Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Supertenere 2010  (gelezen 27715 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Supertenere 2010
« Reactie #135 Gepost op: 25-02-2010, 19:59 »
Nah ja, dan maar hopen op een "terreinvaardige" Aprillia met b.v. een (opgeboord) 750 Dorsoduroblok.  ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Supertenere 2010
« Reactie #136 Gepost op: 25-02-2010, 20:06 »
Weegt de oude SuperTeneré 750 dan 195 kilo?

Nee, was eerder 250 kilo.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Supertenere 2010
« Reactie #137 Gepost op: 25-02-2010, 20:27 »
Ouwe was exact 200 leeg, 229 rijklaar.

Die nieuwe is zelfs als "on-road" allroad best zwaar, duur en matig sterk, zeker voor een 1200.
Krijg nog niet de minste kriebels....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Supertenere 2010
« Reactie #138 Gepost op: 25-02-2010, 20:52 »
Ouwe was exact 200 leeg, 229 rijklaar.

Die nieuwe is zelfs als "on-road" allroad best zwaar, duur en matig sterk, zeker voor een 1200.
Krijg nog niet de minste kriebels....

Geen partij voor een tijger...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Supertenere 2010
« Reactie #139 Gepost op: 26-02-2010, 08:55 »
laten we dan alleen hopen dat ze dan het dan wel bij 750-800CC Vtwin houden en wat kilos weten te besparen(africa twin is al zwaar genoeg) ipv een zware toerbuffel neer te zetten.
Lees het Transalpclub forum er maar eens op na, daar wordt al jaaaren gedroomd over zoiets, maar ik denk dat het daar niet van gaat komen hoor. Er zijn al jaren geruchten over een 4-cylinder 1200cc opvolger van de Varadero maar er is nog niets (ik denk wel dat ze het bij Honda nu een beetje benauwd gekregen hebben). Alle marketing-blabla over "geboren in de woestijn" enz ten spijt; ik snap Yamaha wel. Kijk naar de verkoopcijfers van de GS, V-strom  etc en vergelijk die met de KTM 990, dan hoef je geen marketing specialist te zijn om te weten wat de markt wil (alleen zit die markt niet op dit forum  :P).

groeten,

jos

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Supertenere 2010
« Reactie #140 Gepost op: 26-02-2010, 10:40 »
(alleen zit die markt niet op dit forum  :P ).

Hoho gele kaart  :D


Dan nog als je in dezelfde vijver gaat vissen van een instituut als de GS dan moet je minstens in de buurt komen. Dat zie ik als ik naar de specs kijk nog niet gebeuren. Maar ben wel benieuwd naar de rij impressies en tests.
 
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Supertenere 2010
« Reactie #141 Gepost op: 26-02-2010, 19:47 »
Hoho gele kaart  :D


Dan nog als je in dezelfde vijver gaat vissen van een instituut als de GS dan moet je minstens in de buurt komen. Dat zie ik als ik naar de specs kijk nog niet gebeuren. Maar ben wel benieuwd naar de rij impressies en tests.
 

In de buurt is goed Gert, maar nog liever er overheen en onderdoor ;iets van 25 kilo lichter, 25 pk sterker en 2500 euro eraf voor de XT1200Z  ;)  Now we're talking about a strong GS attack !

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Supertenere 2010
« Reactie #142 Gepost op: 26-02-2010, 21:29 »
261 kilo  :-X wat een onozel ding zeg...  ding ziet er ook totaal niet offroad waardig uit beetje flater als ik het zo zie. Is gewoon een TDM met cardan en iets meer pk en wat offroad achtig plastic..








Zeg mij eens wat de overeenkomsten zijn tss de nieuwe ST en een TDM900?

1200cc tov 900cc
110pk tov 86pk
114nm tov 89nm
cardan tov ketting
upside down tov gewone vork
19" tov 18' voorwiel
spaakwielen tov gietwielen
enkele hoge uitlaat tov 2 lage uitlaten

zithoogte zal ook flink schelen, TDM900 is best wel lage moto...

