Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: RMZ450 Rally monster  (gelezen 4981 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3427
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #15 Gepost op: 20-11-2005, 12:42 »
Ik vind die voorkant gewoon strak!

Hoe hebben ze in vredesnaam die achtertanks gemonteerd?

Vanaf de zijkant zie je er niets van, maar als je goed kijkt zie je van af achteraanzicht een klein zwart tankje zitten.

Zit dat aan beide kanten?

Het achterlicht is het enige dat mijn DRZ gemeen heeft met deze RMZ: een Acerbis LED achterlichtje, weegt werkelijk niets, en is inclusief remlicht. Nou dan heb ik die alvast, kan ik al sparen voor de rest ;D

Noppy

Op de middelste foto zie je aan de binnenkant een subframe, waaraan de tank hangt. Mooie strakke fiets, zeg! Ik denk dat door die 450cc restrictie het aanbod geschikte / geschikt te maken motoren enorm wordt uitgebreid. Daarmee wordt het alleen maar leuker in die woestijnrallies
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #16 Gepost op: 20-11-2005, 13:18 »
Jazeker,

www.overveldparts.nl in Halle verkoopt ze, nee, geen grijsimport, hij is momenteel dé hoofdimporteur voor deze motorfiets aangezien NIMAG ze nog niet op kenteken kan leveren; dat wordt 2006 pas.

Jurgen Overveld rijdt er nu eentje op kenteken met de KNMV-enduro's.

Noppy

Kijk, dat wordt alweer een stuk interessanter ...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #17 Gepost op: 20-11-2005, 20:38 »
http://stream.mediaktion.ch/RM-Z450_K5_e.wmv

Hier iets over de techniek.

Kijk eens op www.suzuki.ch daar zie je nl de enduroversie al staan, zoals hij in 2006 naar Nederland komt voor de homologatie.

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #18 Gepost op: 21-11-2005, 10:11 »
Strakke bak. Zijn er al recenties voor wat betreft betrouwbaarheid enzo?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #19 Gepost op: 21-11-2005, 10:48 »
Ik vermoed behoorlijk onbetrouwbaar, kleine olievoorraad gok ik zo, hoogtoerig, dus snelle slijtage.

Gewoon in het bivak elke avond/nacht ff een grote beurt uitvoeren :D

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #20 Gepost op: 21-11-2005, 17:14 »
Ik snap eigenlijk niet dat een 1e aanpassing niet een extra litertje olie is om dergelijke fietsen te rally-en. Dat moet toch niet zo heel moeilijk zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #21 Gepost op: 21-11-2005, 17:42 »
precies erwin, dat dacht ik nou ook.

koop een exc, cr of gelijk, maak er een extra olietankje van 2 liter op, met een koelertje (of wat vinnen aande tank) eh voila! veel betrouwbaarder fiets.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #22 Gepost op: 21-11-2005, 19:24 »
maak er een extra olietankje van 2 liter op, met een koelertje (of wat vinnen aande tank) eh voila! veel betrouwbaarder fiets.

En hoe had je dat bedacht? Groter carter?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #23 Gepost op: 21-11-2005, 19:50 »
nee, je moet dus eenaftapje van de omloop maken, en een aparte tank.  En daar zit meestal het probleem... de olieomloop onderbreken! Deze loopt meestal alleen in het blok bij dit soort modellen.
Anderzijds moet het wel kunnen, immers kan het filter er uit, en zou je daar dus al een aansluiting kunnen oppikken. ok, niet heel makkelijk misschien, maar wel heel nuttig denk ik.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #24 Gepost op: 22-11-2005, 14:57 »
hebben de meeste tereinfietsen dan geen dry sump smering?! dus frame als olie voorraad?
danr hang je dan een koelertje tussen bij de meeste fietsen dacht ik dus eeen hele grootte koeler die slecht koelt  ;D zal prima werken als voorraad  :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #25 Gepost op: 22-11-2005, 19:31 »
Voor vb. de TTR bestaat er een after-market oliekoeler (niet van yamaha), maar die heeft dan ook een apart oliereservoir buiten het blok, dus makkelijke aftapping......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #26 Gepost op: 22-11-2005, 19:46 »
hebben de meeste tereinfietsen dan geen dry sump smering?! dus frame als olie voorraad?

Nee, en daarom is de service-interval ook zo beroerd. De 'kluts' vervuild de olie véél te snel, en al helemaal als er slechts een litertje aan boord is.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #27 Gepost op: 22-11-2005, 19:50 »
Nee, en daarom is de service-interval ook zo beroerd. De 'kluts' vervuild de olie véél te snel, en al helemaal als er slechts een litertje aan boord is.

Eneh, als je nou eens met een automatische koppeling gaat rijden? gaat die vervuiling dan ook op?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #28 Gepost op: 22-11-2005, 19:54 »
Eneh, als je nou eens met een automatische koppeling gaat rijden? gaat die vervuiling dan ook op?

Ik verwacht dat dat weinig uit maakt. Ik weet niet hoe 'optimaal' een auto clutch werkt. Feit blijft dat er frictie materiaal in de oliebaan komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11354
Re: RMZ450 Rally monster
« Reactie #29 Gepost op: 22-11-2005, 19:57 »
Automatische koppeling geeft zelfs nog meer vervuiling; vraag maar aan TTT wat er gebeurt indien je in een te hoge versnelling het drijfzand in rijdt met een Rekluse... :-X