Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal  (gelezen 17773 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Gepost op: 20-12-2009, 18:38 »
Kerst 1934 Hans Trunkenpolz opent een garagebedrijf in Mattighofen.

1937 Het bedrijf Trunkenpolz wordt officieel dealer van DKW's.

1937-1950 Het bedrijf Trunkenpolz breidt zich steeds verder uit en wordt één van de grootste motorfiets- en autoreparatiewerkplaatsen in Boven-Oostenrijk.

1951-1952 Men begint het eerste belangrijke ontwikkelingsproject van een lichtgewicht motorfiets van 98 cc (R 100).

1953 De introductie van de eerste productiereeks van KTM motorcycles ( een personeelsaantal van 20 voltooid 3 motorfietsen per dag) vindt plaats.
Men concentreert zich in de eerste instantie op het wedstrijdrijden. Tijdens de vijfde Gaisberg competitie komt KTM als eerste, tweede en derde binnen. Het bedrijf heet nu officieel KTM, een afkorting van "Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen".

De stichters Hans Trunkenpolz en Ernst Kronreif. Tevens het jaar van de levering van de 1000ste KTM motorfiets. KTM wint ook voor het eerst de Oostenrijkse nationale kampioenschappen in de 125 CC klasse.

1955 Ontwikkeling van het Tourist model (125 CC). Men start ook met de eerste wegraces.

1956 Eerste participatie in de Internationale Zesdaagse waarbij Egon Dornauer het goud voor KTM binnenhaalt.

1957 De range wordt uitgebreidt met een sportmotorfiets (Trophy 125 CC) en de eerste scooter, de Mirabell.

1958-1959 Erwin Lechner blijft winnen met de off-road van KTM die door ingenieur Ludwig Apfelbeck werd geconstrueerd.

1959-1960 Er worden geen motoren meer geproduceerd door een crisis in de tweewieler industrie. Nochtans worden wel de eerste "Ponny" scooter en de KTM bromfiets geïntroduceerd.

KTM Comet1963 Het leveringsprogramma wordt uitgebreid met de Comet.

1966-1967 Staan in het teken van de aflevering van het 10,000ste exemplaar van de Comet. KTM wint drie gouden medailles bij de internationale Zesdaagse in Zweden.

1968 Productie van de Penton Six Days voor de export naar de V.S. De Penton zal in de V.S. een grote schare liefhebbers op de been brengen.

1970 De productie van de eerste KTM motorblokken begint. Manfred Klerr wint de Oostenrijkse Nationale Kampioenschappen Motocross op de in dat jaar ontwikkelde 250 CC motorfiets.

1971-1972 Gedurende deze periode komt het aantal arbeidskrachten van KTM op maar liefst 400 personen.

1973 De serieproductie van de 250 cross & enduro vind een aanvang. De eerste Wereld Kampioenschapspunten worden binnen gehaald met de winst op een GP door P. Roulev en G. Moiseev.

1974 KTM's productenrange bestaat op dit moment uit 42 verschillende modellen. De productie van de serie van KTM Hobby III begint. De Rus Gennadij Moiseev wint de eerste 250 CC titel van het Wereld Kampioenschap Motocross voor KTM.

1975 De introductie van het wegmodel Grand Prix 125 RS KTM is gestart. De coureur Sigi Lerner werkt zichzelf naar een Oostenrijks Kampioenschap Motocross. Alessandro Gritti wordt Europees Enduro Kampioen. G. Moiseev wint zijn tweede 250 CC Motocross Wereldtitel voor KTM.

1976 Bouw van een eigen 125 cc fabrieksblok. Internationaal succes voor het Italiaanse Farioli raceteam (2 Europese Kampioenschappen).

1978 "KTM Amerika Inc." gevestigd in Lorrain, Ohio; KTM's eerste dochteronderneming in de V.S. De produktenreeks wordt uitgebreidt met 50 CC modellen. De derde 250 CC titel van Wereld Kampioenschap Motocross voor KTM wordt meegenomen door Moiseev.

