Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Supertenere 2010  (gelezen 27750 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: Supertenere 2010
« Reactie #75 Gepost op: 26-12-2009, 11:24 »
Een lc8adv heeft geen concurrenten  :-X  hooguit in eigen huis.
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11368
Re: Supertenere 2010
« Reactie #76 Gepost op: 26-12-2009, 12:07 »
Ze zijn lekker bezig bij Yamaha; ik vinnum mooi.

Als ex-ST-rijder valt me wel wat op; wat zit het koppelingshuis hoog? Is dit de Husatruuk, om draaiende delen hoog in het midden van de motor te plaatsen?

Ben benieuwd naar de handling van deze nieuwe machine!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Supertenere 2010
« Reactie #77 Gepost op: 27-12-2009, 12:34 »
Zie hem ook een beetje als concurrent voor de LC8. Wat kost die tegenwoordig?
Ook rond de 16,5k maar dan kaal (nou ja, kaal, dan is ie al helemaal af wat mij betreft hoor!  ;) )

groeten,

Jos

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Supertenere 2010
« Reactie #78 Gepost op: 30-12-2009, 13:45 »
Komt net binnen, blijft nog steeds raden. Wel leuke koplampjes  8)

"Beste,

 Welkom in uw eigen avontuur en bij de eerste van vier nieuwsberichten over de geweldige, nieuwe Yamaha Super Ténéré.

 Gebaseerd op de successen van Yamaha tijdens de Parijs-Dakar-rally en geboren in de Ténéré-woestijn is de Yamaha Super Ténéré klaar om verder te gaan dan de gebaande wegen en samen met u het avontuur op te zoeken.

 Klik voor het eerste nieuwsbericht op deze link: http://www.yamaha-motor.nl/super-tenere/

 Met avontuurlijke groet,

 Yamaha Motor Nederland B.V."
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11368
Re: Supertenere 2010
« Reactie #79 Gepost op: 30-12-2009, 16:48 »
Mooi verhaal, mooie sfeer, maar zou die cardan de achilleshiel zijn, net als bij de beamer?

Die tractiecontrole zou ik wel eens willen testen in de vette klei. Ben heel benieuwd of die slimmer is dan je rechterhand...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: Supertenere 2010
« Reactie #80 Gepost op: 31-12-2009, 21:25 »
Wordt dus gewoon een tegenhanger van bmw, grote (all) road.
De xt660z Tenere bied dan meer waar voor zijn geld, als je wat off road wil gaan.
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Supertenere 2010
« Reactie #81 Gepost op: 01-01-2010, 19:37 »
Precies.... een marketing l*lverhaal zwaar leunend op prestaties uit een ver verleden in een woestijnrally. Zelfs een ABS/UBS en weet ik wat voor een afkortingen nog meer worden gepresenteerd als een logisch gevolg van rally-ervaringen.... zucht...

Het is een logische zet en natuurlijk precies datgenen waarom de BMW GS'en zo populair zijn: appelleren aan het avonturiersgevoel dat in iedere motorrijder schuilt. De gedachte dat je ieder moment zou kunnen vertrekken voor een wereldreis....

... ik ben er zelf ook vatbaar voor ben ik bang  :-[ (zal onbewust toch meegespeeld hebben bij de aanschaf van m'n Tenere).

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Supertenere 2010
« Reactie #82 Gepost op: 03-01-2010, 21:46 »
Een lc8adv heeft geen concurrenten  :-X  hooguit in eigen huis.

 :stupid:  als 990 adv (brokken-) piloot eens met deze sprekerT. Maar als de nieuwe 1200 tenere net zo vet is/wordt als in dat filmke dan zal ik als oud-(super)tenere adept zeker weer de overstap wagen 8)
assumption is the mother of all fuck-ups

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Supertenere 2010
« Reactie #83 Gepost op: 13-01-2010, 22:55 »
waarom stond deze hier nog niets trouwens  :-X



even voor de duidelijkheid dit is huisvlijt van iemand maar ik denk dat het zomaar aardig in de buurt komt van wat er straks op de markt komt  :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Supertenere 2010
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2010, 20:56 »
Op het voorgaande filmpje is ook al een vervolg.

http://www.youtube.com/watch?v=VRboN8cDnRI#noexternalembed


Hij is wel lekker creatief met kleurtjes. :P
Honda Africa Twin 1999, Suzuki DR 350 1990

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Supertenere 2010
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2010, 22:13 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Supertenere 2010
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2010, 18:51 »


