Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar  (gelezen 13197 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #15 Gepost op: 19-11-2009, 21:36 »
Ik ben in oktober met drie vrienden bij Peter Buitelaar geweest. Evenals vorige jaren weer fantastisch gereden. We hebben met hem over de tour naar Mali zitten brainstormen. De tour voor nov. 2010 gaan wij proberen in te plannen. O.a. doordat één als vrijwilliger met auto en oplegger de motoren naar Agadir te laten vervoeren. De anderen vliegen met ryanair in.
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #16 Gepost op: 20-11-2009, 20:38 »
Hallo,
 
Ik ga in ieder geval. Met bus , en aanhanger als het moet. Maar is het niet leuker/beter om tot Malaga of Almeria te rijden met bus en aanhanger en voor de anderen te vliegen met ryanair tot Malaga of Almeria ? Je mist een heel mooi stuk Marokko.
grtn

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #17 Gepost op: 20-11-2009, 22:39 »
Ik heb ook een bus en VW camper en kan beschikken over een ahw.
Maar ik vraag me af ..... waar laat ik de bus en ahw als we daar op de motor verder gaan?
Staat hij nog wel op me te wachten als we terug komen.

Bovendien ben ik wel een beetje bang dat het een behoorlijk aantal dagen extra vrij kost.
En ik vraag me af, dik 2500 Km rijden en dan 20 dagen rijden op de motor en dan weer terug 2500 Km!
Is dit verstandig ???  Wie heeft ervaring hier mee?
 
Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #18 Gepost op: 21-11-2009, 01:05 »
Ik heb ook een bus en VW camper en kan beschikken over een ahw.
Maar ik vraag me af ..... waar laat ik de bus en ahw als we daar op de motor verder gaan?
Staat hij nog wel op me te wachten als we terug komen.

Meeste mensen laten eea op een vriendelijke camping bij de boot staan en rijden het laatste stukje naar de boot op de motor  ::)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #19 Gepost op: 21-11-2009, 01:24 »
Ik heb ook een bus en VW camper en kan beschikken over een ahw.
Maar ik vraag me af ..... waar laat ik de bus en ahw als we daar op de motor verder gaan?
Staat hij nog wel op me te wachten als we terug komen.

Bovendien ben ik wel een beetje bang dat het een behoorlijk aantal dagen extra vrij kost.
En ik vraag me af, dik 2500 Km rijden en dan 20 dagen rijden op de motor en dan weer terug 2500 Km!
Is dit verstandig ???  Wie heeft ervaring hier mee?
 

ik heb dat al een paar keer gedaan
auto heb ik de laatste keer in een stalling gezet voor 2 weken(E100)en de kosten gedeeld(we waren met 3)en dan weet je zeker dat alles er nog is en tov de totale vakantie is dat peanuts 8) 8)
heen en terugrijden met de auto is geen probleem
is maar tussen de 32 en 36 uur rijden met de aanhanger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #20 Gepost op: 21-11-2009, 11:12 »
Maar is het niet leuker/beter om tot Malaga of Almeria te rijden met bus en aanhanger en voor de anderen te vliegen met ryanair tot Malaga of Almeria ? Je mist een heel mooi stuk Marokko.
grtn
En het zal je een hoop problemen bij de grens schelen. Het in Marokko invoeren van andermans motor is niet zo makkelijk, dacht ik.....
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #21 Gepost op: 21-11-2009, 20:18 »
Klopt Irene, een hoop gedoe met meedere motoren die de jouwe niet zijn. De bus en trailer achterlaten of camping of  zo is zeker geen probleem. Ik deed het al meerdere malen en dan de overzet nemen naar Nador. Dan heb je na enkele uren asfalt al direct pistes tot in het zuiden als je wil. Neem je naar Tanger dan is het daar heel druk en een heel oninteressant stuk dat je door moet. Voor elk wat wils dus. Je kunt ook het vliegtuig nemen naar Nador en daar de bus en trailer opwachten. Maar de overzet met bus en trailer is zeer duur.Het gewin met de goedkope vliegtickets gaat dan geheel verloren . En niet te vergeten voor diegene die met de bus meereist is het nog goedkoper want die moet geen vliegticket kopen. Hij moet wel een paar dagen extra verlof hebben.
Er zijn heel veel redenen om niet naar Marokko of verder naar W.Afrika te gaan. Er is maar één reden om wel tegaan ; avontuur.
grtn

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #22 Gepost op: 23-11-2009, 22:33 »
Ik ben in oktober met drie vrienden bij Peter Buitelaar geweest. Evenals vorige jaren weer fantastisch gereden. We hebben met hem over de tour naar Mali zitten brainstormen. De tour voor nov. 2010 gaan wij proberen in te plannen. O.a. doordat één als vrijwilliger met auto en oplegger de motoren naar Agadir te laten vervoeren. De anderen vliegen met ryanair in.

