Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OTR Ruurlo 25 oktober  (gelezen 4741 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #15 Gepost op: 26-10-2009, 14:14 »
Zowel de site als de krant spreken over een route van 55 km. Mijn dagteller kwam niet verder dan ruim 40. Nu heb ik de crossbaan overgeslagen, maar die is toch niet 15 km lang? Ben ik de enige die een stuk "gemist" heeft?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #16 Gepost op: 26-10-2009, 14:30 »
Ik zou het niet weten, want ik heb geen km-teller  :-X  (ja, daar ben ik al op aangesproken in Geesteren..). Heb je het laatste stuk wel gereden (de enduro-proef en het stuk weiland). Bij terugkomst kon je linksaf naar de de start en rechtsaf nog een stukje erbij. Misschien is dat 15 km?
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #17 Gepost op: 26-10-2009, 17:46 »
ik kwam 2 keer op 27 mijlen op mijn minitellertje = zeg 43 km per rondje
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #18 Gepost op: 26-10-2009, 18:02 »
ik kwam 2 keer op 27 mijlen op mijn minitellertje = zeg 43 km per rondje

Zit er een mijlenteller(!) op dat ding van jou...!? ???

Oh ja dat klopt. Mini.
(sorry kon het niet laten...)

En? Hoe bevaltie? (je DRZ, niet je mijlenteller :-X)

Grtz,
Dick.
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #19 Gepost op: 26-10-2009, 18:43 »

Ik was overigens die gele DRZ die iedereen in de weg reed  :D
Ik ben de andere langzaamste rijder ;) Dat zal ook wel zo blijven... maar ik vind het wel verschrikkelijk leuk om te doen. Ik start pas als de meute een beetje weg is. Op de weilanden word ik links en rechts ingehaald, daar probeer ik voor mijn eigen veiligheid beetje vaste lijn te houden. En op de paden ga ik aan de kant als er ruimte is. En als de ruimte er niet is, moeten ze maar even wachten  ;D

Vorig jaar was Ruurlo mijn eerste onverharde rit sinds lange tijd. Toen ben ik behoorlijk afgeknapt op die crossbaan, waarna niets meer ging en ik door een knullige val 20 km later naar huis moest. Dus dit jaar had ik mij voorgenomen de dag niet te laten verpesten door die crossbaan aan het begin.... ik heb hem  ook overgeslagen. En ziedaar, ik heb een hardstikke leuke dag gehad.
 
Post Merge: [time]ma 26 okt 2009 18:45:13 GMT-1[/time][/color][/size][/color][/size][/color][/size]
Ik zou het niet weten, want ik heb geen km-teller  :-X  (ja, daar ben ik al op aangesproken in Geesteren..). Heb je het laatste stuk wel gereden (de enduro-proef en het stuk weiland). Bij terugkomst kon je linksaf naar de de start en rechtsaf nog een stukje erbij. Misschien is dat 15 km?

Euh, die enduroproef was toch voor die splitsing? Of heb ik iets gemist?
In die laatste 15 km zat dat stukje bij dat grondverzetbedrijf. waar we door  de schuur moesten. Dat zou Grandia zich in elk geval moeten herinneren.
Post Merge: [time]ma 26 okt 2009 18:57:17 GMT-1[/time][/color][/size]
Voor degenen die hun eerste rit reden, hieronder even mijn verslagje zoals ik het op Noppenforum gezet heb. Dan weet je een beetje hoe Ruurlo zich verhoudt tot andere ritten:
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Drukke inschrijving. Ca. 600 deelnemers (geschat op basis van de startnummers). Op de baan viel het erg mee met de drukte, op wat opstoppingen in de bossen na. De drukte kwam vooral door het volgende punt:
- Langzame (KNMV) technische keuring. Waarom dit zo langzaam moest werd me niet helemaal duidelijk. Ik had het idee dat er vooral op banden gelet werd. De aanwezige bandenhandel deed goede zaken. Dat mijn voorband lek&leeg was, deerde niet. Volgend jaar een extra vrijwilliger bij de technische keuring zetten?