Leg eens uit want het zijn wel degelijk twee verschillende filmpjes van de zelfde maker?
Honda Africa Twin 1999, Suzuki DR 350 1990

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2554
Re: Supertenere 2010
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2010, 22:45 »
waarom stond deze hier nog niets trouwens  :-X




nou mischien gaat het niet over jou rex maar over de
laatste post op pagina 4  :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Supertenere 2010
« Reactie #88 Gepost op: 16-01-2010, 19:32 »
 ;D Ooo, dat was al oud nieuws dan. ::)
Honda Africa Twin 1999, Suzuki DR 350 1990

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Supertenere 2010
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2010, 10:53 »
Nieuwe "nieuws"brief:

de nieuwe norm van avontuurlijk motorrijden.  Als het erop aankomt, zal de nieuwe Yamaha Super Ténéré met zijn hoeveelheid kracht, rijeigenschappen en duurzaamheid u volledig overtuigen.
Yamaha heeft elke millimeter van deze intelligente wereldreiziger met uiterste precisie ontworpen en uitvoerig getest, om onder alle omstandigheden en in iedere situatie topprestaties te kunnen leveren..
Zo is daar de geheel nieuw ontwikkelde groot volume parallel twin, een uniek concept dat voorziet in ruim voldoende koppel bij een zeer laag toerental en een hoge mate van tractie en controle Het motorblok heeft niet alleen een 270˚ krukas, met de loopcultuur van die van een 360˚, maar door de bijzondere configuratie van deze paralell twin ook een aanzienlijk betere tractie. Door de onregelmatige tussenpozen van verbranding ontstaat er een uiterst controleerbare vermogensafgifte, waardoor er onder alle omstandigheden optimale grip aanwezig is, zowel in de Alpen als op de rotsachtige paden van het Andesgebergte. Deze unieke eigenschappen worden extra ondersteund door een geavanceerd tractiecontrole systeem waardoor de nieuwe Super Ténéré één van de meest controleerbare motorfietsen ter wereld is.
 Yamaha vindt dat een motorfiets niet alleen innovatief moet zijn, maar ook dat de aandacht voor details cruciaal is. Kijk bij de nieuwe Super Ténéré alleen al naar de positie van de radiateur en tal van andere componenten, dan zie je dat deze dusdanig zijn geplaatst om een juiste balans en een ideaal laag zwaartepunt te creëeren. Om de optimale geometrie te krijgen, is zoveel mogelijk rekening gehouden met de montage van allerlei andere componenten. Met als eindresultaat: onder alle omstandigheden een meer dan uitstekende grip en een perfecte stabiliteit. Mede door het bijzondere ontwerp van het frame konden de technici het motorblok zo laag mogelijk monteren en hield men toch ruim voldoende grondspeling over. De nieuwe Super Ténéré, of u nu solo, met z’n tweeën of volledig bepakt rijdt, is de nieuwe maatstaf in het allroad segment.
Die unieke combinatie van een perfecte gewichtsverdeling en een laag zwaartepunt geeft de nieuwe Super Ténéré zijn bijzondere rijgedrag. De 48-haarspeldbochten van de Stelvio Pas in Italië of de historische Grote Sint-Bernhardpas in Zwitserland, één ding is zeker: schakel de Yamaha D-modus op uw favoriete modus en u zult ontdekken hoe eenvoudig deze passen te berijden zijn.
We begrijpen ook dat wanneer u voorzichtig over de rotsblokken in het afgelegen Arctische gebied in Noorwegen manoeuvreert, een mechanisch probleem het laatste is waarop u zit te wachten. Met deze gedachte in ons achterhoofd, hebben we onze nieuwste allroad onderworpen aan de meest extreme tests, op onverhard en verhard terrein, met zeer lage en zeer hoge snelheden en dit alles onder soms bizarre omstandigheden. We zijn er trots op u te kunnen melden dat de nieuwe Super Ténéré alle tests met vlag en wimpel heeft doorstaan.
De veelzijdigheid, de kracht, de souplesse, de wendbaarheid, het comfort, de techniek - de nieuwe Super Ténéré biedt het u allemaal. En waar u ook heen gaat, u bent op pad met een machine van het allerhoogste niveau.
In onze volgende editie zullen we u naar een andere extreme locatie begeleiden waarbij we dieper in zullen gaan op de techniek van de nieuwe Super Ténéré, de nieuwe norm van avontuurlijk motorrijden. Voor nu wensen wij u een avontuurlijk 2010.  De nieuwe Yamaha Super Ténéré. Go beyond!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain