Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OTR Ruurlo 25 oktober  (gelezen 4743 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #30 Gepost op: 27-10-2009, 12:27 »
@JW: de keuringsman keek uitgebreid naar mijn voorband en achterband.

dat was zeker het linker poortje?  naast mij stond iemand met een crossband ( voor), die mocht gewoon verder. zeker mazzel gehad dan.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #31 Gepost op: 27-10-2009, 12:34 »
Overigens was het keuringssysteem lang niet waterdicht. Mijn buurman (zijn motor dan) was afgekeurd op de banden.
De tweede keer kwam hij er wel doorheen - met de motor van zijn maat.  :-X
Toen kon hij weer verder op zijn eigen motor  :-\
 
Het systeem waarbij de keurmeester een sticker plakt is dan veel veiliger.
 
Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #32 Gepost op: 27-10-2009, 18:20 »
dat was zeker het linker poortje?  naast mij stond iemand met een crossband ( voor), die mocht gewoon verder. zeker mazzel gehad dan.

Was idd het linker poortje.

Nog paar filmpjes gevonden op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=fVe3MkDmvkA#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=Kz8grt0PuO4#noexternalembed&feature=related

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #33 Gepost op: 27-10-2009, 20:42 »
Da's precies de plek waar ik voor het eerst viel  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #34 Gepost op: 27-10-2009, 22:43 »
Heerlijk om die opinies te lezen. Na enig wikken en wegen was dit mijn allereerste OTR ooit, volgens mij heb ik best geluk gehad met parcour en het weer (vooral de dagen ervoor:). Helemaal only-the-lonely naar Ruurlo getuft en de weg gevonden naar keuring /licentie/inschrijving, erg vriendelijk en behulpzaam was iedereen. Dat maakt het weer wat minder eng allemaal voor een newby.
 
Na 2 minuten pauze na het eerste kwartier (wat kan een bos toch groot zijn als je om elke boom moet slingeren, vooral met de stuuruitlag van de 690) toch een iets langere pauze om wat stoom uit mijn pak en helm te laten ontsnappen. En de gedachte dat 55 km wel heeeeeel erg ver is op zo'n parcour komt in me op; zal ik mijn rondje af kunnen maken? Terwijl ik daar sta te prakkedenken en bij te komen flits er iets snels en geels voorbij met zo'n hanehempie aan en vlak erachteraan een Husa (ook met haneshirt) die stopt; blijk ik toch mensen te kennen hier!! Terwijl ik Hip en JW het volgende bosperceel in zie schieten besluit ik dat ik minstens dat eerste rondje af ga maken.
 
Na een omvaller op de crossbaan nog een keertje moeten rapen in een heel diep bos spoortje en verder ook maar geprobeerd de snelle jongens niet teveel tot last te zijn. Wel een supergave ervaring.

Wie kan iets vertellen over Markelo in verhouding tot Ruurlo? Smaakt toch naar meer.... zo'n eerste OTR...
Nu maar flink oefenen zodat ik volgend jaar met een groepje mee kan tuffen, wel zo gezellig en ook wat veiliger lijkt me.
Dus als je bij het volgende ritje een 690 achterop rijdt; zwaai gerust, ik maak direct tijd voor een bakkie :)
B2W; qua banden, de keurmeester was bij mij expliciet op zoek naar een specifiek merkje (een E ?) en toen hij die zag heeft hij verder nergens ander naar gekeken, alleen of de remmen werkten.
En qua afstand kwam ik ook aan rond de 40-42 km
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #35 Gepost op: 28-10-2009, 00:20 »
niet aarzelen Jeroen, we zien je in Markelo
van niet gaan krijg je zeker spijt als je de mooie verhalen weer leest  :o

niks aantrekken van het lichtere en snellere spul, heb ik vorig jaar ook niet gedaan op de DR, jij hebt je eigen feesie
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #36 Gepost op: 29-10-2009, 14:30 »
Na 2 minuten pauze na het eerste kwartier (wat kan een bos toch groot zijn als je om elke boom moet slingeren, vooral met de stuuruitlag van de 690) toch een iets langere pauze om wat stoom uit mijn pak en helm te laten ontsnappen.

Ik zag zondag idd een 690 met een imo erop, was jij dat? Respect. Ik heb met mij 690 zo lopen worstelen, dat ik 'm heb ingeruild voor een 450 exc....maakt het leven een stuk gemakkelijker, maar de power van de 690 was wel fantastisch. Zag trouwens ook een BMW F650gs dakar rijden...die heeft het vast ook zwaar gehad en al helemaal op die crossbaan.
 
Weer genoten en op naar Markelo!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: OTR Ruurlo 25 oktober
« Reactie #37 Gepost op: 30-10-2009, 08:11 »
In de bosjes lekker gaan staan dan kan je best krappe bochtjes maken op die 690. Mooi dat je het een geslaagd avontuur vond.
None of us is as strong as all of us.