Iemand toevallig daar ook nog wat zinnings over te zeggen?
En dan nog een vraag: waar kun je het beste online KTM-onderdelen en Motorex olie bestellen? Die pakkingen tussen de kleppendekseltjes hebben hun beste tijd wel gehad, als ik het achterwiel los haal ga ik er vast achter komen dat de dempingsrubbers ook een aardig eind op zijn, en mijn voorraad Motorex is ver op.