Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Baja Saxonia  (gelezen 41031 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Baja Saxonia
« Reactie #75 Gepost op: 10-03-2010, 22:35 »
Zoveel kilometers als je kunt! Je krijgt een tijd waarin je mag rijden, ik geloof een uur of vier. En dan rij  je een ronde van zo 40-50 km. En uiteindelijk wordt geteld hoeveel rondes je gemaakt hebt in hoeveel tijd, en daar volgt een klassement uit. Welnu, als je offroad 50 km/u gemiddeld rijdt haal je vier rondes. Dan heb je een beetje een idee van wat er mogelijk is. Afgelopen jaar reden wij zo 6 a 7 rondes, als ik het goed heb. Maar dit jaar is het parcours een stuk langer gemaakt vanwege alle deelnemers  8) .

Het is echt op uithoudingsvermogen. Je ziet zoveel gasten vol wegrijden en uitvallen na een uur of 2 a 3. Wij hebben zeker een ronde met de uitlaat om de achteras gevouwen rondgereden, tot het echt niet meer ging (...) en we moesten stoppen voor een gecombineerde tankbeurt + sleutelpauze. Op de tweede dag brak de achteras onder de auto vandaan. En we waren niet de enigen met zulke maffe stukken aan de auto of motor.

Het is niet dat het allemaal zo schokkend zwaar is, want het is echt een Baja. Maar als je nog ergens een zwakke plek in je voertuig hebt zitten weet je dat na deze wedstrijd wel :-) Die jongens in het draadje op advrider zijn ook Echt Stuk ervan. Vaak komt dat eerder dan de finish.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Baja Saxonia
« Reactie #76 Gepost op: 10-03-2010, 22:42 »
lekker 'dieselen' met af en toe een pittig diep zand stukje  :D lekker uitwaaien in de stukjes er tussen in.

Stoffig?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Baja Saxonia
« Reactie #77 Gepost op: 10-03-2010, 22:51 »
Ja, stof, gravel, rotsachtige ondergrond, zand (lief, zacht, zwaar, zuigend), bospaden, bruinkoolvelden met fijn stof, alles. Uitwaaien kan goed, je kunt je topsnelheid ruimschoots halen op de brede paden die door van die grote 'discovery channel'-dumpers / loaders gebruikt worden.

Stoffig is het ook, maar dat hoest je er wel weer uit. Afgelopen jaar hebben we uit gewoonte met ramen open gereden. Dat doen we dit jaar niet weer. Dan maar zweten in die overalls. Een extra luchtfiltertje om 's avonds te wisselen is geen overbodige luxe, en perslucht om jezelf en de motor schoon te blazen ook niet. Tenzij het regent natuurlijk, dan wordt het heeeel ander verhaal  ::)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Baja Saxonia
« Reactie #78 Gepost op: 14-03-2010, 18:20 »
Hé voor de trucks liefhebbers Team Leeuw Rallysport doet ook mee aan de rally in de Baja
we zullen zien hoe we ons plaatsen in het klassement
 
m.v.g.
Leeuw Rallysport

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Baja Saxonia
« Reactie #79 Gepost op: 14-03-2010, 23:46 »
Ha,

Leuk dat jullie het forum ook gevonden hebben! Je hebt goede concurrentie, met o.a. Johan Elfrink en Hans Bekx. Maar dat is niet zomaar bekeken, de concurrentie is ook snel  8)

Hoppa;

LEEUW Rallysport 2010

Leuk leuk!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Baja Saxonia
« Reactie #80 Gepost op: 15-03-2010, 21:51 »
En ja hoor, na al dat gestof kunnen we ons ook weer afspoelen.

Van de voorpagina

Auch werden uns, dank der guten Zusammenarbeit mit dem Zweckverband, die Duschen vom Campingplatz am Mondsee für die Teilnehmer zur Verfügung gestellt.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Baja Saxonia
« Reactie #81 Gepost op: 15-03-2010, 21:59 »
En ja hoor, na al dat gestof kunnen we ons ook weer afspoelen.

Van de voorpagina

Auch werden uns, dank der guten Zusammenarbeit mit dem Zweckverband, die Duschen vom Campingplatz am Mondsee für die Teilnehmer zur Verfügung gestellt.

