Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied  (gelezen 2820 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Gepost op: 28-09-2009, 21:08 »
Hallo,

ik kan (morgen) een Garmin 60 CX kopen, inclusief routeerbare TOPO kaart Benelux en incl. CityNavigator NT v 9.

De verkoper had het toestel (via Ebay) gekocht om te geocachen.
Tevens bezit verkoper een ZUMO voor op zijn moto.

De CityNavigator staat op een SD kaartje (want het is een copie van diegene die hij gebruikt op de Zumo)
MapSource is er volgens hem niet bij, want zit volgens hem op originele DVD.

**********************
Vraagprijs incl PC-USB kabel, incl die SD kaart en Topo = 200 €

a) is deze prijs OK ?
b) hoe geraak ik aan een werkende versie van MapSource Trip + Waypoint Manager
c) geel papiertje met unlock code is er niet bij (maar volgens mij heb ik dat niet nodig met die SD-kaart, wel als ik later een update erop zet ??)

d) mankeer ik iets ? moet ik ergens speciaal op letten ?

e) kan ik dit toestel registreren bij Garmin -- of moet daarvoor de originele koper/verkoper een soort "goedkeuringsmail" sturen (dat het toestel niet gestolen is of dergelijke...)

Bedoeling is die GPS zowel op mijn enduro als op mijn Africa Twin te gebruiken...

Met dank voor jullie antwoorden !


Jo VdB

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #1 Gepost op: 28-09-2009, 21:23 »
Zonder het gele briefje kan je CN niet zondermeer op de computer zetten. Als de vorige eigenaar je het gele briefje en originele DVD niet wil meegeven is de copie op de SD-kaart ws ook geen legale versie. Je mag nl aannemen dat hij voor zijn zumo een originele versie heeft die hij met wat omwegen ook op de 60 heeft gezet.
Als het toestel er goed uitziet en goed functioneerd is de prijs overigens niet gek.
Wil je CN en de topo's op de computer gebruiken zal je zelf nog ergens de DVD's vandaan moeten halen.
Mapsource kan je gewoon downloaden.
Dat registreren moet je maar vergeten, heeft geen extra voordeel/nut.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #2 Gepost op: 28-09-2009, 21:41 »
psies:

Mapsource kan je gewoon downloaden, MAAR: CityNavigator kan je NIET terugzetten van de SD kaart naar mapsource.

Dat betekent dat je het SD kaartje kan gebruiken as-is (en moet aannemen dat alle kaartdelen er in zitten), en hier nooit wat aan kan veranderen. Je kunt wel een back-up maken van de files, zodat je de files iig nog hebt als je het kaartje ooit kwijt zou raken oid.

Check wel even dat de CN op het SD kaartje in ieder geval werkt met die specifike 60Cx


ps.: In principe is CN v9 niks meer waard, immers is CN2010 al uit. V9 kan je zo van het net plukken (als je handig bent, of vriendjes hebt  ;))

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #3 Gepost op: 29-09-2009, 13:12 »
V9 kan je zo van het net plukken (als je handig bent, of vriendjes hebt  ;))


Dat wordt al steeds moeilijker nu Mininova en Piratebay de deuren dicht gedaan hebben :-[

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #4 Gepost op: 29-09-2009, 13:59 »
Dat wordt al steeds moeilijker nu Mininova en Piratebay de deuren dicht gedaan hebben :-[

Nog gewoon bruikbaar hoor :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #5 Gepost op: 29-09-2009, 21:40 »
Vandaag wezen kijken.
 
Verkoper heeft reeds 4 Garmins geregistreerd op zijn MyGarmin account (zelf gecheckt op het Internet), maar niet deze 60 CX.
Hij heeft die een half jaar geleden gekocht van een Duitse verkoper, maar niet gebruikt wegens overcompleet...
Het toestel werkt m.i. perfect, niks krassen, niks rammel.
De Garmin Routeerbare Topokaart is een originele DVD incl. codesticker binnen in de doos.
Een originele CD met MapSOurce versie 4.00 (met code op de verpakking) kan ik er ook bij krijgen  (van een van die andere toestellen) Hij heeft die CD nooit gebruikt.
 
