Als je lange tijd met een overlopende vlotterkamer hebt gereden dan zou het wel eens kunnen dat het teveel aan benzine niet alleen langs het overloopkanaal uit de carburator is gelopen,maar dat bij stilstaande motor ook de benzine langs de inlaatcollecor in de motor is gaan lopen
met als gevolg dat de benzine dan afloopt langs de binnenwand van de cilinder (indien er toevallig een inlaatklep open stond) en daarna terecht komt in het oliecarter en zich spijtig genoeg gaat vermengen met de motorolie!
Best zou je het oliepijl eens controleren en even ruiken aan de motorolie.... soms kan je de ingelopen en vermengde benzine zo direkt gaan ruiken.
Onmiddelijk je olie vervangen is dan natuurlijk aan de orde om de ondertussen gemaakte schade zo vlug mogelijk te beperken.
Heb dit ooit ook eens aan de hand gehad met een yamaha tt350, maar hopelijk heb jij een ander probleempje want als de motor wat te lang op zulke olie heeft gedraaid.... gaat hij naar verloop van tijd niet alleen blauwe rookwolkjes langs uitlaat buiten sturen,maar ook gaan olie verbruiken.
Post Merge: 26-10-2009, 22:30
Heb je eigenlijk aan het vlotterniveau iets veranderd?
Normaal gezien kan het vlotterniveau niet vanzelf gaan veranderen, tenzij je met een klein lekje in de vlotter zelf zit, en daardoor zich gaat vullen met benzine en door zijn eigen zwaarder geworden gewicht gaat dieper zakken.
(als je opnieuw de vlotter demonteerd en er mee schud en je hoort er benzine in heen en weer klutsen... zit het fout)
Een vlotter kan wel eens blijven hangen of scheef gaan zitten.(soms door slijtage van het scharnierpunt v/d vlotter)
De vlotterpin of vlotterpinzitting kan wel slijtage gaan krijgen en daardoor kan de vlotterkamer ook gaan overlopen.
Ik vind het raar dat je het vlotterniveau moest herafstellen
Is de vlotterpinzitting niet gaan uitzakken? (is vaak een koperen of plastieken behuizing die tot tegen een aanslag zit)