ik werk redelijk dicht bij JTX dus als je ooit een (spoed)bestelling hebt rij ik er even voor je langs en haal ik de spullen op en drop ik ze dezelfde avond bij je.
Bedankt voor het aanbod! Misschien heb ik het nog wel eens nodig.
Maar voor deze sessie had Hannamax in Hedel het benodigde kleine grut (olie, Threebond vloeibare pakking, etc.). Gister gehaald, vanochtend effe aan het sleutelen geweest.
De boel zit weer redelijk ver in elkaar. Vloeibare pakking poetsen blijft tijdrovend k*twerk. Nu de olie er toch uit is trek ik het koppelingsdeksel ook even los; effe checken hoe ver de platen heen zijn en kijken of die 'muis' in de koppeling niet toevallig nog iets raars is. Zal wel niet, maar die paar boutjes loshalen en even controleren is ook de moeite niet.
Wel heb ik mogelijk nog een probleem met de timing van de nokkenas.
Volgens Richard moest die net een tandje 'verkeerd' staan om op tijd te staan. Nu stonden de stipjes en streepjes inderdaad niet netjes uitgelijnd, en had ik braaf de boel gemarkeerd om de andere nokkenas precies hetzelfde te monteren. Alleen hebben die (stift-)markeringen de poetslap die langs het tandwiel kwam bij het pakkingpoetsen niet overleefd.
Tsja, geen markerkingen meer, foto van de situatie was mislukt, dus geen flauw idee hoe het stond.
Ik heb met krukas-in-bdp-vastzet-bout gemonteerd de timing nu zo gezet (volgens WPHB dus):
.
Stip op het nokkenastandwiel lijnt nu uit met de kop, streepje op de nokkenas en puntje op het tandwiel liggen tegenover mekaar.
Als ik voorzichtig de krukas draai raken de kleppen de zuiger niet, dus tot zover is het goed.
Om de stip op het nokkenastandwiel gelijk te krijgen met de rand van de kop moest ik die ook een stukje verzetten (2 tandjes). Dat zou de afwijking kunnen verklaren. Maartoch, de timing stond eerst goed, want het blok liep als een dolle.
Heren LC4-experts: Klopt deze tekening nu wel of niet? Zou klote zijn als ik staks weer die $%&$#-vloeibare pakking eraf moet krabben.