Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OTR Ruurlo 25 oktober  (gelezen 4745 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
OTR Ruurlo 25 oktober
« Gepost op: 18-10-2009, 21:27 »
tja, een niet nader te noemen H. te A. kon het niet laten een nieuwe DRZ te kopen, en die wordt as zondag afgeleverd is Ruurlo. Ondat ik getuige was bij het plaats delict wil ik de overdracht ook wel zien, en natuurlijk ff kijken of dat ding vooruit te branden is.

wij zitten dus niet als de rest van de wereld in Handel, maar in Ruurlo!  ook wel eens leuk (hoop ik!)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #1 Gepost op: 23-10-2009, 18:10 »
he, mn draadje is er weer. wie gaan er ookalweer mee? (reacties op de suzuki van hip hier niet plaatsen anders wordt mn draadje weer gehackt ;) )
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #2 Gepost op: 23-10-2009, 19:08 »
Ik ben in Ruurlo zondag. Zie je dan (en natuurlijk het nieuwe speeltje van Hip, maar daar mag ik hier geen melding van maken, dus doe ik dat ook niet...  8) )
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #3 Gepost op: 24-10-2009, 14:53 »
Plannen zijn gewijzigd, ik zal er ook zijn :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2009, 19:04 »
Twee lekkere ronden gereden optimaal genoten.
Hip nog gesproken en zijn nieuwe brommert gezien. Hopelijk heeft 'ie zich goed gehouden. Volgende week Markelo!
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2009, 20:56 »
Twee lekkere ronden gereden optimaal genoten.
Hip nog gesproken en zijn nieuwe brommert gezien. Hopelijk heeft 'ie zich goed gehouden. Volgende week Markelo!

hu?  wanneer dan, ik heb je gemist... of was jij dat in het rode pakje??  evengoed een prima dag, ook twee rondjes gedaan,  hip kon de soes mooi rondbrengen, dat ging prima!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #7 Gepost op: 26-10-2009, 00:33 »
toen stond jij nog in de rij te peentjes zweten voor de keuring ;D had ik tijd om Louise en Marcel en Roy dag te zeggen

Overveld stond keurig met mijn nieuwe 400e in zijn tent vlakbij bij de keuring, na ruilen van papieren schoof ik zo voor aan in de rij ertussen......

jemig wat een verschil met de DR zeg,
eerste rondje flink wennen, zoeken naar prettige versnelling in de kruipdoorsluipdoor en ervaren wat een goede vering doet op de maisknippen, hij gaat er echt met je vandoor  :)
wel 3 keer op z'n kant gelegd :o
in de rust bij Overveld nog de extra band/tandwielen/ketting opgepikt, bakkie en ouwehoeren bij de auto
tweede rondje gelijk stuk vlotter en wielen onder gehouden zoals het hoort
1 bosperceel overgeslagen om wat dampen uit de helm te laten , zo'n beslagen bril is niks hoor
verder lekker rond

GENIETEN


gr Hilbert

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #8 Gepost op: 26-10-2009, 09:20 »
Ruurlo was mijn eerste OTR rit ooit. Na een kwartier was ik moe, na een halfuur al 2x onderuit gegaan en na een uur was ik er helemaal klaar mee. Ik deed anderhalf uur over het rondje (40 km) en vond het zo leuk dat ik toch een tweede rondje heb gedaan  :) Dit maal zonder rugtas, dat rijdt toch een stuk fijner. Weer 3x onderuit (heerlijk die boomwortels), maar erg leuk. Over spierpijn zullen we het de rest van de week maar niet hebben  :-X

Mijn eerste valpartij was in mul terrein en terwijl ik mijn motor weer recht wilde zetten, hoorde ik een schreeuw achter me. Kijk ik om, zie ik een kerel links van een bruggetje liggen en zijn motor rechts in de greppel  :o Dus ik zet mijn motor aan de kant om hem te gaan helpen, maar nog voor ik bij hem was, was hij al naar zijn motor gelopen, boog zijn afgebroken handkap recht en ragde de motor de greppel uit. Toen liep dit jongetje maar weer terug naar zijn eigen motor. Andere wereld, dit off the road gebeuren  ::)

Ik was overigens die gele DRZ die iedereen in de weg reed  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #9 Gepost op: 26-10-2009, 09:41 »
hu?  wanneer dan, ik heb je gemist... of was jij dat in het rode pakje??
Jan-Willem was in het rood. Hij heeft dan ook een Honda CR500R, dus dat past wel. Ik zag jullie nog opladen toen ik wegreed.
 
