Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: LES PISTES DE KEDOUGOU  (gelezen 2139 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
LES PISTES DE KEDOUGOU
« Gepost op: 16-11-2009, 10:29 »
Een groot circus en een geweldig feest, tijdens de 12 uren daglicht is het onmogelijk dat de verveling toeslaat.  Paul Smets heeft naast uniek echt een geweldig evenement neergezet. http://www.lespistesdekedougou.com/index_FL.html
Hou je van reizen, ontdekken met een offroad en wil je zwart Afrika ontdekken dan moet je gewoon mee. Ik heb altijd al graag de negerdorpjes willen meemaken toen Sandman mij belde om meetegaan was ik meteen wakker, ja ja het zal wel maar ik vraag het zelf wel even na aan Paul. Ja gerjan bevestigd Paul, Je mag gewoon alleen rijden, stoppen waar jij wilt en je hoeft dus niet in het stof te rijden. Navigatie door Tripy,  geen grote wegen of piste,s wel even oog kontakt houden bij de wacht punten met je maat en voor de rest gewoon doen wat je leuk vindt. Daar Peter en ik dezelfde skills en rijtempo hebben heb ik maar meteen geboekt en echt geloof me dit evenement moet je meemaken niet om het rijden dat kan overal, maar van dorpje naar dorpje rijden over veelal single track piste,s is een grote beleving.   
 
   
 
Paul heeft een pracht huis op een eilandje voor N,GOR wat weer tegen Dakar en vlak bij het vliegveld ligt. Dakar is beklemmend druk en hectisch erg mooi om hier rond te lopen maar nog mooier om de rust in het huis van Paul weer op te zoeken lekker te zwemmen een douche te nemen en aan de grote tafel gezamenlijk te eten en je ervaringen van de dag te delen. De volgende dag staan de motoren op je te wachten, de Kawasaki 450 met grote tank is in top conditie en blijkt de perfecte reisfiets. Niks meer drukte van Dakar, Paul heeft een route via het strand en lac rose gemaakt om de stad uit te komen, na een geweldige route beuren we de motoren in de kano,s om 6 uur lang stroomopwaarts door een groot delta gebied te varen. Op het strand van de Salaum staan de tentjes klaar en de kok heeft een pracht maaltijd gemaakt, maar om 01.00
uur heb je dit niet meer in de gaten.
 
   
 
Dag 2 volgen we de Salaum voor 370 km deels over grote piste,s en deels over mega zoutvlakten, De zoutvlakten zijn kikken eindeloos en net zo hard rijden als jij wilt.

Brooaaaaaaam !!      

Dag 3 is niet voor mietjes 295 km vooral single track, okay de grote piste voor een stuk pakken mag ook, maar wij Stefaan Peter en Gerjan vinden de grote pisten vervelend en gokken erop. Door vol te houden en niet teveel stoppen lukt het ons om net met het donker aan te komen.
 
 
   

De volgende 3 rijdagen zijn we gewend en begint het grote ontdekken van de bevolking, echt overal ben je welkom ook in hun hutten en dorpjes/ de kinderen juichen Rally Rally als ik ze uitleg nee Vakantie, juichen ze nog harder vakantie, vakantie. Als je als eerste langs de dorpjes rijdt komen ze eraan rennen, maar ben je de derde zijn ze al muziek met potten en pannen aan het maken. Echt waar ik heb zo genoten van elke seconde in Senegal, in mijn uppie door Dakar geslenterd en in mijn uppie de rimboe dorpjes in en ik heb mij niet
eenmaal bedreigd gevoeld wat een land!!!.

 
 
de Beobap bomen zijn enorm en kunnen tussen de 1000 en 2000 jaar oud zijn
 
  en je mag gewoon bij de mensen thuis kijken. 


altijd welkom!
 

mag ik ook op de foto
 

Zelfs op de grote piste,s heb je tijd tekort.
 

op de grote pisten kun je mooi 2 aan 2 rijden
 

met de Tripy navigeren een kind kan de was doen!!
 

over de was doen gesproken.


wij rijden gewoon door de wasmachine!!


zo mooi Senegal
 

Echt altijd voel jij je welkom!!!

 
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #1 Gepost op: 16-11-2009, 10:55 »
mooiiiiii

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2009, 11:00 »
Dat zijn de trips  8) . Super om te zien. Hoe kom je daar? Vliegen op Dakar?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #3 Gepost op: 16-11-2009, 11:25 »
Lijkt me een enorm mooie trip. Is er aan het "roadbook" te komen??!!  Ik ga begin volgend jaar een trip door marokko, Mauretanie en Senegal/Gambia doen. Met vrouw en kind in een 4x4.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2009, 13:15 »
Schitterend!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #5 Gepost op: 16-11-2009, 13:20 »
Gaaf man. 8) 8)
Je bent alweer terug!
Ik vroeg het me nog af wanneer gaat die nou!
 
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2009, 13:22 »
Ik wil ook weer terug  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #7 Gepost op: 16-11-2009, 13:41 »
Ja Harold en Margrieta ik heb het vaak over jullie gerhad, 3 maanden op de fiets. knap hoor, ik had het op de bike al warm. en dan Erwin en Irena 3 maand op de bike.
Maar goed, voor ons haastige prutsers zijn deze 8 dagen zeker niet wegegooid.
En martin jij gaat ook weer een super avontuur tegemoed. Tracks en route,s tja eigenlijk heb je die niet nodig, in het grof hebben wij de hoofdwewg naar kedougou gevolgd. maar zijn dan weer niet op de hoofdweg geweest, gewoon de dorpjes die niet aan de hoofdweg liggen aan elkaar ritsen zeg maar. Het grote park Nikola Koba is zeker ook een aanrader.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #8 Gepost op: 16-11-2009, 13:44 »
Gerjan
wat ben jij toch een mazzelpik
gEnieten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #9 Gepost op: 16-11-2009, 14:13 »
Gerjan,
Super man, echt gaaf. Je vergeet gewoon alle stress van alle dagen.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #10 Gepost op: 16-11-2009, 14:32 »
Alles wat Gerjan schrijft is helemaal waar. Het was genieten van begin tot einde. Al had ik er wel een moeilijke dag bij omdat ik er vanwege de hitte helemaal doorheen zat. Tussen de 35 en 40 graden is niet niks op een off road motor. Ik zou andere reizigers dan ook aanraden om in december of januari te gaan. Dan is het wat minder warm en minder drukkend. Nu zaten we vlak na het regenseizoen waardoor de lucht nog vrij vochtig is. De trip is geen aanrader voor mensen met weinig of geen off road ervaring. Je moet wel wat in je mars hebben maar een topper hoef je niet te zijn (dat ben ik zelf ook niet).
De motoren waren prima (nieuwe Kawasaki KLX450R) en de organisatie (Paul Desmet en vier Senegalezen) deed zijn werk op een relaxte en gastvrije manier. Niks geen gezeur van wat wel en niet mag. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en lekker rijden en genieten van het land en de mensen. Je bent overal welkom en hebt (behalve in Dakar) amper gezeur van mensen die wat van je willen hebben. Echt een aanrader voor iedereen die zwart Afrika wil ontdekken.

Dit is wat je noemt een echte motorboot. Het tochtje duurde tot middernacht!

Echt overal ben je welkom

Ontvangst of je Le Dakar hebt gewonnen


Post Merge: 16-11-2009, 14:36
Een reactie op de vraag van Martin E;  aan een roadbook van waar wij hebben gereden heb je niks omdat meer dan de helft van de route die wij hebben gereden alleen per motor, fiets of te voet kan worden afgelegd. Heel veel single track dus van hutje naar hutje.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #11 Gepost op: 16-11-2009, 16:58 »
ff 4 jaar studeren en dan.........
maar de fiets trekt toch ook erg hard aan ons....... nou ja fiets/motorfiets, wat een dilemma's!
mooi om te zien en te lezen, de mensen onderweg maken toch echt de reis.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #12 Gepost op: 16-11-2009, 20:01 »
he:



de waterval bij Kedougou Dindefello .. daar was ik ook ooit :-) (ik was de naam al weer vergeten)

beetje heimwee naar afrika krijg je er wel van ja !

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #13 Gepost op: 16-11-2009, 21:08 »
Gerjan
wat ben jij toch een mazzelpik
gEnieten

Geluk dwing je af toch  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: LES PISTES DE KEDOUGOU
« Reactie #14 Gepost op: 16-11-2009, 21:47 »
 :stupid:

En het is zo mooi!

Ik krijg er weer een  :)  van  op het gezicht.