De OER 2010 was er een om nooit te vergeten, een echte OER vol tegenstrijdigheden. De een vond het niks en was van mening dat het slecht georganiseerd was, terwijl een ander juist het tegendeel vond. Feit blijft dat deelnemers die alles al gereden hebben van Touareg tot Dakar van mening zijn dat de OER een zwaar onderschatte rally is, met jawel de mooiste rijdagen uit hun carrière zich hebben afgespeeld tijdens de OER. Ook leuk dat en zeer ervaren Belgisch service team, zij hebben echt bij veel Rally,s waaronder vele Dakars de service verleend, meer dan te spreken waren over de OER. Feit blijft ook dat een enkele ervaren rijder of 100% amateur het echt helemaal niks vond, maar zo hoort het ook vind ik. Zelf heb ik zeer genoten van een ieder die heeft deelgenomen aan de zwaarste OER tot nu toe. Van de “absolute beginners” heb ik wel het meest genoten, deze mannen en vrouwen hebben gevochten tot het bittere eind en zonder enige wanklank, zij zijn voor mij de echte winnaars!! Door het enduro reglement strak te hanteren, was er een echte strijd te zien, sterker nog dit reglement straft een ieder af, dus als je een Leppink Adventure evenement wilt winnen moet je door tot het bittere end!!
Mede door dit reglement is de sweeper truck de absolute winnaar van de zware klasse ha ha!. Jawel je hebt niks aan je tijd als je niet alle waypoints hebt aangedaan en zo hoort dat bij een enduro!! Van de route af of buiten de tijd zijn dan ook altijd 0 punten.
Een ieder: dan wel als deelnemer dan wel als organisatie, meer dan bedankt. Zonder Jullie is er geen OER mogelijk, Wij hebben weer veel geleerd en zullen het enduro reglement nog strakker gaan hanteren, Dit om ons zelf en de deelnemers nog beter te beschermen, Als ik je voorbij komt is het dan ook einde wedstrijd dag en dus nulpunten. Een waypoint niet aangedaan is ook nulpunten. Wel blijven de Punten op de rustdag bestaan, je moet de mensen wel blijven belonen voor hun prestatie, Twee motoren van het Rally Bike Centre stonden boven op de berg als stempelpost. Deze Post wist maar 1 rijder met de motor te halen. Lopen mag ook maar uiteraard heb je dan 10 punten minder!!
Zelfs met een rollator was dit punt te bereiken geweest, ok je moet dan wel om 07.00 uur aan de klim beginnen HA HA !!! Trouwens in de Discovery klasse tellen de moeilijkste waypoints niet mee, voor een elk wat wils. De Tripy is inmiddels bij ervaren rotten ook doorgebroken, Door met een Tripy te rijden wordt het net een bepijlde enduro,”Super gaaf” was hun commentaar. Nogmaals een Ieder meer dan bedankt.
Het OER Team!!