1980 De firmanaam wordt omgezet in "KTM motor-Fahrzeugbau KG". Verder pleegt men intensief rechearch ten behoeve van verdere ontwikkeling van de sportmodellen (o.a. gewichtsvermindering).

1981 Productie van de eerste watergekoelde 125cc motorfietsen voor deelname in de motocross. Het gezamenlijke KTM personeelsbestand van 700 werknemers bereiken een jaarlijkse omzet van toen ATS 750 miljoen (54,5 miljoen euro) ; 76% van de productie wordt uitgevoerd naar 13 landen.

1982 Motocross modellen werden uitgerust met de nieuwe "Pro Lever" achterwielvering. Ontwikkeling van een 4-takt KTM motor met waterkoeling begint. KTM komt als eerste leverancier hiermee op de markt.

1984 De vervaardiging van KTM radiatoren begint. De eerste order van het Oostenrijkse Leger is binnen. Heinz Kinigadner wordt 250 CC Wereldkampioen Motocross op een KTM.

1985 Produktie van de 100,000ste KTM. Deze is 500 cc, vloeistofgekoeld en heeft meer dan 50 pk. Heinz Kinigadner wint de 250 cc Wereldkampioenschappen Motocross voor de tweede keer.

1986 KTM wordt de eerste fabrikant die aan de voorzijde schijfremmen monteert. KTM wordt groot en wint elke categorie bij de Zesdaagse in Italië.

1987 De productie van 4-takt KTM motoren begint. Men is druk met het produceren van 98.000 radiatoren, 93.700 fietsen, 12.600 bromfietsen en 10.600 motorfietsen.

1988 De vervaardiging van de scooter houdt op. Een meerderheidsaandeel wordt verkocht door KTM aan GIT Trust Holding Company. Manager Eric Trunkenpolz overlijdt.

1989 De combinatie KTM en Trampas Parker (V.S.) wordt 125 cc Wereldkampioen Motocross. Wereldkampioenen Motocross in de zijspan categorie wordt de Huesser tweeling (CH).

1991-1992 KTM- Motorfahrzeugbau AG voorkomt faillissement door het verder gaan als onafhankelijke divisies voor radiatoren, motorfietsen, fietsen en het vervaardigen van gereedschap.

1992 De nieuw gevormde motorfietsafdeling onder de naam - KTM Sportmotorcycle GmbH - stelt nieuwe eisen voor het Enduro segment en ontwerpt een nieuw design voor de motoren.
In 1990 gaat de titel voor het Wereldkampioenschap KTM Enduro naar Paul Edmonson (125 cc) en naar Peter Hansson (500 cc). Voor 1991 en 1992 gaat deze naar Jeff Nilsson (125 cc) en voor 1992 naar Mario Rinaldi in de 350 cc klasse.

1994 KTM Sportmotorcycle GmbH wordt hernoemd naar KTM Sportmotorcycle AG Workforce. Het bedrijf begint met de productie van de Duke reeks.

1995 KTM Sportmotorcycle AG neemt het Zweedse Husaberg AB en overname van het Nederlandse White Power.
KTM Sportmotorcycle AG noteert een produktie van 12.000 motorfietsen met een omzet van ATS 1,1 miljard shilling (79.941.860,- euro). Men schrijft twee Wereldkampioenschappen Enduro op naam. Ook wint KTM de Master Rally en de Rally van Tunesië.

1996 Eerste serieproduktie van de LC4 motor met een electrische starter. De 500 cc titel van het Wereldkampioenschap Motocross wordt binnengehaald. Shayne King wint vele Enduro competities en diverse Rallys.

1997 De weguitvoering van de LC4 Supermoto en de LC4 Adventure, KTM's eerste tourfiets. Drie wereldtitels worden op een KTM gewonnen door Shane Watts (125 cc), Mario Rinaldi (400 cc) en Kari Tiainen (500 cc).

1998 Men rust de tweetaktmotoren uit met PDS (Linkless Veringssysteem) en komt met de nieuwe generatie motorblokken 125/200 CC New Z design. De bouw van een nieuwe assemblagehal en een nieuw R&D centrum wordt gestart. Ook is er in Engeland een nieuw Marketingcentre gerealiseerd. KTM wordt tweede van totaal twaalf deelnemers tijdens de twintigste Parijs-Dakar.

1999 Op 1 September begint men te produceren in KTM's nieuwe productiefaciliteit. Men start met de nieuwe 4-takt KTM's Racing 400/520.
Het KTM marketingkantoor Spanje wordt geopend. Thierry Magnaldi wint de new Rally World Cup.

2000 De introductie van KTM's 2-cylinder project vindt plaats tijdens de Intermot in München. Het KTM marketingkantoor Frankrijk wordt geopend. Het is een extreem goed jaar voor KTM op sportgebied want men haalt maar liefst 6 Wereldtitels binnen!
Wereldkampioen motocross worden op de 125 cc Grant Langston, op de 500 cc Joel Smets en met 125 CC enduro scoort Juha Salminen. Wereldkampioen met de 250 4T Enduro wordt Matteo Rubin, de Kampioen van de Wereld in de 400 cc Enduro klasse wordt Mario Rinaldi waarbij op de 500 cc Enduro Kari Tiainen met de meeste punten naar huis gaat.

2001 In Mattighofen wordt een geheel nieuw reservedelenmagazijn geopend.
5 keer zegeviert KTM op de Rally van Parijs-Dakar. Op de eerste podiumplek: Fabrizio Meoni met een prachtige rit. Juha Salminen pakt de titel als wereldkampioen voor enduromotoren en James Dobb doet hetzelfde voor de motocross in de 125cc klasse.

2002 Men opent een nieuwe motorassemblagefabriek in Munderfing.
Thierry van den Bosch word wereldkampioen in de klasse Supermoto. Fabrizio Meoni wint de Rally Parijs-Dakar op de nieuwe 950 Rally Twin.Opnieuw behaald Juha Salminen de hoogste prijs in de wereldkampioenschappen Enduro.

2003 Introductie van de Adventure 950. Presentatie van de Duke 990 tijdens de motorshow in Milaan. Een frisse wind waait in het nieuwe ontwikkelingscentrum in Mattighofen. 70.514 KTM motorfietsen vinden wereldwijd hun weg met een totale opbrengst van 376 miljoen Euro.
KTM doet mee aan de 125cc Road Racing WCS (World Champion Ship).
Wereldkampioen in 2003 worden: Juha Salminen (Enduro), Steve Ramon (125 MX) en Joel Smets (650 MX). Ook is er een Rally Wereldbekeroverwinning voor Cyril Despres.
De rally van Parijs-Dakar wordt ook gereden door Arjan Brouwer en Peter Stekel op spiksplinternieuwe KTM's.

2006: De Crossbow:



Augustus 2007: KTM lanceert ATB's met oranje frame. Het frame is van KTM maar de rest bestaat uit kwaliteitsonderdelen van de gerennomeerde ATB-onderdelen fabrikanten.

2008:

2009:
Wie vult het verhaal aan?

Bronnen:
Zweirad Grisse
Pentonusa
KTM

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #1 Gepost op: 20-12-2009, 21:00 »
Kerst 1934 Hans Trunkenpolz opent een garagebedrijf in Mattighofen.

1937 Het bedrijf Trunkenpolz wordt officieel dealer van DKW's.

1937-1950 Het bedrijf Trunkenpolz breidt zich steeds verder uit en wordt één van de grootste motorfiets- en autoreparatiewerkplaatsen in Boven-Oostenrijk.

1951-1952 Men begint het eerste belangrijke ontwikkelingsproject van een lichtgewicht motorfiets van 98 cc (R 100).

1953 De introductie van de eerste productiereeks van KTM motorcycles ( een personeelsaantal van 20 voltooid 3 motorfietsen per dag) vindt plaats.
Men concentreert zich in de eerste instantie op het wedstrijdrijden. Tijdens de vijfde Gaisberg competitie komt KTM als eerste, tweede en derde binnen. Het bedrijf heet nu officieel KTM, een afkorting van "Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen".

