Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Baja Saxonia  (gelezen 41025 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Baja Saxonia
« Reactie #90 Gepost op: 22-03-2010, 22:57 »
Er hebben al mensen met het heineken house gebeld  ::)

Er gaat vanuit de 4x4 mannen (m/v) ook een grote opblaasbare tent mee, maar meer is beter. En de tent van de organisatie is ook groot he.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Baja Saxonia
« Reactie #91 Gepost op: 12-04-2010, 04:12 »
Het komt stillaan dichterbij en mijn R80GS heeft een nieuwe achterband nodig.
Zijn er hier met een dikke twin met ervaring in zwaar zand ?
 

 

 
 
Ik heb eens rondgekeken wat er beschikbaar is in 17"
Michelin Desert

 
Kenda trakmaster

 
Mitas
 
 
 
Nu ligt er een Mefo Stonmaster op

 
Maar het belangrijste is natuurlijk de rijtechniek.
Best een bestaand spoor volgen ? Alle tips welkom.
Bandendruk naar beneden, 1,5b ?
Ik heb schrik veel tijd te verliezen met het uitgraven van de bike.
Ik ga naar ginder om te rijden, spitten kan ik thuis ook.

 
Groeten, Frank
 
 

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Baja Saxonia
« Reactie #92 Gepost op: 12-04-2010, 07:56 »
Hoi Frank, wat ben je van plan te gaan doen? Zit er alleen maar zand in? Ze zeggen dat je in alleen zand het best een slick kan gaan rijden :-X Op mijn Africa Twin heb ik in Libië op een Desert gereden, ging goed maar in het zachte zand graaf je jezelf al snel in.

Aflaten tot 1 bar in het hele zachte moet kunnen, zet er dan alleen wel twee bandenklemmen in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Baja Saxonia
« Reactie #93 Gepost op: 12-04-2010, 10:24 »
Ik heb zelf alleen ervaring met de Mefo en de Trackmaster, en de Mefo verliest dan dik van de Trackmaster.. veel meer grip in mul zand en modder.
 
Maar een goede voorband zal ook veel schelen, met een michelin competition IV kan je tenminste sturen  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Baja Saxonia
« Reactie #94 Gepost op: 12-04-2010, 12:44 »
Zouden cross banden worden geaccepteerd?
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Baja Saxonia
« Reactie #95 Gepost op: 12-04-2010, 15:34 »
Heb ik gevraagd

wir kontrollieren nicht ob die Reifen für dein Fahrzeug zulässig sind.
Du bist jedoch selbst verantwortlich für die Betriebssicherheit deines Fahrzeuges.
Die Überführung vom Fahrerlager zum Start erfolgt auf öffentlichen Straßen.

Oftewel, er wordt niet gecontroleerd of de banden wel mogen op jouw motor (zo'n typisch Duits fenomeen). Maar je rijdt dus wel een klein deel over straat.

Ik heb een setje Pirelli Scorpion Pro (endurobanden) klaarliggen voor onder de XR.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Baja Saxonia
« Reactie #96 Gepost op: 13-04-2010, 00:05 »
Het komt stillaan dichterbij en mijn R80GS heeft een nieuwe achterband nodig.
Zijn er hier met een dikke twin met ervaring in zwaar zand ?
 

 

 
 
Ik heb eens rondgekeken wat er beschikbaar is in 17"
Michelin Desert

 
Kenda trakmaster

 
Mitas
 
 
 
Nu ligt er een Mefo Stonmaster op

 
Maar het belangrijste is natuurlijk de rijtechniek.
Best een bestaand spoor volgen ? Alle tips welkom.
Bandendruk naar beneden, 1,5b ?
Ik heb schrik veel tijd te verliezen met het uitgraven van de bike.
Ik ga naar ginder om te rijden, spitten kan ik thuis ook.

 
Groeten, Frank
 
 

he frank,
 
probeer eerst je motor onder controle te krijgen, en gewoon een paar voor jou motor geschikte noppenbanden er op
maak het niet te duur allemaal, al heb je het beste materiaal, de mens blijft toch de zwakste schakel in het geheel
 
veel rijden door het zand, dan krijg je gevoel met je motor
ik ga rijden met een ktm van ruim 180 kg
elke zondag morgen zijn wij aan het rijden in het zand
zowel conditie als techniek gaat goed vooruit
als het kan volg dan hier of daar een training
25 april ga ik ook nog een training doen in landgraaf
hou vol
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Baja Saxonia
« Reactie #97 Gepost op: 13-04-2010, 00:46 »
Zeker met die zware motoren is het werken geblazen. Het valt me tegen van je dat je niet op de startlijst staat Ferd, hier is je africa twin perfect geschikt voor  8)

