Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Supertenere 2010  (gelezen 27699 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Supertenere 2010
« Reactie #165 Gepost op: 26-03-2010, 12:08 »
Toch iets moois voor aan m'n wasp.
Of toch de nieuwe Duc. 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Supertenere 2010
« Reactie #166 Gepost op: 27-03-2010, 09:23 »
Redelijk uitgebreid verslag op hobbysite www.enduromotor.com

Offline member

  • Honda XR500R
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Supertenere 2010
« Reactie #167 Gepost op: 30-03-2010, 20:17 »

Toch geen zilveren he?

Nee, aangezien er geen zwarte beschikbaar is ga ik voor een blauwe!
"why avoid the woods if you can go through them"

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Supertenere 2010
« Reactie #168 Gepost op: 31-03-2010, 14:45 »

Nee, aangezien er geen zwarte beschikbaar is ga ik voor een blauwe!

Je gaat toch niet zoveel geld neertellen als ze je kleur niet hebben?!  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Supertenere 2010
« Reactie #169 Gepost op: 31-03-2010, 17:08 »
voor de liefhebber:

Citaat
Bent u er klaar voor om met één van onze vijf Super Ténéré’s op avontuur te gaan?

Om de introductie van de nieuwe XT1200Z Super Ténéré te vieren, gaan wij een avontuurlijk evenement organiseren dat zijn weerga niet kent.

We noemen het “Ride for Life 2010”. Het is een avontuur waarbij verschillende continenten zullen worden bezocht en lange afstanden zullen worden afgelegd: vijf nieuwe Yamaha XT1200Z Super Ténéré motorfietsen zullen van Frankrijk naar Noord-Afrika rijden.

“Ride for Life” start op dinsdag 4 mei 2010 in Parijs, waar een aantal Yamaha Dakar legendes de eerste etappe voor hun rekening zal nemen. Zij zullen de Super Ténéré karavaan leiden van Parijs naar Lissabon, Portugal. Daar kan uw avontuur beginnen!

Onder begeleiding van Yamaha Dakar held Helder Rodrigues (4e in Le Dakar 2010) rijdt u van de Portugese hoofdstad naar de kust van Noord-Afrika, door Marokko naar de eindbestemming: de exotische en historische stad Marrakech. Daar zal Yamaha de vijf XT1200Z Super Ténére motorfietsen doneren aan de 'Riders for Health' organisatie.

Voor de motorfiets die zijn oorsprong vindt in de Parijs-Dakar rally - een rally waarbij de Super Ténére in de jaren 80 en 90 verschillende titels gewonnen heeft - dé kans om met de nieuwe XT1200Z Super Ténéré naar zijn roots terug te keren.

Vijf rijders gaan dit waar maken. U kunt één van deze vijf zijn. Heeft u uw motorrijbewijs langer dan vijf jaar en bent u het avontuurlijke type die wij zoeken? Kijk dan op www.super-tenere.com/ride-for-life en lees hoe u één van de teamleden kunt worden van dit speciale “Ride for Life 2010” team.

Wij hopen u op 12 mei 2010 in Lissabon te kunnen verwelkomen.

Met avontuurlijke groet,

Yamaha Motor Nederland B.V.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Supertenere 2010
« Reactie #170 Gepost op: 31-03-2010, 19:25 »
is dat niet zo'n organisatie die erg blij zou zijn met 125cc brommertjes waar normale mensen mee door Afrika kunnen rijden?
Nou ja, misschien kunnen ze ze inruilen.

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Supertenere 2010
« Reactie #171 Gepost op: 31-03-2010, 19:38 »
Vond het ook al apart. Het makkelijke onderhoud wat ze met de kleine simpele motoren hebben zullen ze niet hebben met een moderne 1200

Offline member

  • Honda XR500R
  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: Supertenere 2010
« Reactie #172 Gepost op: 31-03-2010, 19:40 »
Je gaat toch niet zoveel geld neertellen als ze je kleur niet hebben?!  ::)

De kleur maakt de motor niet slechter of minder interessant,toch?!
"why avoid the woods if you can go through them"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Supertenere 2010
« Reactie #173 Gepost op: 29-04-2010, 23:08 »
Beste lezers, ik heb reeds de eerste meters gemaakt op de motorfiets ter voorbereiding van de perstest.

Ik moet zeggen, een zeer bijzonder motorblok met zeer goede stuur eigenschappen.
ik zal de prijswinnaars begeleiden vanaf lisabon tot aan marrakech. Ik begreep dat de winnaar van nederland uit amsterdam komt. Ene meneer hartog. is die ook lid van dit forum? weet iemand dat?

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden en indien mogelijk een fotootje te sturen.

grtz

bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Supertenere 2010
« Reactie #174 Gepost op: 30-05-2010, 12:43 »

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Supertenere 2010
« Reactie #175 Gepost op: 02-06-2010, 18:30 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: Supertenere 2010
« Reactie #176 Gepost op: 02-06-2010, 21:58 »
lijkt goed de eerste beelden ::)
nu nog geld tellen ???
of is die zijn geld niet waart?
toch maar de tenere ipv de super tenere

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Supertenere 2010
« Reactie #177 Gepost op: 05-06-2010, 12:01 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Supertenere 2010
« Reactie #178 Gepost op: 08-06-2010, 17:36 »
Die blauwe is inderdaad een stuk mooier maar mijn hart raak het nog niet. Blijft een beetje een anonieme fiets en veel te zwaar om offroad te gaan. Tenzij je de rij capaciteiten van Arjan Brouwer hebt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 28
Re: Supertenere 2010
« Reactie #179 Gepost op: 09-06-2010, 07:44 »
Yamaha luistert naar de verkoopaantallen: de BMW GS is al jaren een van de best verkopende motoren in Nederland en de rest van Europa en dat ondanks zijn prijs. De Suzuki V-Strom is een andere verkooptopper, met een veel vriendelijker prijs.
Veel allroad imago, minder allroad eigenschappen (zeker niet op de Nederlandse modder- en zandpaden).
Dat is dus de markt waar Yamaha zich op richt. Het verbaast me eigenlijk dat ze niet jaren eerder met de nieuwe Super zijn gekomen.


Dat is ook waar de GS en de ST op gericht zijn. Mensen die wel graag een avontuurlijk imago willen, maar voor de rest niet van het asfalt willen. Dat is een markt voor het type, 1 keer per jaar naar de Ardennen en voor de rest van het jaar een avontuurlijke motor in de schuur hebben staan. Is dat erg? Neuh.... iedereen zijn voorkeur. En de ST is echt een super tour machine volgens mij. Dat gaat écht heel prettig reizen worden.

Ik vind het alleen jammer dat ze een type als de Tenere hiervoor gebruikt hebben. Juist de Tenere stond bekend als een echte all-road.

Ik snap ook niet echt waarom ze perse in elke review willen laten zien hoe goed de ST off-road is....  terwijl alle ontwerp beslissingen laten zien dat dat niet de intentie van de machine is.

Anyhow... ik wil héél graag een keer proefrijden op een ST.Maar kopen.. nee. :)
“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien