Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Supertenere 2010  (gelezen 27726 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Supertenere 2010
« Reactie #45 Gepost op: 03-11-2009, 20:39 »
En nog maar een concurrent erbij: Ducati Multistrada 1200 (http://www.nieuwsmotor.nl/2009/11/02/ducati-presenteert-gloednieuwe-multistrada-1200/).
Het wordt dringen in de topklasse!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11368
Re: Supertenere 2010
« Reactie #46 Gepost op: 03-11-2009, 20:51 »
De HP2 is toch een hele duidelijke poging om van een all-road een endurofiets te maken?

Alleen jammer van die cardan, als ze er nu een kettingfiets van hadden gemaakt :-X

Ik ben heel benieuwd hoe de betrouwbaarheid van de cardan van Yamaha uitpakt. Japanners hebben de naam om degelijk uitgeteste kwaliteit te leveren, dus het zou kunnen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Supertenere 2010
« Reactie #47 Gepost op: 06-11-2009, 11:45 »

De HP2 is een zeer duidelijke en op papier goede poging om van een allroad een endurofiets te maken. Op papier en in het terrein is het een briljante fiets. Probleem is echter dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van de HP2 heeeeel erg slecht is. Ik heb er zelf een gehad en de kwaliteit van heel veel componenten is echt om te huilen.

Zeker weten dat de Jappeners dat veel beter doen. BMW schept duur betalende klanten op met het testen en verbeteren van de kwaliteit van hun producten. Japanners testen het gewoon zelf eerst goed uit voordat ze aan klanten gaan leveren en als ze dan toch nog misschien een probleempje tegenkomen wordt het door hen zelf flitsend opgelost en niet over de ruggen van hun klanten.

Dus: Super Tenere kom maar op............ben benieuwd of Yamaha op de EICMA nog meer tipjes van de sluier gaat oplichten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Supertenere 2010
« Reactie #48 Gepost op: 06-11-2009, 12:10 »
Probleem is echter dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van de HP2 heeeeel erg slecht is. Ik heb er zelf een gehad en de kwaliteit van heel veel componenten is echt om te huilen.
Of je hebt pech gehad Frenz. Ikzelf heb een HP2 met nauwelijks problemen (anders dan zelf veroorzaakte schade. Nu rijd ik ook niet superruig, maar mijn rij-maatje Roy doet toch al jaren verwoede progingen om het ding te slopen, en dat is nog steeds niet gelukt.:
http://www.youtube.com/watch?v=mHNsgXGSLrI#noexternalembed
 
Aan iedere enduro-fiets gaat altijd wel iets kapot of slijt. Zeker als je 'em gebruikt waarvoor die bedoelt is.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Supertenere 2010
« Reactie #49 Gepost op: 06-11-2009, 18:51 »
Silbertanne,

Ik heb het ook niet over zaken die kapot gaan door offroad gebruik of slijtage. Dat is verklaarbaar.  Maar ik heb het over zaken die kapot gaan omdat ze slecht zijn ontworpen of slecht zijn gemaakt en die ook nog eens vreselijk veel geld kosten. Wat me ook erg opgevallen is dat BMW rijders altijd zeggen dat zij nooit problemen hebbben met hun BMW. Als je dan in detail vertelt wat jij allemaal voor problemen hebt gehad weten ze wel altijd precies wat je bedoelt, waar dat door komt en hoe het is op te lossen...........................gek he?
Het woordje "nauwelijks" in jouw tekst vertelt eigenlijk alweer genoeg...........

Maar laten we erover ophouden het gaat hiertenslotte over de Super Tenere.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Supertenere 2010
« Reactie #50 Gepost op: 06-11-2009, 20:44 »
Japanners testen het gewoon zelf eerst goed uit voordat ze aan klanten gaan leveren en als ze dan toch nog misschien een probleempje tegenkomen wordt het door hen zelf flitsend opgelost en niet over de ruggen van hun klanten.
Euh, kleine correctie. De originele Super Tenere was niet helemaal vrij van problemen. Spanningsregelaars die nog wel eens sneuvelen (te heet/te weinig koeling), brekende koppelingsveren, frame niet heel stabiel en met een bekend zwak breekpunt (het materiaal van de framebuizen is echt dun).
En toch, zo'n ding rijdt fantastisch. Maar alle genoemde problemen hadden er bij grondig testen toch echt wel uitgekomen, ook 20 jaar geleden al. Misschien moet je de nieuwkopers van toen even vragen naar de coulance van Yamaha destijds.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Supertenere 2010
« Reactie #51 Gepost op: 06-11-2009, 21:08 »
Het woordje "nauwelijks" in jouw tekst vertelt eigenlijk alweer genoeg...........
= nieuwe startmotor (onder garantie van BMW)
Citaat
ook nog eens vreselijk veel geld kosten
dat is waar. goedkoop kennen ze niet bij BMW
Citaat
Maar laten we erover ophouden het gaat hiertenslotte over de Super Tenere.
Dat lijkt mij ook beter.  ;)
 
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 238
Re: Supertenere 2010
« Reactie #52 Gepost op: 07-11-2009, 21:26 »
Probleem is echter dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van de HP2 heeeeel erg slecht is. Ik heb er zelf een gehad en de kwaliteit van heel veel componenten is echt om te huilen.

Hoi Frans,
Ik merk dat je het HP2-verdriet nog niet verwerkt hebt, logisch want het heeft je de nodige euro's aan afschrijving (geen onderhoud) gekost. Dat is nooit leuk.
De HP2 is inderdaad (te) duur in vergelijking met de japanners en KTM. Voor het vlotte werk is het ook geen makkelijke motor. Ook waren er problemen, ondermeer met de cardan en achterveer. Deze problemen had jouw HP2 ook maar volgens mij zijn beide prima - onder garantie - opgelost. Ik rijd alweer een poosje met deze motor rond maar nu is deze goed afgesteld. Dit scheelt al heel veel. Ik heb er echt totaal geen problemen mee, de slechte kwaliteit van de componenten kan ik ook moeilijk plaatsen.
Ik heb best veel ervaring met japanse motoren en in mindere mate met KTM. Goede ervaringen maar ook hier is het niet alleen rozengeur en maneschijn. Volgens mij weet je dit zelf ook wel...
Probeer de nuance er in te houden en de emotie los te laten want jouw overige, eerdere postings vind ik altijd fijn om te lezen.
Groet, Roel
 
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Supertenere 2010
« Reactie #53 Gepost op: 18-12-2009, 20:15 »
Wil je 'm zien? Nou, hier een heuse teaser: veel image building en puike associaties maar je ziet eigenlijk niks.
 
http://www.youtube.com/watch?v=LFoNqezPe-s#noexternalembed&feature=player_embedded

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: Supertenere 2010
« Reactie #54 Gepost op: 20-12-2009, 11:49 »
Dat meiske heeft wel mooie ogen  ::) , idd jammer dat ze de motor niet laten zien.
www.honda-xl.nl

doe maar gewoon, er zijn al zoveel anderen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Supertenere 2010
« Reactie #55 Gepost op: 20-12-2009, 12:07 »
In ieder geval veel zand in de teaser, dus wie weet...
 
Logo aan het begin is iig geslaagd!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Supertenere 2010
« Reactie #57 Gepost op: 22-12-2009, 12:30 »
Vind maar een raar ding lijkt me meer op een soort concept bike


Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Supertenere 2010
« Reactie #58 Gepost op: 22-12-2009, 13:17 »
Over BMW gesproken;
Ik heb laatst een mailtje gestuurd naar het blad MOTOR welke over BMW-en specifiek de concept 6 cilinder ging-en had niet gedacht dat ze deze zouden plaatsen. :-X
Maar wat schets mijn verbazing dus toch wel; het blad ligt nu in de winkel.....nr.26. ;D bladzijde; 21
 
Inhoud was niet zo aardig voor ze, maar wel leuk om ze een beetje te "triggeren"...........
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Supertenere 2010
« Reactie #59 Gepost op: 22-12-2009, 13:35 »
Vind maar een raar ding lijkt me meer op een soort concept bike


En dan al dat chroom......
na 1 rondje 'lac rose' is alles al mat  ::)
Post Merge: [time]wo 23 dec 2009 13:03:57 GMT-1[/time][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size]
En moet ik dit nu eerst op het Transalpclub forum tegen komen ???

http://www.youtube.com/watch?v=j-3comFtE_0#noexternalembed

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011