De grap met een zware motor is om te blijven rijden, en niet te overdrijven. Dan kom je het verst. Die steile hellingen zitten er nu ook weer in en daar krijgen de zware voertuigen (lompe motoren, dikke 4x4's en trucks) het zwaar. Maar het is maar een heel beperkt deel van de route, er is genoeg te beleven en het terrein is behoorlijk afwisselend.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Baja Saxonia
« Reactie #98 Gepost op: 13-04-2010, 09:07 »
Over een maandje gaat het beginnen. Ik keek vanochtend naar buiten en dacht dat wat extra conditie training nooit kwaad kan. Eigenlijk niet nodig maar het is toch goed weer.
Ik pak m’n fiets, gooi m’n tas achterop en begin te trappen richting werk.

Dwars door de stad, de middelbare scholen route. Altijd garant voor drukke fietspaden vol met jong tuig. Dit is pas echt trainen.
Het zweet gutst langs m’n hoofd omlaag. Al bijna halverwege.

Sprintje naar het stoplicht dat al op oranje springt en ik haal net de overkant van die drukke weg. M’n hartslag kruipt gestaag omhoog. Daar komt die hoge brug, toch maar een versnelling lager want ik voel al steken in m’n zij. Nog een klein stukje industrieterrein met een wegdek dat een Baja waardig is.

Met rode kop, natte rug en een zoemend hart kom ik bij het fietsenhok aan. Ja, die Baja Saxonia gaat wel lukken.


Want heb nu toch alweer 8km gefietst . . . .  :-X
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Baja Saxonia
« Reactie #99 Gepost op: 13-04-2010, 09:13 »
Zeker met die zware motoren is het werken geblazen. Het valt me tegen van je dat je niet op de startlijst staat Ferd, hier is je africa twin perfect geschikt voor  8)

De grap met een zware motor is om te blijven rijden, en niet te overdrijven. Dan kom je het verst. Die steile hellingen zitten er nu ook weer in en daar krijgen de zware voertuigen (lompe motoren, dikke 4x4's en trucks) het zwaar. Maar het is maar een heel beperkt deel van de route, er is genoeg te beleven en het terrein is behoorlijk afwisselend.

Ehhhh, ja, ik weet het....... Ik rij sowieso al veel te weinig :'( en sinds eind 2007 al geen zandpad meer onder de motor gehad geloof ik. Wel onder de auto, is ook leuk, maar tijdgebrek verknalt een hoop....... (of is het een gebrek aan vakantiedagen?? Mag er per jaar maar 8 bijkopen  >:()

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Baja Saxonia
« Reactie #100 Gepost op: 13-04-2010, 12:57 »
Zit wat bandjes met elkaar te vergelijken en de Michelin STARCROSS MS3 lijkt me wel wat.

Iemand ervaring met deze zand band?

http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004112822&codePage=2092004112822_09092004155804&lang=EN

Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Baja Saxonia
« Reactie #101 Gepost op: 13-04-2010, 19:08 »
't lijkt wel een schoepenrad.... moet ik maar voor je gaan rijden ipv achter je.... ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Baja Saxonia
« Reactie #102 Gepost op: 13-04-2010, 21:51 »
Het komt stillaan dichterbij en mijn R80GS heeft een nieuwe achterband nodig.
Zijn er hier met een dikke twin met ervaring in zwaar zand ?

Gewoon het gas erop houden , niet remmen , nooit aan je voorrem komen en je voorwiel licht houden zodat je kunt blijven sturen , jij bepaalt de weg en niet de sporen van je voorgangers , de band is minder van belang , lef en het gas open houden is vaak veel belangrijker.
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Baja Saxonia
« Reactie #103 Gepost op: 13-04-2010, 22:37 »
Zit wat bandjes met elkaar te vergelijken en de Michelin STARCROSS MS3 lijkt me wel wat.

Iemand ervaring met deze zand band?


't is geen wegband...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Baja Saxonia
« Reactie #104 Gepost op: 14-04-2010, 07:11 »
't lijkt wel een schoepenrad.... moet ik maar voor je gaan rijden ipv achter je.... ;)

Je hebt 120cc meer dan ik. Dat word mijn excuus als jij meer rondjes rijdt.  :P


't is geen wegband...

Scherp gezien.  ;)

Maar wel ideaal voor zand en andere zachte ondergronden.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.