De draad zelf zal waarschijnlijk niet het probleem zijn hoor.. tenzij de draad onderweg aan elkaar geknoopt is met kroonsteentjes of erger...
Het zijn altijd de overgangen die weerstand hebben (en dus voor spanningsverlies zorgen).
Dus kijk de contacten na waar de draad aan de lampen vastzit en waar de draad aan de zekering/accukant vast zit.
Maar: Je zei dat het meeknipperen het probleem was: Dat kan alleen als de stroom voor de lampen door dezelfde kabel gaat:
Meestal is de massakabel wel gedeeld, maar de voedingskabel niet (tenzij er in de lampunit relias of schakelelectronika zit, maar gezien de ouderdom van het beestje schat ik dat dat niet het geval is..)
Als je dus spanning verlies op de + draad naar een knipperlicht, dan KAN dat geen effect hebben op de helderheid van het achterlicht, gezien de + draad van de achterlampen een andere draad is!
DUS: Het moet ofwel in de massadraad (= aansluitinginge van de massadraad) zitten, ofwel in een gemeenschappelijke (voeding=) + draad.
Makkelijkste manier om daar achter te komen is METEN...
achterlampjes aan (parkeerlicht) en knipperlicht aan, zodat de lampen iets meeknipperen.
Vervolgens met een multimeter spanning tussen de MASSA van het lampje en een goed aardpunt aan het voertuig zelf meten. Zie je daar bijv 1V (extra) tijdens de aanfase van het knipperlicht: dan zit het dus weldegelijk in de massakabel(aansluitingen).
Het zelfde kan je doen met de + kant: Meet tussen de + van het lampje en een goed onbelaste + (bijv vanaf je trekhaakaansluiting): Ook daar mag je dan geen spanningsverlies/schommelingen zien.