Mijn enerlaatste zorg ook weg  ;)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Baja Saxonia
« Reactie #82 Gepost op: 15-03-2010, 22:13 »
ben ik wel benieuwd naar je laatste

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Baja Saxonia
« Reactie #83 Gepost op: 15-03-2010, 22:14 »
ben ik wel benieuwd naar je laatste

Veilig thuiskomen  ;D

Plus 3 nachtjes op de koude grond slapen....
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Baja Saxonia
« Reactie #84 Gepost op: 22-03-2010, 15:18 »
hebben mensen misschien intresse om in de komende paar weken eens te ontmoeten om verder te babbelen over de Baja?

Ik heb namelijk geen flauw idee wat te verwachten, zoek iemand om met op te rijden richting Leipzig en het zou me bijv leuk lijken met alle 'Olanders / ARM-ers een eigen 'paddock' te maken...etc etc

Intresse?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Baja Saxonia
« Reactie #85 Gepost op: 22-03-2010, 16:26 »
en het zou me bijv leuk lijken met alle 'Olanders / ARM-ers een eigen 'paddock' te maken...etc etc

Intresse?

Daar heb ik dan wel een mooi spandoek voor 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Baja Saxonia
« Reactie #86 Gepost op: 22-03-2010, 16:32 »
Haha, ja ik snap het ook allemaal nog niet.
 
Je rijdt rondjes van pak em beet 50 kilometer. Op roadbook, dus rondje gedaan, road book terugdraaien ? Of mag je ook GPS mee, dan is het lijntje volgen op rondje twee en drie.
 
3-4 uur rijden op snelheid achtereen, mensen dat wordt een uitputtings slag. laat je niet opfokken, ruistig van start lijkt mij.

Voor wat betreft het onderkomen: wij hebben toch een huisje in Zeitz geboekt vlakbij. Zijn nog huisjes zat tegen camping prijzen. Als je nog wat wilt, pb me maar. Wel minder gezellig, maar ik gok wel op een iets betere nachtrust. Als ik die start tijden zie van de twee wielers en ik zet die af tegen de rijtijden van de trucks dan is het slapen als al die 4 x 4 mannen aan het sleutelen zijn, en proefdraaien  ;) ;)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Baja Saxonia
« Reactie #87 Gepost op: 22-03-2010, 16:43 »
Haha, ja ik snap het ook allemaal nog niet.
 
Je rijdt rondjes van pak em beet 50 kilometer. Op roadbook, dus rondje gedaan, road book terugdraaien ? Of mag je ook GPS mee, dan is het lijntje volgen op rondje twee en drie.
 
3-4 uur rijden op snelheid achtereen, mensen dat wordt een uitputtings slag. laat je niet opfokken, ruistig van start lijkt mij.

Voor wat betreft het onderkomen: wij hebben toch een huisje in Zeitz geboekt vlakbij. Zijn nog huisjes zat tegen camping prijzen. Als je nog wat wilt, pb me maar. Wel minder gezellig, maar ik gok wel op een iets betere nachtrust. Als ik die start tijden zie van de twee wielers en ik zet die af tegen de rijtijden van de trucks dan is het slapen als al die 4 x 4 mannen aan het sleutelen zijn, en proefdraaien  ;) ;)

Geen flauw idee of het rondje iedere keer hetzelfde is, las eerder iets over 1 grote ronde, 1 middel matige en 1 kort rondje... Maar of dat ook zo is???

Pmmetje gedaan over de accomodatie!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Baja Saxonia
« Reactie #88 Gepost op: 22-03-2010, 20:48 »
Hey!
 
Het lijkt mij inderdaad ook een leuk idee om in de aankomende weken wat mensen te ontmoeten die meegaan naar de baja!
En wellicht kunnen we voor of tijdens de rally nog wat voor elkaar betekenen, met vervoer/onderdelen of morele steun?
 
Is er niet nog een geschikt evenement in de aankomende weken om aan mee te doen?
 
Groeten,
 
Yorick

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Baja Saxonia
« Reactie #89 Gepost op: 22-03-2010, 21:50 »
Ik ben in ieder geval wel voor een "ARM / Holland kamp".