Ik was overigens die gele DRZ die iedereen in de weg reed
Ik ben de andere langzaamste rijder
Dat zal ook wel zo blijven... maar ik vind het wel verschrikkelijk leuk om te doen. Ik start pas als de meute een beetje weg is. Op de weilanden word ik links en rechts ingehaald, daar probeer ik voor mijn eigen veiligheid beetje vaste lijn te houden. En op de paden ga ik aan de kant als er ruimte is. En als de ruimte er niet is, moeten ze maar even wachten
Vorig jaar was Ruurlo mijn eerste onverharde rit sinds lange tijd. Toen ben ik behoorlijk afgeknapt op die crossbaan, waarna niets meer ging en ik door een knullige val 20 km later naar huis moest. Dus dit jaar had ik mij voorgenomen de dag niet te laten verpesten door die crossbaan aan het begin.... ik heb hem ook overgeslagen. En ziedaar, ik heb een hardstikke leuke dag gehad.
Post Merge: [time]ma 26 okt 2009 18:45:13 GMT-1[/time][/color][/size][/color][/size][/color][/size]
Ik zou het niet weten, want ik heb geen km-teller (ja, daar ben ik al op aangesproken in Geesteren..). Heb je het laatste stuk wel gereden (de enduro-proef en het stuk weiland). Bij terugkomst kon je linksaf naar de de start en rechtsaf nog een stukje erbij. Misschien is dat 15 km?
Euh, die enduroproef was toch voor die splitsing? Of heb ik iets gemist?
In die laatste 15 km zat dat stukje bij dat grondverzetbedrijf. waar we door de schuur moesten. Dat zou Grandia zich in elk geval moeten herinneren.
Post Merge: [time]ma 26 okt 2009 18:57:17 GMT-1[/time][/color][/size]
Voor degenen die hun eerste rit reden, hieronder even mijn verslagje zoals ik het op Noppenforum gezet heb. Dan weet je een beetje hoe Ruurlo zich verhoudt tot andere ritten:
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Drukke inschrijving. Ca. 600 deelnemers (geschat op basis van de startnummers). Op de baan viel het erg mee met de drukte, op wat opstoppingen in de bossen na. De drukte kwam vooral door het volgende punt:
- Langzame (KNMV) technische keuring. Waarom dit zo langzaam moest werd me niet helemaal duidelijk. Ik had het idee dat er vooral op banden gelet werd. De aanwezige bandenhandel deed goede zaken. Dat mijn voorband lek&leeg was, deerde niet. Volgend jaar een extra vrijwilliger bij de technische keuring zetten?
Wat ook helpt is thuis het formulier printen en invullen. Of in de rij alvast invullen (op de heg lag een stapel). Menigeen voor mij moest ter plekke nog het formulier invullen.
Er werd gelet op remmen, hendels e.d. Bij het meisje voor mij zaten beide handvaten los, die moest ze eerst vast zetten met draad. Verder werd steekproefsgewijs het geluid gecontroleerd. En ja, de banden. Ook nu waren er weer crossers die incidenteel een offroad-ritje meepikken en niet weten dat ze er niet met crossbanden mogen rijden.