De stichters Hans Trunkenpolz en Ernst Kronreif. Tevens het jaar van de levering van de 1000ste KTM motorfiets. KTM wint ook voor het eerst de Oostenrijkse nationale kampioenschappen in de 125 CC klasse.

1955 Ontwikkeling van het Tourist model (125 CC). Men start ook met de eerste wegraces.

1956 Eerste participatie in de Internationale Zesdaagse waarbij Egon Dornauer het goud voor KTM binnenhaalt.

1957 De range wordt uitgebreidt met een sportmotorfiets (Trophy 125 CC) en de eerste scooter, de Mirabell.

1958-1959 Erwin Lechner blijft winnen met de off-road van KTM die door ingenieur Ludwig Apfelbeck werd geconstrueerd.

1959-1960 Er worden geen motoren meer geproduceerd door een crisis in de tweewieler industrie. Nochtans worden wel de eerste "Ponny" scooter en de KTM bromfiets geïntroduceerd.

KTM Comet1963 Het leveringsprogramma wordt uitgebreid met de Comet.

1966-1967 Staan in het teken van de aflevering van het 10,000ste exemplaar van de Comet. KTM wint drie gouden medailles bij de internationale Zesdaagse in Zweden.

1968 Productie van de Penton Six Days voor de export naar de V.S. De Penton zal in de V.S. een grote schare liefhebbers op de been brengen.

1970 De productie van de eerste KTM motorblokken begint. Manfred Klerr wint de Oostenrijkse Nationale Kampioenschappen Motocross op de in dat jaar ontwikkelde 250 CC motorfiets.

1971-1972 Gedurende deze periode komt het aantal arbeidskrachten van KTM op maar liefst 400 personen.

1973 De serieproductie van de 250 cross & enduro vind een aanvang. De eerste Wereld Kampioenschapspunten worden binnen gehaald met de winst op een GP door P. Roulev en G. Moiseev.

1974 KTM's productenrange bestaat op dit moment uit 42 verschillende modellen. De productie van de serie van KTM Hobby III begint. De Rus Gennadij Moiseev wint de eerste 250 CC titel van het Wereld Kampioenschap Motocross voor KTM.

1975 De introductie van het wegmodel Grand Prix 125 RS KTM is gestart. De coureur Sigi Lerner werkt zichzelf naar een Oostenrijks Kampioenschap Motocross. Alessandro Gritti wordt Europees Enduro Kampioen. G. Moiseev wint zijn tweede 250 CC Motocross Wereldtitel voor KTM.

1976 Bouw van een eigen 125 cc fabrieksblok. Internationaal succes voor het Italiaanse Farioli raceteam (2 Europese Kampioenschappen).

1978 "KTM Amerika Inc." gevestigd in Lorrain, Ohio; KTM's eerste dochteronderneming in de V.S. De produktenreeks wordt uitgebreidt met 50 CC modellen. De derde 250 CC titel van Wereld Kampioenschap Motocross voor KTM wordt meegenomen door Moiseev.

1980 De firmanaam wordt omgezet in "KTM motor-Fahrzeugbau KG". Verder pleegt men intensief rechearch ten behoeve van verdere ontwikkeling van de sportmodellen (o.a. gewichtsvermindering).

1981 Productie van de eerste watergekoelde 125cc motorfietsen voor deelname in de motocross. Het gezamenlijke KTM personeelsbestand van 700 werknemers bereiken een jaarlijkse omzet van toen ATS 750 miljoen (54,5 miljoen euro) ; 76% van de productie wordt uitgevoerd naar 13 landen.

1982 Motocross modellen werden uitgerust met de nieuwe "Pro Lever" achterwielvering. Ontwikkeling van een 4-takt KTM motor met waterkoeling begint. KTM komt als eerste leverancier hiermee op de markt.

1984 De vervaardiging van KTM radiatoren begint. De eerste order van het Oostenrijkse Leger is binnen. Heinz Kinigadner wordt 250 CC Wereldkampioen Motocross op een KTM.

1985 Produktie van de 100,000ste KTM. Deze is 500 cc, vloeistofgekoeld en heeft meer dan 50 pk. Heinz Kinigadner wint de 250 cc Wereldkampioenschappen Motocross voor de tweede keer.

1986 KTM wordt de eerste fabrikant die aan de voorzijde schijfremmen monteert. KTM wordt groot en wint elke categorie bij de Zesdaagse in Italië.

1987 De productie van 4-takt KTM motoren begint. Men is druk met het produceren van 98.000 radiatoren, 93.700 fietsen, 12.600 bromfietsen en 10.600 motorfietsen.

1988 De vervaardiging van de scooter houdt op. Een meerderheidsaandeel wordt verkocht door KTM aan GIT Trust Holding Company. Manager Eric Trunkenpolz overlijdt.

1989 De combinatie KTM en Trampas Parker (V.S.) wordt 125 cc Wereldkampioen Motocross. Wereldkampioenen Motocross in de zijspan categorie wordt de Huesser tweeling (CH).

1991-1992 KTM- Motorfahrzeugbau AG voorkomt faillissement door het verder gaan als onafhankelijke divisies voor radiatoren, motorfietsen, fietsen en het vervaardigen van gereedschap.

1992 De nieuw gevormde motorfietsafdeling onder de naam - KTM Sportmotorcycle GmbH - stelt nieuwe eisen voor het Enduro segment en ontwerpt een nieuw design voor de motoren.
In 1990 gaat de titel voor het Wereldkampioenschap KTM Enduro naar Paul Edmonson (125 cc) en naar Peter Hansson (500 cc). Voor 1991 en 1992 gaat deze naar Jeff Nilsson (125 cc) en voor 1992 naar Mario Rinaldi in de 350 cc klasse.

1994 KTM Sportmotorcycle GmbH wordt hernoemd naar KTM Sportmotorcycle AG Workforce. Het bedrijf begint met de productie van de Duke reeks.

1995 KTM Sportmotorcycle AG neemt het Zweedse Husaberg AB en overname van het Nederlandse White Power.
KTM Sportmotorcycle AG noteert een produktie van 12.000 motorfietsen met een omzet van ATS 1,1 miljard shilling (79.941.860,- euro). Men schrijft twee Wereldkampioenschappen Enduro op naam. Ook wint KTM de Master Rally en de Rally van Tunesië.

1996 Eerste serieproduktie van de LC4 motor met een electrische starter. De 500 cc titel van het Wereldkampioenschap Motocross wordt binnengehaald. Shayne King wint vele Enduro competities en diverse Rallys.

1997 De weguitvoering van de LC4 Supermoto en de LC4 Adventure, KTM's eerste tourfiets. Drie wereldtitels worden op een KTM gewonnen door Shane Watts (125 cc), Mario Rinaldi (400 cc) en Kari Tiainen (500 cc).

1998 Men rust de tweetaktmotoren uit met PDS (Linkless Veringssysteem) en komt met de nieuwe generatie motorblokken 125/200 CC New Z design. De bouw van een nieuwe assemblagehal en een nieuw R&D centrum wordt gestart. Ook is er in Engeland een nieuw Marketingcentre gerealiseerd. KTM wordt tweede van totaal twaalf deelnemers tijdens de twintigste Parijs-Dakar.

1999 Op 1 September begint men te produceren in KTM's nieuwe productiefaciliteit. Men start met de nieuwe 4-takt KTM's Racing 400/520.
Het KTM marketingkantoor Spanje wordt geopend. Thierry Magnaldi wint de new Rally World Cup.

2000 De introductie van KTM's 2-cylinder project vindt plaats tijdens de Intermot in München. Het KTM marketingkantoor Frankrijk wordt geopend. Het is een extreem goed jaar voor KTM op sportgebied want men haalt maar liefst 6 Wereldtitels binnen!
Wereldkampioen motocross worden op de 125 cc Grant Langston, op de 500 cc Joel Smets en met 125 CC enduro scoort Juha Salminen. Wereldkampioen met de 250 4T Enduro wordt Matteo Rubin, de Kampioen van de Wereld in de 400 cc Enduro klasse wordt Mario Rinaldi waarbij op de 500 cc Enduro Kari Tiainen met de meeste punten naar huis gaat.

2001 In Mattighofen wordt een geheel nieuw reservedelenmagazijn geopend.
5 keer zegeviert KTM op de Rally van Parijs-Dakar. Op de eerste podiumplek: Fabrizio Meoni met een prachtige rit. Juha Salminen pakt de titel als wereldkampioen voor enduromotoren en James Dobb doet hetzelfde voor de motocross in de 125cc klasse.

2002 Men opent een nieuwe motorassemblagefabriek in Munderfing.
Thierry van den Bosch word wereldkampioen in de klasse Supermoto. Fabrizio Meoni wint de Rally Parijs-Dakar op de nieuwe 950 Rally Twin.Opnieuw behaald Juha Salminen de hoogste prijs in de wereldkampioenschappen Enduro.

2003 Introductie van de Adventure 950. Presentatie van de Duke 990 tijdens de motorshow in Milaan. Een frisse wind waait in het nieuwe ontwikkelingscentrum in Mattighofen. 70.514 KTM motorfietsen vinden wereldwijd hun weg met een totale opbrengst van 376 miljoen Euro.
KTM doet mee aan de 125cc Road Racing WCS (World Champion Ship).
Wereldkampioen in 2003 worden: Juha Salminen (Enduro), Steve Ramon (125 MX) en Joel Smets (650 MX). Ook is er een Rally Wereldbekeroverwinning voor Cyril Despres.
De rally van Parijs-Dakar wordt ook gereden door Arjan Brouwer en Peter Stekel op spiksplinternieuwe KTM's.

2006: De Crossbow:



Augustus 2007: KTM lanceert ATB's met oranje frame. Het frame is van KTM maar de rest bestaat uit kwaliteitsonderdelen van de gerennomeerde ATB-onderdelen fabrikanten.

2008:

2009:
Wie vult het verhaal aan?

Bronnen:
Zweirad Grisse
Pentonusa
KTM


Hmmmm gezellig, weer eens wat anders dan het meisje met de zwavelstokjes  ;) :)


Iedereen fijne dagen toegewenst enne voorzichtig met vuurwerk
:P
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #2 Gepost op: 20-12-2009, 21:13 »

2009:
Wie vult het verhaal aan?

Bronnen:
Zweirad Grisse
Pentonusa
KTM

2009: KTM speelt voor kerstman en geeft alle leden van ARM een hagelnieuwe motor naar wens. Noppy meet bij aflevering het geluid en doet er evt een dbDawg in.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2009, 21:44 »
2009: KTM speelt voor kerstman en geeft alle leden van ARM een hagelnieuwe motor naar wens. Noppy meet bij aflevering het geluid en doet er evt een dbDawg in.

Ga weg jij lelijke blauwe Smurf uit mijn Oranje draadje. Hier mogen alleen maar KTM-aanhangers op reageren ;D

En oh ja, al die KTM's met standaard uitlaat voldoen keurig aan de geluidsnorm :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #4 Gepost op: 20-12-2009, 22:05 »
... KTM-aanhangers .....
Shit, nu je het zegt, het had moeten zijn
 
2009 - KTM weigert onderhoudsintervallen aan te passen, maar levert in plaats daarvan nu ook aanhangers.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #5 Gepost op: 20-12-2009, 22:23 »
Wie vult het verhaal aan?

Nou vooruit dan maar:
 
2002:
Na jaren van prutsen aan een zelfbouw allroad motor met een Yamaha XS650 blok koopt Fr@venture z'n eerste KTM LC4 Adventure
 
2009:
Fr@venture is helemaal geKTMeriseerd en ruilt z'n Honda CR250 in voor een EXC450R....
 
Het wordt mooi in het bos met al dat oranje!
 
