Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht  (gelezen 17965 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 05-12-2009, 19:22 »
M'n superenduro kan mee met de lichtere machines (zij geloofden hun ogen niet toen ik met mijn 180kg door 't slijk ploegde als een echte modderbak) en heeft lange onderhoudsintervallen (7500km).
En toch is deze machine op het verhard ook een genot om mee te rijden, die lc8 twin is de meest begeesterende blok die ik ooit onder m'n kont heb gehad.

Het enige wat je moet doen is extra achterbanden bestellen... :D
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 05-12-2009, 20:17 »
EJ,

ik denk dat die 250 van StevenD zeker de moeite is voor je om eens te bekijken/proberen, heb er in Frankrijk een keer op  gereden, geen "beest" maar verrassend leuk, en comfortabeler dan een Husa of EXC.  Ik denk dat ie in de AT zelfs prima was geweest.

offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #17 Gepost op: 05-12-2009, 20:33 »
je moet serieus rijden kunnen en bijzonder fit zijn om een superenduro te rijden bij een otr of een enduro, en dan ook nog lol te hebben. Het kan zeker maar voor mij is het te zwaar.@steven en jw:  De WR stond inderdaad op mijn lijstje nav de advertentie hier, prijs is ook goed, maar hij komt iets te vroeg. Ik ben in september weer met een eigen praktijk begonnen, en dat gaat nunog even  voor...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #18 Gepost op: 05-12-2009, 23:11 »
LC4. Die kan alles en niet duur. Vermogen zat. Licht genoeg, Betrouwbaar, goede vering en onderhoudsarm.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #19 Gepost op: 05-12-2009, 23:25 »
Dat heet "incompatibel goals" : lekker enduro rijden op een fiets die niet stuk gaat, wil natuurlijk iedereen en toch rijdt iedereen op dingen waar om de 100 a 150 uur een nieuwe zuiger in moet.....
Bij LC 4hoeft dat niet, maar die extra kilo's gaan steeds zwaarder wegen in de derde ronde van een enduro. ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #20 Gepost op: 06-12-2009, 00:50 »
Het heet ook wel van twee walletjes willen eten, en dagaatnie altijd.... :'(
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #21 Gepost op: 06-12-2009, 09:06 »
de wr250r..
ja daar hoor ik goede verhal;en over.
ios geen beest en je zult bij een enduro niet voorraan rijden maar lang onderhoud en erg handelbaar.Heb beggrepen van mensen die er een beetje verstand van hebben dat voor een OER de wr250r erg goed zou zijn.
wel moet je de vering op je zelf aanpassen  en ander uiitlaatje en je hebt er zo een paar paarden bij, kwa onderhoud etc is ie erg gemakkelijk. en is ook redelijk betaalbaar.
 
vraag is als je wat zwaarder bent en je veel nederlands modder rijd je dan voldoende hebt, dan moet je al goed kunnen rijden om de gang erin te houden denk ik.
In gebieden waar het lekker droog is Frankrijk spanje portugal etc.. ja waarom rijden er daar zoveel 250 4t machines rond?? zal toch wel ene reden hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #22 Gepost op: 06-12-2009, 09:22 »
zie openingstitel
 
meest verhard
af en toe uit de schuur
onderhoudsvriendelijk

er loopt al heel lang een topic over de ideale allroad :-X   :P   :D
 
rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #23 Gepost op: 06-12-2009, 11:12 »
Een XR400 / 440 met e-starter uit Italie halen. De hoofdprijs maar ben je wel een heel end met je wensen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #24 Gepost op: 06-12-2009, 12:39 »
De XR400 stond niet op het lijstje vanwege gebrek aan elektrische starter Blijft nu over:
Yamaha wr250r
Suzuki dr-z 400
Wat data op een rijtje,
                    DR-Z (S)      DR-Z (E)    WR250       
kw                29               36             22,6           
kg                132             117            126
veerweg v     290             290            275
veerweg a     295             295            275

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #25 Gepost op: 06-12-2009, 12:45 »
Soms wel goed om dingen op te schrijven: drz-e heeft duidelijk de beste papieren (op papier...)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #26 Gepost op: 06-12-2009, 12:46 »
Nouja, mis nog onderhoudsintervallen.

Kleppenstellen
nieuwe olie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #27 Gepost op: 06-12-2009, 12:48 »
Nouja, mis nog onderhoudsintervallen.

Kleppenstellen
nieuwe olie
Is lastig te vinden; maar goed vergelijkbaar voor deze motoren; de WR heeft iets betere papieren voor 't kleppenstellen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #28 Gepost op: 06-12-2009, 13:03 »
Mijn wr weegt niet meer als de drz-e (iets minder zelfs), en dat is door alleen de zwaardere uitlaat, stuur en wat dingetjes die iedereen er af haalt. dan heeft ie wel knippers en road legal verlichting, een E vaak niet echt.
KW's durf ik niet te noemen, maar de standaard opgave is bij een wr snel wat hoger met een andere uitlaat er op.
Tja, de veerring is gewoon een flink aantal jaartjes jonger :) Met mijn 70 kilo/80 kilo rijklaar is de WR perfect geveerd, ben je zwaarder dan zou je voor andere veertjes willen steken denk ik, achter heb ik op de preload best wat over maar een zware rijder doet het beste aan een verings verzwaar beurtje met de WR denk ik. Hoe dat met de drz'en zit weet ik niet (maar ik weet er zo snel niet een die de vering niet heeft laten behandelen)
 
Die XR'en zijn geweldige machines waar je het onderhoud met de ogen dicht in een half uurtje kan doen, maar dat moet dan wel weer zeer regelmatig, ik deed het iedere 1000 km. En met name de iets oudere xr'en is de vering totaal ingezakt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Onderhoudsvriendelijke machine gezocht
« Reactie #29 Gepost op: 06-12-2009, 13:45 »
Ik had een DRZ E, (na een DRZ S) maar wel op Reigervering.(= essentiele aanpassing!)
Relaxed zat op het verharde en stevig losgaan in de blub.

En onderhoud, tsa hoe weinig onderhoud wil je hebben...
Veel minder dan aan deze Soes zul je het volgens mij niet gauw vinden
of je moet écht willen mierenneuken over 1000 of 1001 km.....

En een WR250 zal ook z'n ding wel doen, wat je te kort komt in de blubber pak je
terug in het kruip door sluip door heb ik me laten vertellen.



Motor is ook emotie...

Kortom:
Geluk en wijsheid.
Grtz,
Herr DRénérZéele