Wat ook helpt is thuis  het formulier printen en invullen. Of in de rij alvast invullen (op de heg lag een stapel). Menigeen voor mij moest  ter plekke nog het formulier invullen. 
Er werd gelet op remmen, hendels e.d. Bij het meisje voor mij zaten beide handvaten los, die moest ze eerst vast zetten met draad. Verder werd steekproefsgewijs het geluid gecontroleerd. En ja, de banden. Ook nu waren er weer crossers die incidenteel een offroad-ritje meepikken en niet weten dat ze er niet met crossbanden mogen rijden.

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #20 Gepost op: 26-10-2009, 19:59 »
En ja, de banden. Ook nu waren er weer crossers die incidenteel een offroad-ritje meepikken en niet weten dat ze er niet met crossbanden mogen rijden.

wat is het citeria? DOT of zelfs FIM?
ik heb nu voorop Michelin S12 zitten en achter Kenda K760. zou ik een rit als deze mogen rijden of moet ik opzoek naar andere banden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #21 Gepost op: 26-10-2009, 20:02 »
Die S12 kan niet, die Kenda kan wel.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #22 Gepost op: 26-10-2009, 20:09 »
wat is het citeria? DOT of zelfs FIM?
ik heb nu voorop Michelin S12 zitten en achter Kenda K760. zou ik een rit als deze mogen rijden of moet ik opzoek naar andere banden?
DOT, je rijdt over de openbare weg.

Post Merge: 26-10-2009, 20:11
Ik ben de andere langzaamste rijder ;)   
Heb je blond haar? Dan haalde jij me volgens mij in bij die enduroproef. Dat stuk bij het grondverzetbedrijf heb ik wel gedaan, dus wsl heb ik de hele route wel afgelegd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #23 Gepost op: 26-10-2009, 20:13 »
mijn band heeft geen DOT maar er staat wel'"for road en enduro use"

werd gelukkig wel goedkeurd, net als bij alle andere OTR ritjes vorigjaar
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #24 Gepost op: 26-10-2009, 21:04 »
hmm dan moet ik dus op zoek naar een andere voorband  :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #25 Gepost op: 26-10-2009, 21:39 »
nou volgens mij kijken ze alleen naar achterbanden
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #26 Gepost op: 26-10-2009, 22:42 »
@Grandia: ik ben niet blond, dus dat was ik niet.

@JW: de keuringsman keek uitgebreid naar mijn voorband en achterband.

Offline member

  • DRZ400, XT600 supermoto, XTZ 750
  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #27 Gepost op: 26-10-2009, 22:56 »
Ik zou zeggen: positief in het nieuws (eindelijk weer eens..)
En wie is mijn dorpsgenoot Jan Willem Vriend??

 
Ikke, Rij nu op een blauwe drz400. Tijdens de OER de tweede dag al uitgevallen en gisteren voor het eerst weer echt gereden. eerst nog wel onwennig maar later alleen maar genieten. Voor mij de eerste keer dat ik met zo'n rit meedeed. Geen geklooi met een roadbook gewoon lekker de pijltjes volgen. mooie route, leuk met al die bosjes. Ga ik zeker vaker doen.
 
gr jw

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #28 Gepost op: 26-10-2009, 23:12 »
hoi Jan Willem

leuk van je te horen, is alles weer helemaal goed gekomen na die klapper?
moet bijna wel, als je zo lang niet gereden hebt ben je vast goed 'uitgeziekt' :)

veel plezier en voortaan op je zadel blijven zitten hoor

Post Merge: 26-10-2009, 23:18

En? Hoe bevaltie? (je DRZ, niet je mijlenteller :-X)


ja prima, zoals je ergens hierboven kunt lezen ff flink wennen, is toch een heel andere fiets, HEERLIJK HEERLIJK  8)

ik ga er nog wel een tellertje/IMO op zetten, dit is wel heel minimalistisch
heb jij trouwens ooit met roadbook er op gereden?

gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #29 Gepost op: 26-10-2009, 23:40 »
Mooi mooi, geniet ervan.
Ik heb nooit met roadbook gereden, daar ben ik veels te ongeduldig voor en bovendien
kan ik links en rechts toch niet uit elkaar houden..... :stupid:
De mijlenteller gebruikte ik eigenlijk alleen maar om te zien of ik al moe was. :D
Meer had ik niet nodig want ik kan onder het rijden toch niet meer informatie verwerken en
iedere keer als je op je klokkie kijkt, kijk je niet naar de "weg".

"One-Track-Mind."

Grtz,
Dick.
Grtz,
Herr DRénérZéele