Nieuwe "nieuws"brief:
de nieuwe norm van avontuurlijk motorrijden. Als het erop aankomt, zal de nieuwe Yamaha Super Ténéré met zijn hoeveelheid kracht, rijeigenschappen en duurzaamheid u volledig overtuigen.
Yamaha heeft elke millimeter van deze intelligente wereldreiziger met uiterste precisie ontworpen en uitvoerig getest, om onder alle omstandigheden en in iedere situatie topprestaties te kunnen leveren..
Zo is daar de geheel nieuw ontwikkelde groot volume parallel twin, een uniek concept dat voorziet in ruim voldoende koppel bij een zeer laag toerental en een hoge mate van tractie en controle Het motorblok heeft niet alleen een 270˚ krukas, met de loopcultuur van die van een 360˚, maar door de bijzondere configuratie van deze paralell twin ook een aanzienlijk betere tractie. Door de onregelmatige tussenpozen van verbranding ontstaat er een uiterst controleerbare vermogensafgifte, waardoor er onder alle omstandigheden optimale grip aanwezig is, zowel in de Alpen als op de rotsachtige paden van het Andesgebergte. Deze unieke eigenschappen worden extra ondersteund door een geavanceerd tractiecontrole systeem waardoor de nieuwe Super Ténéré één van de meest controleerbare motorfietsen ter wereld is.
Yamaha vindt dat een motorfiets niet alleen innovatief moet zijn, maar ook dat de aandacht voor details cruciaal is. Kijk bij de nieuwe Super Ténéré alleen al naar de positie van de radiateur en tal van andere componenten, dan zie je dat deze dusdanig zijn geplaatst om een juiste balans en een ideaal laag zwaartepunt te creëeren. Om de optimale geometrie te krijgen, is zoveel mogelijk rekening gehouden met de montage van allerlei andere componenten. Met als eindresultaat: onder alle omstandigheden een meer dan uitstekende grip en een perfecte stabiliteit. Mede door het bijzondere ontwerp van het frame konden de technici het motorblok zo laag mogelijk monteren en hield men toch ruim voldoende grondspeling over. De nieuwe Super Ténéré, of u nu solo, met z’n tweeën of volledig bepakt rijdt, is de nieuwe maatstaf in het allroad segment.
Die unieke combinatie van een perfecte gewichtsverdeling en een laag zwaartepunt geeft de nieuwe Super Ténéré zijn bijzondere rijgedrag. De 48-haarspeldbochten van de Stelvio Pas in Italië of de historische Grote Sint-Bernhardpas in Zwitserland, één ding is zeker: schakel de Yamaha D-modus op uw favoriete modus en u zult ontdekken hoe eenvoudig deze passen te berijden zijn.
We begrijpen ook dat wanneer u voorzichtig over de rotsblokken in het afgelegen Arctische gebied in Noorwegen manoeuvreert, een mechanisch probleem het laatste is waarop u zit te wachten. Met deze gedachte in ons achterhoofd, hebben we onze nieuwste allroad onderworpen aan de meest extreme tests, op onverhard en verhard terrein, met zeer lage en zeer hoge snelheden en dit alles onder soms bizarre omstandigheden. We zijn er trots op u te kunnen melden dat de nieuwe Super Ténéré alle tests met vlag en wimpel heeft doorstaan.
De veelzijdigheid, de kracht, de souplesse, de wendbaarheid, het comfort, de techniek - de nieuwe Super Ténéré biedt het u allemaal. En waar u ook heen gaat, u bent op pad met een machine van het allerhoogste niveau.
In onze volgende editie zullen we u naar een andere extreme locatie begeleiden waarbij we dieper in zullen gaan op de techniek van de nieuwe Super Ténéré, de nieuwe norm van avontuurlijk motorrijden. Voor nu wensen wij u een avontuurlijk 2010. De nieuwe Yamaha Super Ténéré. Go beyond!