Het was een schitterende vuurdoop voor de 6x6. We hebben paden gedaan waar de motoren niet doorheen kwamen, bijna overnacht op de berg met dat mooie V-vormige pad waar vorig jaar gefilmd was. De paden daar hadden erg diepe watergeulen, de ondergrond was bar glibberig. Uiteraard gleed één kant van de 6x6 erin en was het lastig om eruit te komen. Dan maar vol gas achteruit naar het einde van de geul. Er stond verderop een motor met problemen, via een ander paadje zo dicht bij mogelijk gekomen om daarna verder te lopen. Dwars door de bramen bossen en struiken, alles zeiknat en dan er achter komen dat er toch niemand op dat waypoint aanwezig was. Inmiddels stikke donker geworden. Met behulp van de gps de wagen weer terug weten te vinden en een uitweg gezocht. Met het nodige lierwerk en vakkundig besturen van de auto hebben we hem weer op het redelijk vlakke weten te krijgen. Van daaruit over de hoogvlakte een paadje zoeken naar het dichstbijzijnde dorp om van daaruit over het asfalt nog even 175 km naar het hotel te rijden. De Iveco was inmiddels naar de andere kant van de berg om daar een andere gestrande rijder op te halen die het ook voor elkaar had weten te krijgen om van het waypoint te verdwijnen wat hij had opgegeven.......
De volgende dag ook nog een zeer eigenwijze belg moeten redden. Plassen van meer dan 80 cm diep met daarnaast een graskant van een meter breed en ze gaan gewoon de plas in
Die dag heeft de auto ons echt doen verbazen, wat een blok zit daar in zeg.
Ik heb nog heel wat helmcamera film beelden bij elkaar weten te sprokkelen, ik zal eens kijken of ik daar iets leuks van kan bakken.
Oh, volgens Gerjan hadden we trouwens het zware klassement gewonnen
, een terugreis aanvangen op zaterdagavond na het eten en de hele nacht doorrijden is trouwens niet erg leuk voor je baas op maandag
ben wel aanwezig maar meer ook niet geloof ik.