Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?  (gelezen 8590 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #15 Gepost op: 17-12-2009, 20:39 »
Kan zijn dat je voor volgens andere besluiten wel bestuurder bent.

Bijvoorbeeld als je een -HIPSS- rijverbod hebt opgelegd gekregen?
 
Mag je, dacht ik, nog geen kruiwagen duwen.. :-\
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #16 Gepost op: 17-12-2009, 21:39 »
Ik rij al jaaren over een stukie fietspad van 5 meter ,ben een keer aangehouden met ale toeters en bellen aan.
Toen is de bon wel uit gescheven ,maar nu paar jaar later nog niet gehad ;D .
Ook een keer toen ze een auto aan het bekeuren waaren (die ook dat fietspad naam)loopent met de motor voorbij gegaan en daar zijden ze niets van

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #17 Gepost op: 17-12-2009, 22:47 »
ik rij wel eens een weg in die doodloopt, staat ook aangegeven met een bord, volgens mij mag ik daar dus inrijden. Een stuk verder op staan paaltjes, waar een auto niet tussen door kan (zou weleens de bedoeling geweest kunnen zijn). Maar ik kan er wel tussendoor, daar achter is dus weer een doodlopende weg. Er staat niet bij dat je niet tussen de paaltjes door mag.
Doe ik iets fout? of moet ik afstapen?
 
Het betreft verharde wegen, gewoon in de bebouwde kom.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #18 Gepost op: 17-12-2009, 23:26 »
Bord 'doodlopende weg' is geen verbods- of gebodsbord, voor zover ik weet. Is puur informatief.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #19 Gepost op: 17-12-2009, 23:29 »
ik rij wel eens een weg in die doodloopt,
die vraag heb ik mij ook al eens gesteld: doodlopende weg,

wanneer je je met routes uitzetten bezig houd, en je neemt je voor om het legaal te doen, zul je toch situaties moeten natrekken, voordat je iemand mee neemt.

situatie komen vaker voor:
bord: doodlopende weg, verharde weg dat overgaat in onverhard, links en rechts uitritten van weilanden aan het eind blijft een single track over die wel weer haaks op een weg uitkomt.

Ken ook een situatie waarbij aan het begin van een verharde weg, overgaand in onverharde weg, overgaand in verharde weg een doodlopende weg bord staat, maar ook aan de andere kant in tegengestelde richting een doodlopende weg bord.


Het komt bij mij zo over of de gemeenten aan heeft willen geven vooral aan vrachtwagens en ook auto's dat het niet doorgaand is en of lastig te keren. In tweede voorbeeld een zo min mogelijk doorgaand verkeer willen bewerkstelligen. Valt onder de noemer creatief met borden en verkeersbegeleiding

Als je echt niet verder mocht hadden ze dit bord wel neer gezet.

Gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee

Doodlopende weg valt onder informatieborden zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/geldigheidsdatum_17-12-2009#Bijlage1

De vraag blijft over mag je tussen twee paaltjes doorrijden. Heeft het nog invloed op wat voor kleur/vorm de paaltjes hebben?
Als deze nu eens rood wit zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #20 Gepost op: 18-12-2009, 08:05 »
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al.

Doodlopendeweg bord is informatie. Het verplicht je tot niets, en het verbied je helemaal niets. Als jij erin wilt rijden dan mag dat.
Pas als bij de paaltjes een bord staat die een verbod aan duidt dan heb je eventueel een probleem. Ook als de weg over gaat in fietspad, kun je bekeurd worden voor rijden op het fietspad (of je stapt natuurlijk even af en loopt verder...)


Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4374
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #21 Gepost op: 18-12-2009, 08:21 »
Heb wel een keer gelezen dat iemand bekeurd is omdat hij met z'n (niet lopende :D ) crossmotor over de openbare weg liep. Je begeeft je natuurlijk op de openbare weg en daar is kentekenbewijs en verzekering bij nodig.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2326
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #22 Gepost op: 18-12-2009, 09:18 »
Heb wel een keer gelezen dat iemand bekeurd is omdat hij met z'n (niet lopende :D ) crossmotor over de openbare weg liep. Je begeeft je natuurlijk op de openbare weg en daar is kentekenbewijs en verzekering bij nodig.
En op een aanhanger mag het weer wel, gek ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #23 Gepost op: 18-12-2009, 09:50 »
De vraag blijft over mag je tussen twee paaltjes doorrijden. Heeft het nog invloed op wat voor kleur/vorm de paaltjes hebben?
Als deze nu eens rood wit zijn.

Weet iemand dit?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #24 Gepost op: 18-12-2009, 10:25 »
Paaltjes zijn geen verkeersborden, en op basis  van een paaltje kun je niet weten of je er nu wel of niet door zou mogen.
De kleur is meer ter verduideling en het laten opvallen.

eens kijken of ik er wat formeels over kan vinden...


EDIT: in volgend document wordt niets vermeld over 'paaltjes' : http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/Verkeersborden%20en%20Verkeersregels%20in%20Nederland%202009_tcm195-259273.pdf

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Lopen met motor aan de hand, wat ben je dan?
« Reactie #25 Gepost op: 18-12-2009, 11:12 »
die vraag heb ik mij ook al eens gesteld: doodlopende weg,

wanneer je je met routes uitzetten bezig houd, en je neemt je voor om het legaal te doen, zul je toch situaties moeten natrekken, voordat je iemand mee neemt.

situatie komen vaker voor:
bord: doodlopende weg, verharde weg dat overgaat in onverhard, links en rechts uitritten van weilanden aan het eind blijft een single track over die wel weer haaks op een weg uitkomt.

Ken ook een situatie waarbij aan het begin van een verharde weg, overgaand in onverharde weg, overgaand in verharde weg een doodlopende weg bord staat, maar ook aan de andere kant in tegengestelde richting een doodlopende weg bord.


Het komt bij zo over of de gemeenten aan heeft willen geven vooral aan vrachtwagens en ook auto's dat het niet doorgaand is en of lastig te keren. In tweede voorbeeld zo min mogelijk doorgaand verkeer willen bewerkstelligen. Valt onder de noemer creatief met borden en verkeersbegeleiding

Als je echt niet verder mocht hadden ze dit bord wel neer gezet.

Gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee

Doodlopende weg valt onder informatieborden zie [url=http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/geldigheidsdatum_17-12-2009#Bijlage1]http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/geldigheidsdatum_17-12-2009#Bijlage1[/url]

De vraag blijft over mag je tussen twee paaltjes doorrijden. Heeft het nog invloed op wat voor kleur/vorm de paaltjes hebben?
Als deze nu eens rood wit zijn.

Doodlopende weg is geen gesloten verklaring. Dus mag je inrijden, natuurlijk niet verstandig met een groot voertuig maar een met een motorfiets heb je geleerd een halve draai te maken.
Tussen paaltjes doorrijden geeft ook geen gesloten verklaring aan. In veel gevallen krijg ik bij deze situatie de indruk dat ze een weg hebben afgesloten voor doorgaand (sluip) verkeer.
Ik ken rood/wit paaltjes, precies 50% verticaal geverft. Die geven aan dat je aan de rode kant niet mag komen met motorvoertuigen. Overigens als wij deze paaltjes tegen komen ben je waarschijnlijk al een bord gepasseerd die aangaf dat je er niet mag komen. Deze paaltjes worden over het algemeen
op een militair oefenterrein gebruikt. Ze zijn er ook in wit/groen en dan mag je er als militairvoertuig wel komen.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player