GENIETEN
Mooi dat je zo tevreden bent met je nieuwe aanwinst. 't is toch altijd wel even wennen op een nieuwe brommer, hé? Ik begin zo langzamerhand ook te wennen op de ktm. Ging ook nog op mijn plaat; iemand voor mij draaide de kraan dicht op het crossbaantje en ik zat er vlak achter. In een reactie draaide ik ook de kraan dicht om een aanrijding te voorkomen en ik schoof zo het zijterrein in... alleen met mijn bakkes op dat oranje (ktm-kleur...  ;) ) touw wat één of andere mafkees langs de crossbaan had gespannen. Ik kreeg dat touw vol in mijn helm en daarna keihard in mijn keel, waardoor ik onderlangs het touw sloeg...  ::)  Gelukkig had ik mijn nieuwe jas aan (met kraag) en zit mijn hoofd nog op mijn romp. Kon bijna niet meer slikken en nu is mijn keel blauw en dik... Mijn beschermengel zat ook om mijn nieuwe jas, denk ik. :-*  Ik was ineens wel weer overtuigd van het nut avn afstand houden... :-X
Ik ging gelukkig niet hard waardoor de schade beperkt bleef tot een zere keel, maar ik begrijp werkelijk helemaal niet waarom men een nylon touw spant langs een crossbaan  ::)
Ik was overigens die gele DRZ die iedereen in de weg reed  :D
't is geen wedstrijd en gewoon lekker je eigen tempo rijden. Als ze er langs willen, doen ze hun best maar.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #10 Gepost op: 26-10-2009, 09:58 »
Ruurlo was mijn eerste OTR rit ooit. Na een kwartier was ik moe, na een halfuur al 2x onderuit gegaan en na een uur was ik er helemaal klaar mee. Ik deed anderhalf uur over het rondje (40 km) en vond het zo leuk dat ik toch een tweede rondje heb gedaan  :) Dit maal zonder rugtas, dat rijdt toch een stuk fijner. Weer 3x onderuit (heerlijk die boomwortels), maar erg leuk. Over spierpijn zullen we het de rest van de week maar niet hebben  :-X

Mijn eerste valpartij was in mul terrein en terwijl ik mijn motor weer recht wilde zetten, hoorde ik een schreeuw achter me. Kijk ik om, zie ik een kerel links van een bruggetje liggen en zijn motor rechts in de greppel  :o Dus ik zet mijn motor aan de kant om hem te gaan helpen, maar nog voor ik bij hem was, was hij al naar zijn motor gelopen, boog zijn afgebroken handkap recht en ragde de motor de greppel uit. Toen liep dit jongetje maar weer terug naar zijn eigen motor. Andere wereld, dit off the road gebeuren  ::)

Ik was overigens die gele DRZ die iedereen in de weg reed  :D

mooi dat je het naar je zin hebt gehad! en best knap dat je meteen 2 rondjes hebt gereden.  anderhalf uur is helemaal nei zo gek, en ik denk dat ik wel weet in welk mul stuk je onderuit bent gegaan. dat was ook een lastig stuk!  volgende week: markelo!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #11 Gepost op: 26-10-2009, 10:14 »
Voor degenen die hun eerste rit reden, hieronder even mijn verslagje zoals ik het op Noppenforum gezet heb. Dan weet je een beetje hoe Ruurlo zich verhoudt tot andere ritten:
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Drukke inschrijving. Ca. 600 deelnemers (geschat op basis van de startnummers). Op de baan viel het erg mee met de drukte, op wat opstoppingen in de bossen na. De drukte kwam vooral door het volgende punt:
- Langzame (KNMV) technische keuring. Waarom dit zo langzaam moest werd me niet helemaal duidelijk. Ik had het idee dat er vooral op banden gelet werd. De aanwezige bandenhandel deed goede zaken. Dat mijn voorband lek&leeg was, deerde niet. Volgend jaar een extra vrijwilliger bij de technische keuring zetten?
- Relatief veel kruip-door sluip-door. Inclusief een stukje waarbij het lijkt alsof je het oerwoud in rijdt. Niet mijn ´cup of tea´.
- Vrij veel asfalt. Van de 43 km die ik op de teller had na een ronde, denk ik dat er tussen 5 en 10 verhard waren. Vergelijkbaar met de andere achterhoekse ritten, meer dan in het zuiden.
- Maisplakken waren best ok, maar meestal werd alleen een rechte baan uitgezet of langs de rand. Ik weet niet of dit op wens van de grondbezitter is of een gebrek aan fantasie van de uitzetter. Ik vind het een gemiste kans.
- Dat het wel kan, bleek uit de prachtige enduro-proef. Echt geweldig! Ook het stukje grasland ervoor was heerlijk!
- Het parcours lag er perfect bij. Enkele zompige stukken, waaronder de crossbaan om de regel te bevestigen. Ook aan het eind van de dag was er nog prima te rijden.

Achteraf heb ik toch heerlijk gereden. Al denk ik dat ik volgend jaar weer naar Handel ga.
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
@Hip: Was jij die Suzuki rijder die als allerlaatste over het parcours ging?
 
Maurice

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #12 Gepost op: 26-10-2009, 10:38 »
@Hip: Was jij die Suzuki rijder die als allerlaatste over het parcours ging?
Ik denk dat ik dat was. Ik was er pas om 12 uur, toen was het niet zo druk meer bij de "keuring".

Post Merge: 26-10-2009, 10:42
't is geen wedstrijd en gewoon lekker je eigen tempo rijden. Als ze er langs willen, doen ze hun best maar.
Ik voelde ook geen druk, ben in de kruip-door-sluip-door gewoon aan de kant gegaan als er iemand achter me reed, en verder is er ruimte zat om in te halen. De crossbaan heb ik overigens over geslagen, het parcours vond ik al spannend genoeg met die jumps.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC