Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OER 29-5 t/m 5-6- 2010  (gelezen 15534 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #75 Gepost op: 06-06-2010, 23:59 »
Veilig thuis  :D

Gisteren nog even met Gerjan een andere verdwaalde reiziger opgepikt  ;D Later meer  ;)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #76 Gepost op: 07-06-2010, 10:02 »
ook weer thuis :)
met beker :D
Door de enorme hoeveelheid regen was het weer een echt avontuur met diepe doorwadingen en zeer gladde paden. Door de regen waren sleuven ontstaan van meer dan een meter diep en we moesten zelfs over een ingestorte brug om de route toch zoveel mogelijk te kunnen volgen.
En dit was nog maar het begin van het pad, dus hier hebben we een alternatief stukje route moeten nemen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #77 Gepost op: 07-06-2010, 10:19 »
Ook weer veilig thuis,
Heb enorm genoten, ook van de groep.
Moet nu alles eens even verwerken :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #78 Gepost op: 07-06-2010, 10:33 »
Citaat
met beker :D

Van harte !! gefeliciteerd.
 
Ziet er echt uit als een rally waarin iedereen best wat "K", "Oepss", "PFFFF" en "WTF???" momentjes hebt gehad, maar achteraf heb je wel wat te vertellen volgens mij... ben jalours.
 
Hoor de uitgebreide verhalen vast nog wel, verder geen nare dingen gebeurd ?
 
Onno

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #79 Gepost op: 07-06-2010, 10:35 »
Sowwie....., als ik het zo lees/hoor/zie, ben blij dat ik dit jaar niet mee gegaan ben met mijn AT....., dat was nooit goed gekomen. 

Wat een helden allemaal !!!!

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #80 Gepost op: 07-06-2010, 11:07 »
als 3voudig oer deelnemer mag ik zeggen dat dit de moeilijkste oer was tot nu toe. Maar omdat daardoor de snelheid erg laag lag (op 2 deelnemers na die daar geen last van leken te hebben), is er helemaal niemand gewond geraakt en is nu iedereen gezond weer thuis. Kortom: avontuurlijke oer waarbij iedereen zijn eigen grenzen heeft leren kennen (enkelen hebben dat de "hard way" moeten ervaren, maar dat levert wel weer spannende verhalen).

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #81 Gepost op: 07-06-2010, 13:29 »
Het was een schitterende vuurdoop voor de 6x6. We hebben paden gedaan waar de motoren niet doorheen kwamen, bijna overnacht op de berg met dat mooie V-vormige pad waar vorig jaar gefilmd was. De paden daar hadden erg diepe watergeulen, de ondergrond was bar glibberig. Uiteraard gleed één kant van de 6x6 erin en was het lastig om eruit te komen. Dan maar vol gas achteruit naar het einde van de geul. Er stond verderop een motor met problemen, via een ander paadje zo dicht bij mogelijk gekomen om daarna verder te lopen. Dwars door de bramen bossen en struiken, alles zeiknat en dan er achter komen dat er toch niemand op dat waypoint aanwezig was. Inmiddels stikke donker geworden. Met behulp van de gps de wagen weer terug weten te vinden en een uitweg gezocht. Met het nodige lierwerk en vakkundig besturen van de auto hebben we hem weer op het redelijk vlakke weten te krijgen. Van daaruit over de hoogvlakte een paadje zoeken naar het dichstbijzijnde dorp om van daaruit over het asfalt nog even 175 km naar het hotel te rijden. De Iveco was inmiddels naar de andere kant van de berg om daar een andere gestrande rijder op te halen die het ook voor elkaar had weten te krijgen om van het waypoint te verdwijnen wat hij had opgegeven.......
De volgende dag ook nog een zeer eigenwijze belg moeten redden. Plassen van meer dan 80 cm diep met daarnaast een graskant van een meter breed en ze gaan gewoon de plas in ::) Die dag heeft de auto ons echt doen verbazen, wat een blok zit daar in zeg.

Ik heb nog heel wat helmcamera film beelden bij elkaar weten te sprokkelen, ik zal eens kijken of ik daar iets leuks van kan bakken.

Oh, volgens Gerjan hadden we trouwens het zware klassement gewonnen :P, een terugreis aanvangen op zaterdagavond na het eten en de hele nacht doorrijden is trouwens niet erg leuk voor je baas op maandag :confused: ben wel aanwezig maar meer ook niet geloof ik.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #82 Gepost op: 07-06-2010, 13:34 »
Het was een schitterende vuurdoop voor de 6x6. We hebben paden gedaan waar de motoren niet doorheen kwamen, bijna overnacht op de berg met dat mooie V-vormige pad waar vorig jaar gefilmd was. De paden daar hadden erg diepe watergeulen, de ondergrond was bar glibberig. Uiteraard gleed één kant van de 6x6 erin en was het lastig om eruit te komen. Dan maar vol gas achteruit naar het einde van de geul. Er stond verderop een motor met problemen, via een ander paadje zo dicht bij mogelijk gekomen om daarna verder te lopen. Dwars door de bramen bossen en struiken, alles zeiknat en dan er achter komen dat er toch niemand op dat waypoint aanwezig was. Inmiddels stikke donker geworden. Met behulp van de gps de wagen weer terug weten te vinden en een uitweg gezocht. Met het nodige lierwerk en vakkundig besturen van de auto hebben we hem weer op het redelijk vlakke weten te krijgen. Van daaruit over de hoogvlakte een paadje zoeken naar het dichstbijzijnde dorp om van daaruit over het asfalt nog even 175 km naar het hotel te rijden. De Iveco was inmiddels naar de andere kant van de berg om daar een andere gestrande rijder op te halen die het ook voor elkaar had weten te krijgen om van het waypoint te verdwijnen wat hij had opgegeven.......
De volgende dag ook nog een zeer eigenwijze belg moeten redden. Plassen van meer dan 80 cm diep met daarnaast een graskant van een meter breed en ze gaan gewoon de plas in ::) Die dag heeft de auto ons echt doen verbazen, wat een blok zit daar in zeg.

Ik heb nog heel wat helmcamera film beelden bij elkaar weten te sprokkelen, ik zal eens kijken of ik daar iets leuks van kan bakken.

Oh, volgens Gerjan hadden we trouwens het zware klassement gewonnen :P , een terugreis aanvangen op zaterdagavond na het eten en de hele nacht doorrijden is trouwens niet erg leuk voor je baas op maandag :confused: ben wel aanwezig maar meer ook niet geloof ik.

200gb aan fotos al geupload?  ;D

Leuke fotos van Peter trouwens!!

Kleurrijk!



Sing of things to come?




Het enerlaatste biertje?


 
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #83 Gepost op: 07-06-2010, 14:19 »
Na gisteren een zeer lange dag gemaakt te hebben met Ivecobus en aanhanger kwamen we vanmorgenvroeg om half vier in Selllingen aan, motor op de aanhanger en spullen bij elkaar zoeken toen nog een uurtje rijden en van morgen om 5 uur eindelijk weer thuis en nu de verhalen ff doorlezen Alle foto's die ik gemaakt heb kun je Hier zien
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #84 Gepost op: 07-06-2010, 14:22 »
Veilig thuis  :D

Gisteren nog even met Gerjan een andere verdwaalde reiziger opgepikt  ;D Later meer  ;)

Kan uit zeer betrouwbare bron vertellen dat deze reiziger daar heel erg blij mee was. Ben benieuwd naar je verhaal...  ;)
Correctie: Hij was niet verdwaalt stond maar 2,4km (hemelsbreed en totaal uitgeput  ::) ) van het hotel.
 
Kan je vertellen dat er veel grenzen zijn verlegd, wat een geweldige OER.
Het land is schitterend, ok niet overal omdat de bewooners er niet al te netjes met afval omgaan. De natuur en het uitgestrekte geeft je een avontuurlijk gevoel. Voor hen die zonder een wegenwacht en reisleider op avontuur durven is de OER een echte aanrader.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #85 Gepost op: 07-06-2010, 14:36 »

Correctie: Hij was niet verdwaalt maar stond 2,4km (hemelsbreed) van het hotel.


Knap eruit gekomen in het donker! Mijn respect heb je zeker!

Dirk Jan Franken heeft trouwens een uur in het licht lopen dolen op 800meter van het hotel....

Deze meneer liet mij eerst gaan met zijn video camera ter hand  ;)

Gelukkig kwam ik er zonder kleerscheuren door en was het nu mijn beurt de camera voor de zekerheid ter hand te nemen  :D

Joscha in the water...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #86 Gepost op: 08-06-2010, 20:26 »
Hallo Luitjes,
 
Voor het eerst hebben we met een aantal Can-Am quads deelgenomen aan een rally. Nota bene de OER nog wel. We zijn nog steeds aan het uitblazen van de supermooie tocht en staan nog steeds perplex van de avonturen die we hebben meegemaakt !
We reden met een groep van 7 Can-Am voertuigen mee, te weten 2 x Renegade 800 Xxc, 2 x Outlander 800 XT-P, 1 x Outlander 650 XT en 2 x Renegade 500. Dit zijn allen 4 x 4 voertuigen welke op sommige trajecten zeer gewenst was ! Ook de aanwezige lieren moesten zo nu en dan ingezet worden om schijnbaar onneembare hindernissen te overbruggen. We zijn nog altijd onder de indruk van de diversiteit van de tracks en hebben met volle teug genoten van de omgeveing en de gezellige sfeer op de OER. Gezegd moet worden dat het voor quads erg zwaar is en behoorlijk veel van mens en machine vergt.
Onze doelstelling was te genieten van de tocht, alle trajecten af te leggen en te eindigen zoals we gestart zijn: met al de 7 quads met piloot. Dit is dan ook mede door de onverwoestbaarheid van de Can-Am's gelukt en we kunnen niet wachten op de volgende OER !
Organisatie: Bedankt namens het hele QFF/Can-Am team !
 
Hierbij een fotootje van het vertrek vanuit Zakopane, meer foto's zullen binnenkort worden geplaatst op: www.quads-for-fun.nl
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #87 Gepost op: 09-06-2010, 09:23 »
Hé Mannen,
Ik heb genoten van jullie aanwezigheid en doorzettingsvermogen, hoop jullie vaker tegen te komen. 8)
 
Gr Arthur
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #88 Gepost op: 09-06-2010, 10:30 »
Zijn de data voor vlgnd jaar al bekend?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: OER 29-5 t/m 5-6- 2010
« Reactie #89 Gepost op: 09-06-2010, 11:29 »
Een leuk filmpje van de nederlandse luxemburgers;

OER Impressions 1.avi


http://www.alg-rally.org/Alg%202010.htm
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog