261 kilo wat een onozel ding zeg... ding ziet er ook totaal niet offroad waardig uit beetje flater als ik het zo zie. Is gewoon een TDM met cardan en iets meer pk en wat offroad achtig plastic..
Zeg mij eens wat de overeenkomsten zijn tss de nieuwe ST en een TDM900?
1200cc tov 900cc
110pk tov 86pk
114nm tov 89nm
cardan tov ketting
upside down tov gewone vork
19" tov 18' voorwiel
spaakwielen tov gietwielen
enkele hoge uitlaat tov 2 lage uitlaten
zithoogte zal ook flink schelen, TDM900 is best wel lage moto...
Gewicht scheelt een hoop maar das al 15kg cardan en 10kg extra stevig subframe.
Is volledig ander frame, remmen zijn verschillend.
ST heeft ook carterbescherming.
Het enige waar ik overeenkomsten zie is het feit dat beide Yamaha zijn en een 270° krukas hebben.
Ahja, ze zien er ook nog eens volledig anders uit
.
En zoals hierboven ook ergens opgemerkt, we wisten al dat het een ST met 19" voorwiel zou worden, das per defenitie al niet om 'echt off-road' mee te rijden maar gewoon all-road.
Ik vind het een leuk alternatief voor de BMW GS of de MG Stelvio.
Als ik ooit mijn KTM verkoop voor iets anders.... oude liefde roest niet, ben tenslotte jaren zeer tevreden Yamaha-rijder geweest (en nog altijd met mijn Thundercat voor circuit).