Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Helmcamera  (gelezen 95308 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Helmcamera
« Reactie #300 Gepost op: 21-08-2013, 13:51 »
Nieuwe Drift HD Ghost is met een leuke optie uitgevoerd, je kunt nu 'video taggen'.


Camera neemt altijd op in een soort cache. Druk op de meegeleverde remote en de camera bewaard net dat ene leuke stukje zonder de rest (plus het de huidige sectie en volgende) . Super handig lijkt me. Scheelt een boel tijd met editen (je neemt alleen de leuke delen op nadat je hebt bepaald dat ze leuk zijn) en een beetje ruimte op de kaart.  :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: Helmcamera
« Reactie #301 Gepost op: 21-08-2013, 15:56 »
Ik heb zowel een Contour als de GoPro.

De Contour is veel mooier en heeft het gemak van een roterende lens.
Maar eerlijk is eerlijk, de GoPro is van veel betere kwaliteit (hardware) en de output van de Gopro vind ik ook veel beter.

Maar GoPro heeft het uiteindelijk gewonnen van Contour vanwege het extreme marketing budget.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Helmcamera
« Reactie #302 Gepost op: 21-08-2013, 16:32 »
Ik heb zowel een Contour als de GoPro.

De Contour is veel mooier en heeft het gemak van een roterende lens.
Maar eerlijk is eerlijk, de GoPro is van veel betere kwaliteit (hardware) en de output van de Gopro vind ik ook veel beter.

Maar GoPro heeft het uiteindelijk gewonnen van Contour vanwege het extreme marketing budget.


Grappig, hebzelf ook een contour en gopro 2 (met wifi) en vind de montage van gopro een stuk handiger (verstelbaar) maar de unit werd met wifi backpack een beetje te groot en zwaar om nog op mijn helm te hebben. GoPro 3 was een optie maar het is voor mij de Drift HD Ghost geworden, puur door de tag mogelijkheid. Verstelbaarheid na montage is minimaal tov een GoPro dus maar in 1 keer de juiste plek pekken  :D ;D   Trial and error  :)

Kwam net dit tegen, misschien wel de optie om het beste van 2 werelden te combineren. Montage mogelijkheid van GoPro met de Tag functie uit de Ghost HD.  http://www.v-nix.nl/drift-gopro-mount-adapter

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Helmcamera
« Reactie #303 Gepost op: 21-08-2013, 18:43 »
de ghost werkt ook met een app zodat je vanaf je smartiephone kunt checken of de positie allright is.


ik opteer nog steeds voor Drift spullen tov de marketing schreeuw van GoPro


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Helmcamera
« Reactie #304 Gepost op: 22-08-2013, 09:07 »
Eens met Oossie. De Drift steekt ook lang niet zoveel uit als de gopro, was voor mij ook een argument.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Helmcamera
« Reactie #305 Gepost op: 22-08-2013, 13:51 »

Grappig, hebzelf ook een contour en gopro 2 (met wifi) en vind de montage van gopro een stuk handiger (verstelbaar) maar de unit werd met wifi backpack een beetje te groot en zwaar om nog op mijn helm te hebben. GoPro 3 was een optie maar het is voor mij de Drift HD Ghost geworden, puur door de tag mogelijkheid. Verstelbaarheid na montage is minimaal tov een GoPro dus maar in 1 keer de juiste plek pekken  :D ;D   Trial and error  :)

Kwam net dit tegen, misschien wel de optie om het beste van 2 werelden te combineren. Montage mogelijkheid van GoPro met de Tag functie uit de Ghost HD.  http://www.v-nix.nl/drift-gopro-mount-adapter

luxe man 6 motors ? en 2 cameras  ;)

frank

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Helmcamera
« Reactie #306 Gepost op: 22-08-2013, 21:04 »
luxe man 6 motors ? en 2 cameras  ;)

frank


5+3 is ook 8  ::)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Helmcamera
« Reactie #307 Gepost op: 24-08-2013, 15:31 »
Garmin gaat zich er ook mee bemoeien: http://sites.garmin.com/virb/


De VIRB:





Ziet er goed uit


HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Helmcamera
« Reactie #308 Gepost op: 24-08-2013, 17:12 »
De elite heeft hele mooie specs

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Helmcamera
« Reactie #309 Gepost op: 25-08-2013, 00:03 »
De elite heeft hele mooie specs


Maar ja, het is wel Garmin. Dus ook Garmin S/W en Garmin service en Garmin garantie.
Ik zie geen reden om een Garmin product te kopen als er ook andere fabrikanten zijn die het zelfde kunnen.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Helmcamera
« Reactie #310 Gepost op: 25-08-2013, 20:04 »
Precies wat ik ook dacht.
De prijs van 399 is veel te duur om de featureset te rechtvaardigen van de elite.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Helmcamera
« Reactie #311 Gepost op: 26-08-2013, 08:44 »
vooral de fps op 1080p valt me tegen: ik heb mijn GoPro altijd op 60fps/1080p staan


geeft vloeiender beeld bij aktie + je kan makkelijk slowmotion maken  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Helmcamera
« Reactie #312 Gepost op: 28-12-2013, 17:56 »
is er iemand die zijn drift ghost ook als camera voor op vakantie gebruikt?

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Helmcamera
« Reactie #313 Gepost op: 28-12-2013, 18:01 »
Ik alleen op motorvakanties. Ik heb de hellingshoeken nu precies goed staan, wil daar niet aan gaan prutsen om hem los van de helm te kunnen gebruiken.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Helmcamera
« Reactie #314 Gepost op: 11-01-2014, 19:33 »
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.