Probleem is echter dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van de HP2 heeeeel erg slecht is. Ik heb er zelf een gehad en de kwaliteit van heel veel componenten is echt om te huilen.
Hoi Frans,
Ik merk dat je het HP2-verdriet nog niet verwerkt hebt, logisch want het heeft je de nodige euro's aan afschrijving (geen onderhoud) gekost. Dat is nooit leuk.
De HP2 is inderdaad (te) duur in vergelijking met de japanners en KTM. Voor het vlotte werk is het ook geen makkelijke motor. Ook waren er problemen, ondermeer met de cardan en achterveer. Deze problemen had jouw HP2 ook maar volgens mij zijn beide prima - onder garantie - opgelost. Ik rijd alweer een poosje met deze motor rond maar nu is deze goed afgesteld. Dit scheelt al heel veel. Ik heb er echt totaal geen problemen mee, de slechte kwaliteit van de componenten kan ik ook moeilijk plaatsen.
Ik heb best veel ervaring met japanse motoren en in mindere mate met KTM. Goede ervaringen maar ook hier is het niet alleen rozengeur en maneschijn. Volgens mij weet je dit zelf ook wel...
Probeer de nuance er in te houden en de emotie los te laten want jouw overige, eerdere postings vind ik altijd fijn om te lezen.
Groet, Roel