 
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2009, 23:35 »
Shit, nu je het zegt, het had moeten zijn
 
2009 - KTM weigert onderhoudsintervallen aan te passen, maar levert in plaats daarvan nu ook aanhangers.

2008;Dick gaat van geel naar 300cc 2T oranje. Hij is blij!
2009: KTM weigert onderhoudsintervallen aan te passen, maar het maakt niet uit.
         Dick is met oranje  altijd zo ongelooflijk snel op de meet  dat er altijd meer dan genoeg
         interval over is...!
         Dick is alsmaar blijer! :)
2010: Zal Dick nóg blijerder worden..? ;) :P :)
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #7 Gepost op: 21-12-2009, 07:52 »
2009: Leipo koopt KTM protectie-short en kniebeschermers, is dit het begin van het einde?

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #8 Gepost op: 21-12-2009, 09:34 »
Shit, nu je het zegt, het had moeten zijn
 
2009 - KTM weigert onderhoudsintervallen aan te passen, maar levert in plaats daarvan nu ook aanhangers.

 
 ;D ;D  Wat een leuk draadje, dit...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #9 Gepost op: 21-12-2009, 09:43 »
2007 - Marten kocht een nieuwe KTM-protectie-onderbroek maar vergat 'm even te passen..
Vanwege z'n grote ..... :-X  bleek 'ie dus te klein  :D
 
Via dit forum voor veel minder geld weer kunnen verkopen :-\

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #10 Gepost op: 21-12-2009, 09:52 »
 ;D  Sorry voor snelle repost en ook off-topic gehalte maar deze kan ik niet laten gaan:
 
Marten, als ik het goed begrijp is dit dus een typisch gevalletje van: "More balls then brains..."  :-X ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #11 Gepost op: 21-12-2009, 09:56 »
(Kerstsprookje........) Voorjaar 2010: KTM brengt 2 nieuwe 690's uit
 
1) De 690 StreetAdventure: Een betaalbare, op comfort gerichte adventure, met betaalbare componenten, veel comfortzaken, veel accessoires en een kettingsmeersysteem. Bedoeld voor normaal gebruik zoals woonwerkverkeer, plezierritten en reizen. Concurrent ook qua prijs, van de DL650, de Versys e.d.
2 De 690 Adventure: Een duurdere uitvoering ervan, met duurdere componenten en gericht op het ruigere reis-, avonturen-en rally- werk. Concurrent van de 950 adventure en F800GS.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #12 Gepost op: 21-12-2009, 10:13 »
(Kerstsprookje........) Voorjaar 2010: KTM brengt 2 nieuwe 690's uit
 
2 De 690 Adventure: Een duurdere uitvoering ervan, met duurdere componenten en gericht op het ruigere reis-, avonturen-en rally- werk. Concurrent van de 950 adventure en F800GS.
I have a dream 8)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #13 Gepost op: 21-12-2009, 10:49 »
2009: DaBit verkrijgt door een gunstige ruil zijn eerste KTM. Enkele 100-en kilometers later maakt het LC4 blok zijn reputatie waar door een nokkenas en tuimelaar tot snot te vermalen. :P

Bij reparatie blijft Dabit zich verbazen over de rare keuzes die ze in Mattighofen gemaakt hebben. Waterpomp bungelt er een beetje extern bij, thermostaat extern, bergen olieslangen van hot naar her ipv mooi meegegoten oliekanaaltjes in het blok, tuimelaars in het kleppendeksel dat met miezerige boutjes vastzit, vrijwel onbereikbare klepstelboutjes, etcetera.

Maar bij het rijden is dat weer zo vergeten; het loopt lekker. Ja, DaBit snapt wat mensen in KTM zien.

2010: DaBit blijft lekker bij zijn KTMmetje. Dat heerlijk universele ding doet alles wat 'm opgedragen word.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: De geschiedenis van KTM, een mooi kerstverhaal
« Reactie #14 Gepost op: 21-12-2009, 12:07 »
KTM produceert al vanaf 1964 (sport) fietsen......
 
http://www.ktm-bikes.at/company/history/1964.php
 
www.ktm-bikes.at  8)
 
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!