Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: DR-Z400S blokonderdelen  (gelezen 1813 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
DR-Z400S blokonderdelen
« Gepost op: 21-10-2009, 22:09 »
Ik heb een compleet sloop blok gekocht (zie een paar posts terug) van een DRZ 400 S uit 2006 met 8.000 km. Big-end is stukgelopen en ook de cilinder en zuiger zijn kapot, maar veel andere onderdelen zijn prima.
 
Het blok ligt in principe op mijn schuurzoldertje als reserve/donor voor mijn eigen DR-Z, maar mocht iemand iets specifieks nodig hebben dan wil wel even kijken of het nog bruikbaar is.

Denk aan:
Startmotor
Carterhelften en deksels
Tandwielen en hevels
Kop, kleppen, nokkenassen en distributie
Koppelingsdelen
Schroefjes, boutjes, moertjes, clipjes, veertjes en palletjes
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: DR-Z400S blokonderdelen
« Reactie #1 Gepost op: 23-10-2009, 09:51 »
dan had ik liever het hele blok opgelapt! beetje zonde om nu (voor de winst?) het blok te strippen en in onderdelen te verkopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: DR-Z400S blokonderdelen
« Reactie #2 Gepost op: 23-10-2009, 11:49 »
@Steven,waarom zou je een blok opknappen als je een werkend blok in je motor hebt zitten?
 
Ik lees dat jcruit behalve zichzelf ook anderen wil helpen met 2ehands delen voor als er wat stuk gaat. Best tof dus.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: DR-Z400S blokonderdelen
« Reactie #3 Gepost op: 23-10-2009, 12:46 »
 
Ik lees dat jcruit behalve zichzelf ook anderen wil helpen met 2ehands delen voor als er wat stuk gaat. Best tof dus.
[/quote]
 
Helemaal mee eens , volgens mij doet hij dit niet voor de winst maar om anderen te helpen.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: DR-Z400S blokonderdelen
« Reactie #4 Gepost op: 23-10-2009, 14:13 »
Koppelingsdeksel inclusief de boutjes wil ik wel hebben, als je hem los verkoopt..
Laat maar een prijs weten via bwernik@hotmail.com.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: DR-Z400S blokonderdelen
« Reactie #5 Gepost op: 24-10-2009, 10:26 »
@Steven: Ik begrijp dat jij een ander doel voor ogen had, toch is zo'n blok ook een uitstekende voorraad onderdelen. Mijn eigen DRZ heeft ruim 30.000 gelopen, de kans dat ik een keer een koppeling, nokkenasjes of een distributieketting moet vervangen is goed aanwezig, en waarom dan niet dit gebruiken? Daarnaast rijden 2 goede vrienden ook DRZ (nou ja, eentje bijna), dus ook die hebben profijt.
 
Nieuwe onderdelen zijn duur (schreeuwend duur) en veel kleine onderdeeltjes (het lijstje schroefjes, boutjes, moertjes) zijn lastig te krijgen. Op deze manier heeft iedereen er wat aan. Misschien zal ik er een paar tientjes aan overhouden, maar dan zijn er ook veel ARM-ers geholpen.
 
@Erwin/Jac: Bedankt...
 
@Brts: je hebt mail
 
 
Find me on Phonebook

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: DR-Z400S blokonderdelen
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2009, 12:15 »
Kun je me ff melen wat je nog in de aanbieding hebt inclusief prijzen die je in gedachten hebt?
cornepol apekutje gmail punt com
 
Dank!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: DR-Z400S blokonderdelen
« Reactie #7 Gepost op: 26-10-2009, 15:30 »
cornepol apekutje gmail punt com

 ;D  Wat een geil geinig mailadres heb jij, zeg... :o
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: DR-Z400S blokonderdelen
« Reactie #8 Gepost op: 26-10-2009, 22:06 »
Kun je me ff melen wat je nog in de aanbieding hebt inclusief prijzen die je in gedachten hebt?

Dat was ik eigenlijk niet van plan, het is niet mijn doel alle onderdelen te verkopen. Zoals gezegd (uhh... geschreven) dient het als reserve voor mezelf, als iemand een keer iets nodig heeft wil ik wel kijken (zoals het kapotte koppelingsdeksel van Brts).
 
Find me on Phonebook

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: DR-Z400S blokonderdelen
« Reactie #9 Gepost op: 27-10-2009, 09:54 »
Ok. In dat geval hoop ik dat ik je niet hoef te melen  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)