Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Libya Rally  (gelezen 46133 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Libya Rally
« Reactie #330 Gepost op: 03-03-2011, 19:05 »
Is het normaal dat financiƫle gevolgen voor het risico van aflassen deels bij de deelnemers ligt? Stond dat in de voorwaarden?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Libya Rally
« Reactie #331 Gepost op: 03-03-2011, 19:08 »
Is het normaal dat financiƫle gevolgen voor het risico van aflassen deels bij de deelnemers ligt? Stond dat in de voorwaarden?

Nope, daarom ben ik het ook niet eens met de 40%. Is normaal in deze 100% uitgekeerd te krijgen en dat is ook mijn doel.

Vwb ondernemers risico ed., dat ligt bij de ondernemer, niet bij mij.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Libya Rally
« Reactie #332 Gepost op: 03-03-2011, 20:38 »
Overigens heb ik contact gehad met Afriqayah Airways en zij hebben toegezegd de kosten terug te betalen.

Ook heb ik een goed gesprek met Gert gehad en ik ben overtuigd van zijn goede wil om dit zo goed mogelijk op te lossen, dat geldt trouwens ook voor Memotours en anders hebben we volgend jaar nog een kans, ik wil er wel erg graag rijden.

Als er verzekeringen zijn die het een en ander kunnen dekken (ondernemings- of annulering ) dan moeten we dat natuurlijk blijven onderzoeken.

Laten we maar even afwachten hoe het loopt.

PS: Zou je Dresden-Breslau op Desert banden kunnen rijden?? Ik heb nog een inschrijving lopen...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Libya Rally
« Reactie #333 Gepost op: 03-03-2011, 21:36 »
ik heb ook de toezegging van  Afriqayah Airways dat ze terug betalen.
Verder een wijze les voor velen denk ik hoe dit is gegaan. Ik begrijp dat er allerlei zaken ingekocht zijn, op zich schaar ik dat onder ondernemers risico. Andere kant ze hebben ook al info sessies gehouden, feitelijk betaal je die ook, die zijn geweest en heb ik ook afgenomen, reeel zou ik zeggen okay dan hebben ze voor 5% prestatie geleverd dan kun je dat niet terugvorderen. zou overblijven 95% terug te vorderen. (letop dit zijn louter in mijn beleving reeele waarden)

Andere kant is als we allemaal 95% terug gaan vorderen blijft er niets over van mijnheer Duson. En is er geen rally en ben ik absoluut al mijn geld kwijt! Dat wil ik ook niet en ik denk meer mensen niet.
Natuurlijk zijn het ondernemers en geld er een bepaald ondernemers risico, en ordernemen heet investeren in de toekomst en risico's durven nemen. De situatie waar ze nu tegen aan lopen is wel uniek zo 2 weken voor vertrek als alles rond is en geboekt.
En dan is de optie om alles door te zetten naar 2012 eigenlijk helemaal zo slecht nog niet er gaat niemand failliet, er vallen geen slachtoffers en we hebben een mooi vooruitzicht hoe zuur het nu dan ook is.

Laat dan 2012 een fantastisch mooi Libya rally jaar worden en de orga de voordeel van de twijfel gunnen. En zoals wortel het ook al zegt ik wil daar gewoon de duinen bedwingen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Libya Rally
« Reactie #334 Gepost op: 03-03-2011, 23:00 »
Ik denk dat je hier het verschil moet proberen te maken (hoe moeilijk dat ook is soms) tussen iemand die iets organiseert vanuit zijn hart voor rally (ook al probeert hij/zij er geen geld op te verliezen of zelf zijn werk van te maken) of vanuit business perspectief (en dus puur winstbelang).

Natuurlijk is dat vaak een heel erg grijs gebied bij vele van deze organisaties. Je bepaalt voor jezelf waar die grens ligt, en dat hangt af van vele omstandigheden (hoe ben je er zelf ingestapt (business of hobby), hoeveel heb je er aan gespendeerd, en hoeveel is dat werkelijk voor jou (wat is je budget). Ik ken Gert en de Lybia rally orga, niet heel goed, Marcel (R.M.) misschien iets beter.

Kijkende naar de omstandigheden waarmee Gert dit jaar heeft omgaan, het de drive die hij heeft om toch door te gaan is het voor mij persoonlijk vrij duidelijk en denk ik dat Lybia rally georganiseerd werd vanuit het hart voor rally. Als het in 2012 door zal gaan, zal het met verlies zijn.

Ik hoop dan ook voor hem en voor ons, dat we idd in 2012 een kans krijgen om het door te laten gaan, of een goed alternatief te vinden. Ik steun hem dan ook daarin.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Libya Rally
« Reactie #335 Gepost op: 04-03-2011, 23:03 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Libya Rally
« Reactie #336 Gepost op: 11-03-2011, 10:56 »
Ola Gents,

Heeft iemand vanuit Afriqaya te horen gekregen wanneer we de refund kunnen verwachten of zit ik nodeloos dagelijks in te loggen bij de ING?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Libya Rally
« Reactie #337 Gepost op: 11-03-2011, 11:19 »
hier net zo  ???
 
Heb eea netjes aangeleverd aan ze, heb ik het maandag niet dan ga ik maar eens bellen/mailen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Libya Rally
« Reactie #338 Gepost op: 11-03-2011, 11:43 »
Ola Gents,

Heeft iemand vanuit Afriqaya te horen gekregen wanneer we de refund kunnen verwachten of zit ik nodeloos dagelijks in te loggen bij de ING?

ik heb ze toevallig gisteren een meeltje gestuurd maar nog niets vernomen...

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Libya Rally
« Reactie #339 Gepost op: 21-03-2011, 12:23 »
ik heb ze toevallig gisteren een meeltje gestuurd maar nog niets vernomen...

Inmiddels iets gehoord?

Heb zelf ook een mailtje gestuurd maar nog niet mogen vernemen...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Libya Rally
« Reactie #340 Gepost op: 21-03-2011, 12:54 »
Gert zou er nog achteraan gaan, hij zegt dat sommige al hun geld terug hebben maar dat het niet alleen om onze groep gaat maar om nog duizenden tickets. Wellicht geeft dat vertraging (en een liquiditeit probleempje bij Afriqayah Airways?  :-X )

Als dat geld op een Libische bank staat dan zit Ghadaffi er bovenop denk ik... afwachten maar...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Libya Rally
« Reactie #341 Gepost op: 21-03-2011, 15:46 »
heb er vorige week ook nog een mailtje aan gewaagt. Ook nog niets gehoord natuurlijk :(
Kan de centen nu wel gebruiken, heb een giga tegenvaller met een onderhoudsbeurt van mn LT >:(  kloterige ex-dienstfietsen
 
wijze les voor volgend jaar, ik neem KLM wel. Communiceert ook een stuk eenvoudiger.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Libya Rally
« Reactie #342 Gepost op: 21-03-2011, 15:53 »
In geval van een negatief reisadvies moet je annulering verzekering uit betalen. Vooropgesteld dat je die hebt.
Vorig jaar was dit bij mij ook en heb ik het geld van mijn vliegticket netjes terug gekregen.

Dat hebben jullie al geprobeerd ,of heb ik dat gemist?
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Libya Rally
« Reactie #343 Gepost op: 21-03-2011, 15:57 »
ik kon bij KLM eerst alleen omboeken, maar al snel werd dat omgezet naar volledige restitutie.  snel de bevestiging gehad, maar wel met de mededeling dat de uitbetaling zeker een aantal maanden later zou zijn.  Uiteindelijk prima geregeld dus.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Libya Rally
« Reactie #344 Gepost op: 21-03-2011, 15:57 »
In geval van een negatief reisadvies moet je annulering verzekering uit betalen. Vooropgesteld dat je die hebt.
Vorig jaar was dit bij mij ook en heb ik het geld van mijn vliegticket netjes terug gekregen.

Dat hebben jullie al geprobeerd ,of heb ik dat gemist?
 

Mijn reisverzekering (incl annuleringsverzekering) verzekerd alleen wanneer ik zelf de reis afblaas ivm ziekte of persoonlijke/familie omstandigheden.

Niets vermeld over negatief reisadvies...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog