Ik had de DRZ400S en heb nu de DRZ400E (die ik toch ook maar ga verkopen, omdat ie niet meer van stal is geweest sinds ik de Xchallenge heb)
De echte voordelen van de E tov S merkte ikzelf pas op de crossbaan, die koplamp en tellerpartij van de S weegt toch wel wat, als je het gaat vergelijken op de crossbaan. In echt technisch gepruts merk je het ook wel, maar twijfel nog steeds of het het waard is met het gemis van fatsoenlijk licht en tellerpartij en subframe.
Van de S herinner ik mij nog dat ie volgens het boekje elke 10.000 km kleine beurt nodig had, bij offroad hanteerde ik de helft. Ik dacht dat de E hetzelfde was maar kan mij vergissen, wegens ontbreken van tellerpartij, is het toch gevoelsmatig en dat is dikwijls vaker dan wanneer je een teller hebt...
Hoe meer ik lees over die WR250, hoe meer ik ervan gecharmeerd raak, om dezelfde redenen dat ik nog steeds erg gecharmeerd ben van de DRZjes, groot voordeel van de WR is denk ik die 6e versnelling, die mis ik bij de DRZ vaak. Maar 250cc klinkt in mijn hoofd nog steeds als heel weinig voor de verbindingsstukjes en zuigende modder, maar dat is misschien alleen in mijn hoofd.
Maar... Die mooie WRretjes zijn nog zooo mooi nieuw, dat ze vast 2e hands ook nog lekker veel geld kosten, waardoor ik toch weer terug op de DRZ zou vallen.