Jammer. Weer zo'n lomp zware weg-Allroad!
Wanneer luisteren de motorfabriekanten eens naar de echte allroad liefhebbers.
Dat doen ze wel.
- KTM heeft de Super Enduro en de Adventure.
- BMW heeft de HP2.
- Honda heeft de transalp en de african twin
- Kawasaki heeft de KLR en de KLE
- Yamaha heeft de XT
- etc...
Maar een echte allroad liefhebber zal niet warm lopen voor een fiets met meer dan 1000cc. (hoe wil je in hemelsnaam een offroad waardige motor maken van een brok staal van 250kg?)
Wil je wel een motor met meer dan 1.200cc investeer dan meteen in een aanhangertje (voor achter de motor) waar je een echte offroad mee kan vervoeren.
Momenteel beleven we de gouden tijd van de offroad motoren.
- Motoren rond de 130kg
- Directe injectie.
- Vermogens boven de 50pk uit een 450cc blokje
- Redelijke onderhouds intervallen.
- Bijna optimale balans
- Meer gadets beschikbaar dan een Goldwing
- Voor elk type terrein zijn er wel banden beschikbaar
- Elke maand zijn er wel evenementen waar je aan mee kan doen
- Elk jaar verschijnt er weer een nieuwe (internationale) rally.
- Sommige rally's komen zelfs op tv