Gewicht scheelt een hoop maar das al 15kg cardan en 10kg extra stevig subframe.
Is volledig ander frame, remmen zijn verschillend.
ST heeft ook carterbescherming.

Het enige waar ik overeenkomsten zie is het feit dat beide Yamaha zijn en een 270° krukas hebben.

Ahja, ze zien er ook nog eens volledig anders uit  ;) .



En zoals hierboven ook ergens opgemerkt, we wisten al dat het een ST met 19" voorwiel zou worden, das per defenitie al niet om 'echt off-road' mee te rijden maar gewoon all-road.


Ik vind het een leuk alternatief voor de BMW GS of de MG Stelvio.
Als ik ooit mijn KTM verkoop voor iets anders.... oude liefde roest niet, ben tenslotte jaren zeer tevreden Yamaha-rijder geweest (en nog altijd met mijn Thundercat voor circuit).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Supertenere 2010
« Reactie #143 Gepost op: 26-02-2010, 22:42 »
wordt er niet warm van.
eigenlijk wil ik een 990 adv uiterlijk met een motorkarakter van mijn oude vertrouwde 1150 gs.
 wacht nog steeds.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Supertenere 2010
« Reactie #144 Gepost op: 26-02-2010, 23:34 »
Wel grappig dit, pagina's vol verwachting en dan teleurstelling...omdat het geen super off-road bike is.. ???
 
Wat hadden we dan verwacht van een 1200cc fiets?
Iedereen die serieus off-road gaat koopt er iets lichts bij.. ik ook en ben nog zwaar met een KTM Adv.
 
Ik was al blij verast met de 660 dat het een echte allroad was  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Supertenere 2010
« Reactie #145 Gepost op: 27-02-2010, 13:03 »
Wel grappig dit, pagina's vol verwachting en dan teleurstelling...omdat het geen super off-road bike is.. ???
 

Verwachting waren gewekt door Yamaha met de aankondigingen over woestijn en meer van dat soort leugens. Ze gaan gewoon voor het grote publiek, net als alle andere semi-allroads. Misschien willen we allemaal iets te graag iets dat lijkt om een KTM. Eneh, als ik op reis ben, heb ik niet nog een lichtere motor bij me voor het offroad deel...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Supertenere 2010
« Reactie #146 Gepost op: 27-02-2010, 19:08 »
Hey.. reclame is reclame  :D
 
Niet alles geloven wat ze zeggen  ;)
 
En KTM heeft denk ik de max wel bereikt met 990cc wat ook nog redelijk over het terrein wil..
En hoeveel hebben ze daarvan verkocht?
 
Totale verkoop KTM vorig jaar in NL iets van 500 stuks [op kenteken]
 
Meeste motormuizen vinden het offroad imago geweldig maar zullen het nooit echt doen.. je zou maar een kras kunnen krijgen op de lak  ::)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: Supertenere 2010
« Reactie #147 Gepost op: 27-02-2010, 20:46 »
je zou ook een motor van 15K in korte tijd kunnen afschrijven, ik denk dat dat ook meespeeld ;)
 
Ik wil hem iig niet, te duur, net zoals de 1200 gs en de 990 adv.
Ik denk dat je veel meer waar voor je geld krijgt bij een 660 tenere.
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Supertenere 2010
« Reactie #148 Gepost op: 27-02-2010, 21:49 »
Jammer. Weer zo'n lomp zware weg-Allroad!
Wanneer luisteren de motorfabriekanten eens naar de echte allroad liefhebbers. >:( :(
 
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Supertenere 2010
« Reactie #149 Gepost op: 27-02-2010, 22:08 »
Jammer. Weer zo'n lomp zware weg-Allroad!
Wanneer luisteren de motorfabriekanten eens naar de echte allroad liefhebbers. >:( :(
 

Mooi brommertje voor aan het span 8)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’