Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ervaring met 278 :-) en mini laptop/pda  (gelezen 3839 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #15 Gepost op: 23-09-2009, 11:51 »
Da's idd een erg mooi apparaat, maar ook best prijzig!
Vraag is natuurlijk altijd hoe schokbestendig een harddisk is.
Voorlopig in ieder geval voldoende bij jou. En misschien heeft jou harddisk het zelfs wel erg zwaar te verduren gehad. Want ik weet dat je 'm gewoon in actie hebt gehad in een rijdende cruiser over niet echt lekkere onderrgrond.
Waarschijnlijk is dat een zwaardere belasting dan niet gebruikt in een motor tas....
Maar als ik nu mag kiezen tussen een SSD en een harddisk dan is het wel logisch om voor een SSD te kiezen. Zeker op een motor.

Ik ben wel gecharmeerd van die Asus EEE T91.
Interessante prijs <450 Euro en passieve koeling (geen vervuiling en geen geluid). Ook een touchscreen en XP geinstalleerd. Misschien wel een van de laatste apparaten die dat nog hebben.
Ik denk nog even na en dan zie ik wel.

Klopt, zo'n schijf wordt pas kwetsbaar als-ie én wat doet én het schokt. Maar dat zal je op de motor niet doen. Verder kan je de eisen aan zo'n apparaatje natuurlijk heel anders benaderen dan thuis.
Je hebt eigenlijk alleen XP, een klein snel browsertje (FF) en Mapsource nodig. Dat past met gemak op  pakweg 10 GB SSD en dan heb je nog ruimte zat voor tracks, foto's en zo. Foto's kan je eventueel backuppen op een USB stickje. Als je XP een beetje terugsnoeit heb je aan 1gHz processor meer dan zat. Touchscreen, bluetooth etc is wel leuk maar niet nodig en maakt het duurder.
Wat ik wel merk met die Everun is dat je lang niet overal wifi spots hebt of je moet dokken. Dan is mobiel internet (ik heb zo'n hsdpa kaartje) wel erg handig. Maar ook weer duurder natuurlijk  :-\
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #16 Gepost op: 23-09-2009, 15:10 »
Het is inderdaad zo dat een harde schijf met bewegende delen erg gevoelig is als deze aanstaat, maar dat betekent niet dat deze ongevoelig is als deze uitstaat.
 
Ik heb iemand eens een nieuwe hd uit de winkel zien dragen en vervolgen laten vallen op de straatstenen...die deed het dus niet meer.
 
Maar als je een laptop met een klein beetje bescherming verpakt in je bagage en niet in contact laat komen met trillende delen zoals een motor frame dan geloof ik dat wel goed moet gaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #17 Gepost op: 24-09-2009, 01:05 »
je kunt ook altijd nog een 3,5" HD zelf wisselen voor een SSD.
Bij een EEE 1005HA moet je de boel behoorlijk slopen, terwijl de meer vierkante modellen een service luikje hebben om de HD te wisselen.
 
Die 1005HA doet het wel erg lang op de accu trouwens (opgave 10 uur en daar komt ie best dicht bij)
 
Maar voor op de motor vind ik zo'n ding nog wel wat te groot.

Ah, da's interessant dat je een gewone HD kunt verwisselen voor een SSD.

Wat de afmetingen betreft:
Asus 1005HA    (hxbxd)   3,7 x 26,2 x 17,8 cm    > 1kg
Asus T91         (hxbxd)   2,84 x 22,5 x 16.4 cm  < 1kg
Everun            (hxbxd)   2,5 x 8,5 x 17,0 cm      600 gram

Ik ga binnenkort toch eens ergens kijken naar zo'n T91 :-)
Misschien kan er voor een paar tientjes ook wel een grotere SSD in :-))))

Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #18 Gepost op: 24-09-2009, 18:28 »
Viliv X70 Series
http://www.dynamism.com/viliv_x70.shtml
 
Ben deze tegengekomen en die spreekt mij ook wel aan in combi met de 278
[/td][/tr][/table]
Yamaha XT600E 1992
Yamaha XT600E 1999
Yamaha XJR1300

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #19 Gepost op: 24-09-2009, 18:57 »
Mooi ding, goeie prijs ook. Ken alleen het merk niet.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #20 Gepost op: 24-09-2009, 21:31 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #21 Gepost op: 26-09-2009, 00:05 »
Kwijl, kwijl, ik vind ze allemaal uber-hot!
En die Asus T91 lijkt alweer out-dated.
 
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #22 Gepost op: 26-09-2009, 08:15 »
Kwijl, kwijl, ik vind ze allemaal uber-hot!
En die Asus T91 lijkt alweer out-dated.

Da's het mooie van computers, je koopt per definitie een verouderde  ::)

Post Merge: 26-09-2009, 08:28
ohh, deze
[url=http://www.dynamism.com/umid.shtml]http://www.dynamism.com/umid.shtml[/url]

HTC maakt ook dat soort, x9500 shift en zo. Is volgens mij ook een erg handig formaat met zo'n uitschuiftoetsenbordje
                                                  
                                                                                                                                                                                      
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #23 Gepost op: 26-09-2009, 09:19 »
Kwijl, kwijl, ik vind ze allemaal uber-hot!
En die Asus T91 lijkt alweer out-dated.
 

Bijkomend voordeel voor jou: Die T91 kan het scherm draaien, zéér fraai als je die in, laten we eens zeggen, ooit(?) een Landcruiser op vakantie gaat. Dan kun je  het scherm altijd de juiste hoek geven, ondanks dat je een beperkt diep dashboard hebt (!)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #24 Gepost op: 26-09-2009, 11:23 »
Bijkomend voordeel voor jou: Die T91 kan het scherm draaien, zéér fraai als je die in, laten we eens zeggen, ooit(?) een Landcruiser op vakantie gaat. Dan kun je  het scherm altijd de juiste hoek geven, ondanks dat je een beperkt diep dashboard hebt (!)

Eeeeegggghhhh een Landcruiser.....
Dan mag er wel een SSD in die T91 zitten, maar ik vrees dat het draaipunt van het scherm dat toch niet overleefd (afhankelijk van de route, het bouwjaar van de Landcruisr en deehhh laten we zeggen "rijvaardigheid" van de bestuurder ;-).
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #25 Gepost op: 26-09-2009, 11:52 »
ik heb van de week een Samsung N140 KA01  gekocht 11 uur spanning zonder aan het stopcontact te hangen en 10 '' scherm alle garming en andere progamma's erop gezet en werkt perfect zeer compact

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #26 Gepost op: 26-09-2009, 14:21 »
Ja héé Peet, maar dat ding heeft geen SSD en meet wel ff  18,6cm breedt met 1270 gram.....
Dat noemen ze tegenwoordig een hunnebed man  :-X

 :stupid:

P.S Mogelijk is dit mijn laatste posting van deze maand want ik ga NU een nieuwe HD in mijn Laptop zetten.
Er volgt dus een nieuwe installatie enzo  ???

 
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Ervaring met 278 :-)
« Reactie #27 Gepost op: 26-09-2009, 15:11 »
ik heb geen SSD nodig
en ik vind hem al zo klein en jij noemt het een hunnebed (snik)
veel sukses met de schijf monteren

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: Ervaring met 278 :-) en mini laptop/pda
« Reactie #28 Gepost op: 26-09-2009, 16:09 »
Samsung heb ik ook naar gekeken maar ja niet echt tegen stof en vocht bestendig.
Panasonic heeft de Toughbooks maar zijn nogal prijzig (EUR 2000,00) en niet klein.
 
Maar nu op internet door fabriek gerefurbished panasonics gevonden.
 
En dat scheelt de helft.
 
https://toughbookdepot.com/products/Toughbook-CF29/
Yamaha XT600E 1992
Yamaha XT600E 1999
Yamaha XJR1300

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ervaring met 278 :-) en mini laptop/pda
« Reactie #29 Gepost op: 29-09-2009, 07:33 »
Fred, alleen vandaag, 80 GB SSD 2,5" voor 183€:

http://www.4launch.nl/shop/product/077691/
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain