Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Libya Rally  (gelezen 46222 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Libya Rally
« Reactie #90 Gepost op: 12-12-2010, 22:22 »
Het begint al te kriebelen..
Nog 3 maanden te gaan maar na de ritjes van volgende week toch maar vast een beginnetje maken met het prepareren van het fietsje. Eerste vraagstuk: welke banden zullen we bestellen?

Ik begrijp dat het erg veel duinen werk is dus ik vraag mij hardop af of een nieuwe Desert achterband wel nodig is en of er een Bib mousse ingepropt moet worden.

Een ouwe Desert a.band (die ik nog heb liggen) doet het over het algemeen prima op de duinen,.. wie oh wie heeft informatie over het terrein? Hoe zacht het zand is en hoeveel (scherpe) stenen/rots pistes komen we tegen?

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Libya Rally
« Reactie #91 Gepost op: 12-12-2010, 22:46 »
Het begint al te kriebelen..
Nog 3 maanden te gaan maar na de ritjes van volgende week toch maar vast een beginnetje maken met het prepareren van het fietsje. Eerste vraagstuk: welke banden zullen we bestellen?

Ik begrijp dat het erg veel duinen werk is dus ik vraag mij hardop af of een nieuwe Desert achterband wel nodig is en of er een Bib mousse ingepropt moet worden.

Een ouwe Desert a.band (die ik nog heb liggen) doet het over het algemeen prima op de duinen,.. wie oh wie heeft informatie over het terrein? Hoe zacht het zand is en hoeveel (scherpe) stenen/rots pistes komen we tegen?

Ikzelf had wel bib's. Die ben je zeker nodig, er zit maanlandschap tussen met veeeel stenen...

Dit waren de tracks van destijds:

Libya Desert Challenge 2008 Satellite Movie
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Libya Rally
« Reactie #92 Gepost op: 13-12-2010, 19:20 »
LDC =/= Lybia Rally dus ik betwijfel of de routes hetzelfde zullen zijn.

http://www.ldc-rallye.com/new/Welcome.html
http://www.touareg-trail.be/LR/index_nl.htm

de een in het najaar, de ander in het voorjaar.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Libya Rally
« Reactie #93 Gepost op: 13-12-2010, 22:28 »
Volgens mij heeft de organisatie zich opgesplitst in twee verschillende evenementen... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Libya Rally
« Reactie #94 Gepost op: 14-12-2010, 11:53 »
@kibbe hadden jullie motors gehuurd of met een hele groep op een groene motor?

frank

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Libya Rally
« Reactie #95 Gepost op: 14-12-2010, 21:33 »
@kibbe hadden jullie motors gehuurd of met een hele groep op een groene motor?

frank

De motoren waren geregeld door Henno van Bergeijk, onze teamleader zeg maar. Henk Knuiman reed op z'n eigen fiets natuurlijk...



Ik reed zelf op een van de eerste BMWeetjes....Xchallenge:

Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Libya Rally
« Reactie #96 Gepost op: 14-12-2010, 22:12 »
RBC heeft nog huurmotoren beschikbaar, Ewout is zelf ook mee. Vwb banden: we rijden in de Akakus een dagje stenen, maar dat is een betrekkelijk korte dag. De meeste kilometers bestaan toch uit zand en duinen.
Het is nog niet zeker dat we in Tripoli finishen, het kan zijn dat we gewoon in Sebha eindigen, en dan komen de laatste 2 dagen over gravel en stenen te vervallen en maken plaats voor: jawel, zand en duinen.
Een scherp voorbandje is wel nodig, achterband maakt niet zoveel uit. Ik zou altijd voor mousse kiezen, geen omkijken naar, als je 1 keer lek rijdt ben je zuur... In februari organiseer ik weer een deelnemersbijeenkomst, krijg je alle info nog eens te horen.
Binnenkort volgt er meer info van de organisatie mbt tickets.
Mocht je specifieke vragen hebben kun je altijd bellen. (zie rallymaniacs)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Libya Rally
« Reactie #97 Gepost op: 14-12-2010, 22:30 »
Vuile Akakus...man ik droom er soms nog van. Stenen kleiner dan 20 cm ontweek je niet meer, daar knalde je in volle vaart overheen, grotere probeerde je te ontwijken....

Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Libya Rally
« Reactie #98 Gepost op: 16-12-2010, 22:53 »
Heeft iemand nog wel eens wat van de orga gehoord?ik heb wat mails gestuurd over def aanmelding en vliegtickets enzo, maar nooit meer wat van gehoord... @ kibbe: die stenen zijn we hier in de algarve lekker aan t oefenen!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Libya Rally
« Reactie #99 Gepost op: 16-12-2010, 23:00 »
Gert heeft een tijdje in Afrika gezeten. Met het verlies van Birgitte zal er vertraging zijn in communicatie en reacties denk ik.

Laatste nieuws was via Marcel dat we in een paar weken details krijgen.

Update 09-12-2010

Met nog slechts een 25-tal vrije plaatsen zit de Libya Rally 2011, 6 t.e.m. 13 maart, bijna aan zijn maximum van 200 deelnemers. De roadbooks zijn klaar en in januari vertrekt een ploeg om deze voor een laatste keer te verifiëren en te valideren. Na België in 2008, 2009 en 2010 wordt de editie van 2011 gedomineerd door Nederland. Minstens de helft van de racers die in maart zullen strijden om de titel van beste duinenpiloot van de Sahara, hebben de Hollandse nationaliteit. De rest van het gezelschap komt uit België, Frankrijk, Engeland, Italië, Spanje, Roemenië, Libië en Luxemburg.

Ook in 2011 gaat het niveau van de amateursrally erop vooruit en steeds meer gereputeerde teams en bolides vinden hun weg naar de Libya Rally. Zo zijn er reeds 4 Desert Warriors (rally-raid-UK) ingeschreven alsook een hele reeks buggies en prototypes (Predator, Mercedes AMG, PGO, Rage, etc.).
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Libya Rally
« Reactie #100 Gepost op: 16-12-2010, 23:06 »
In 2008 hebben den Hollanders toch maar mooi gewonnen in de klasse motoren... ;)

Nog een hele rel met de libianen over de trofee...ze wilden een beker ipv een stuk plexiglas... :-X
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Libya Rally
« Reactie #101 Gepost op: 17-12-2010, 10:02 »
Heeft iemand nog wel eens wat van de orga gehoord?ik heb wat mails gestuurd over def aanmelding en vliegtickets enzo, maar nooit meer wat van gehoord... @ kibbe: die stenen zijn we hier in de algarve lekker aan t oefenen!

6 december per mail:
Het is de bedoeling dat we een groepticket namens de organisatie aanbieden
(Gert). Als het een beetje meezit is dit eind deze week bekend.

Ik hou je op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
MEMO TOURS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Libya Rally
« Reactie #102 Gepost op: 19-12-2010, 22:05 »
Mooi, dan wachten we ff af
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Libya Rally
« Reactie #103 Gepost op: 19-12-2010, 22:16 »
KLM schijnt rechtstreeks te vliegen op Tripoli....ff  vliegwinkel in de gaten houden. Scheelt een halve dag reizen...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Libya Rally
« Reactie #104 Gepost op: 19-12-2010, 22:48 »
Organisator Gert Duson heeft een aanbieding in voorbereiding, nog ff geduld....