Het toestel proberen te registreren via MyGarmin lukt niet --> verkeerde code  (we hebben het unit-nummer dat het toestel zelf laat zien ingegeven) Ik vermoed dat dit unit ID nummer hetzelfde is als het het serienummer ..)
 
Helpdesk Garmin zei me dat zo'n geel briefje niet nodig was, wel een bevestiging van de 1ste eigenaar die het toestel geregistreerd had en het serienummer zodat deze van elkaar losgekoppeldkonden worden. Probleem is dat huidige eigenaar niet weet wie de 1ste (Duitse) eigenaar was noch of het toestel geregistreerd stond.
 
--> ik neem morgen contact met garmin of te checken of zij met die unit-ID en een verklaring van huidige verkoper voldoende hebben
--> ik vermoed dat ik geen problemen mag hebben met die originele Mapsource CD en die originele Topo Cd's
--> ik dien dus wel een CityNavigator aan te schaffen wil ik ermee op computer werken
 
Of zie ik iets over het hoofd ?
 
Bedankt voor alle info alvast !!
 
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #6 Gepost op: 29-09-2009, 21:45 »
- serienummer staat in het batterijvakje.

-CN kan je op het internet vinden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #7 Gepost op: 29-09-2009, 21:48 »
Ik vraag me af of je wel zoveel moeite moet doen om te registreren. Wat zie je als voordeel?
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #8 Gepost op: 29-09-2009, 21:49 »
We hebben samen het hele batterijvakje bekeken en bekeken en bekeken, en geen serienummer gevonden... Ook nergens geen sporen van wegvijlen of dergelijke...
 
Hebben wij nu slecht gekeken ? Oftewel ... waar staat dat dan ... ?
 
Is unit ID niet hetzelfde als serienummer ?
 
Jo VdB

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #9 Gepost op: 29-09-2009, 21:50 »
Ik vind hem niet goedkoop, kijk eens op Ebay bij de Engelse verkopers. De pound staat nu op +/- 1,10 euro en ik kocht die van mij bijna een jaar geleden op Ebay UK voor 220 euro inc. verzending nieuw.
Dan staan er wel geen kaarten op maar die heb je zo als je een beetje handig bent met NZB downloads etc.... :-X

Her serienummer (unit-id) kan je vinden in Mapsource dat je gratis kan downloaden bij Garmin. Het is in Mapsource te vinden onder: utilities / get unit id.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #10 Gepost op: 29-09-2009, 21:53 »
Ik vraag me af of je wel zoveel moeite moet doen om te registreren. Wat zie je als voordeel?

Bij Garmin zeiden ze me aan de telefoon dat het toestel waardeloos is als ik hem niet kan laten registreren ...
Zoals ik al zei, ik ken er te weinig van af, en ik DENK dat dit een koopje is.
Maar ik wil er dus wel mee kunnen tracks e.d. kunnen bewerken.
 
Of anders gezegd --> als ik me CityNavigator op DVD bezorg (via de voorgestelde wegen of via de dealer), kan ik dan via die bijgeleverde MapSource alle mogelijkheden van dit toestel benutten ??? ?
 
Jo VdB

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #11 Gepost op: 29-09-2009, 22:02 »
ja, daar is geen registratie voor nodig
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #12 Gepost op: 29-09-2009, 22:09 »
tja.. 278 eurp bij de futurumshop, nieuw, met garantie en onroute fietskaart. gratis verzonden.

4GB uSD kaarte van een 10tje erbij kopen bij de computerzaak en je bent klaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #13 Gepost op: 29-09-2009, 22:28 »
dat is helaas zonder fietskaart ..... die kost nog eens 89.

Ik heb van de week via MP een 60CSx gekocht voor 250 .... best veel maar gloednieuw en wel europese versie, en hij doet het gewoon met mijn Mapsource en city navigator


ben er heeeel blij mee
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Garmin 60 CX vraag van newbie op GPS-gebied
« Reactie #14 Gepost op: 30-09-2009, 08:20 »
Jo, als je handig bent met computers, ik noem twee begrippen: Torrent en Jetmouse, dan kan je om het even welke kaart ontgrendelen. Gewoon ff googlen!

succes!