Hallo Wijnand, mag ik mee brainstormen?
Heb ook serieuze plannen om te gaan, zit alleen met een iets andere datum nl december 2010.

Ab 
Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #23 Gepost op: 23-11-2009, 23:05 »
Meebrainstormen, ja graag. Het invoeren van andermans motor in Marokko kan gedoe geven, moeten we nog uitzoeken.  Daarnaast is de vraag waar krijg ik voor welk land visa (op het engelse  gs-forum is daarover veel info). De overweging om naar Agadir te vliegen is dat er daarna nog in relatief korte tijd heel veel kilometers gaan volgen. Agadir-Timboektoe is zo'n 2300 miles.

Post Merge: 23-11-2009, 23:08
Oh ja, bussen/aanhangers kunnen natuurlijk ook bij Peter Buitelaar in Ouarzazate worden gestald.
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #24 Gepost op: 24-11-2009, 12:17 »
En het zal je een hoop problemen bij de grens schelen. Het in Marokko invoeren van andermans motor is niet zo makkelijk, dacht ik.....
Dit is een groot struikelblok. Ik heb zelf al anderhalf uur aan de grens gestaan bij Melillia. Malaga - Nador schijnt wat sneller te gaan. Maar dan nog is het een behoorlijke klus om meerdere motoren de grens over te zetten. Ik zal later vandaag nog even een linkje plaatsen voor een geautomatiseerd invoerformulier voor voertuigen..

Vliegtickets trouwens doen via Ryanair. Heb dit jaar 94 euro betaald voor een retour naar Almeria.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 213
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #25 Gepost op: 24-11-2009, 18:12 »
Wegens te gevaarlijk in bepaalde gebieden, gaat de tour van 1/2010 niet door. Staat nu trouwens op zijn site te lezen, zie copy:
 
Wij kreeg ook reacties van mensen die reizen op dit moment in Mali. Ze waarschuwde ons beter om weg te blijven uit het noordelijke deel van Mali boven de Niger rivier. Het zou onveilig zijn om daar te reizen vooral met een groep. Truck konvooien steeds beroofd door bandieten of erger nog is het risico van ontvoeringen; 6 toeristische terugkeer van een muziekfestival werden genomen door gewapende terroristen. 1 toeristische werd gedood en de anderen werden vrijgelaten na lange onderhandelingen.
 
Wij hadden interesse met 2 man / moto.
Alternatief, ... vertrek morgen Marokko part 3.
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 72
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #26 Gepost op: 24-11-2009, 22:45 »
ryanair vliegt ook vanaf Weeze (bij NIjmegen om de hoek) naar Marrakesch en Agadir. De formulieren voor het naar "binnen brengen"van motoren zijn hier te downloaden. http://www.douane.gov.ma/cible/mre/d16tersomm002.htm
Overigens hebben wij bij Mellila ook 1,5 uur nodig gehad, terwijl een ieder voor z'n eigen grensovergang moest zorgen.
BMW 1200 GS, Suzuki DRZ 400S, Suzuki GS550

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #27 Gepost op: 06-12-2009, 11:24 »
Timbuktu Tour update
+++++++++
As we all could have red in the news recently 3 Spanish aid-workers have been kidnapped in Mauritania. Not in a remote area in the desert... it happened on the main road. Their convoy of trucks was hi-jacked by an armed group. This makes me consider again if traveling in the Mauretaina-Timbuktu region is safe enough to organise a tour there. Certainly with a group there is more chance of becoming victim of such attacks.
 
Traveling to Timbuktu is a great adventure... The name itself makes our imagination drift away. Calculating risks like crashing a bike or obtaining a strange decease can be avoided by each individual in the group. But taking the risk of riding into an ambush of armed islamics is not an adventure; it's a danger.
 
Let's keep an eye on what happens in the coming months...
 
Best regards,
 
Peter Buitelaar and Zineb Moulouda

 
 
 
 http://www.bikershome.net/services/dessert-atlantic-tour
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #28 Gepost op: 07-12-2009, 14:31 »
De Dakar gaat ook niet voor niets nier meer door Afrika  :-X Zeer spijtig hoop dat er snel beetje stabiliteit komt in die regio  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Bikershome Off-road Tours to Timbuktu Dogon and Dakar
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2010, 19:13 »
heb in 2009 vanuit holland naar bikershome gereden en is goed te doen.
met peter kun je ter plekke leuke tochten maken.
wij hebben 2 dagen bij hem gezeten,en was super.
zou zeggen ga gewoon je bent er in ongeveer drie dagen
alleen de grens is helemaal knudde