Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aprilia !!  (gelezen 18461 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Aprilia !!
« Gepost op: 07-01-2010, 08:56 »
Wat heb ik gisteren zitten glimmen van plek 1 van m'n stiekem toch wel favoriete merkje  :D 8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Aprilia !!
« Reactie #1 Gepost op: 07-01-2010, 09:22 »
Kom dan maar met een artikeltje zou ik zo zeggen :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Aprilia !!
« Reactie #2 Gepost op: 07-01-2010, 09:26 »
Idd het blijft ook mijn eerste liefde.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aprilia !!
« Reactie #3 Gepost op: 07-01-2010, 09:27 »
tja.. het blijft een prachtige motor.

Volgens mij hadden ze er ver mee kunnen komen, als ze de marketing anders hadden aangepakt.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Aprilia !!
« Reactie #4 Gepost op: 08-01-2010, 12:08 »
En de beschikbaarheid van onderdelen wat verhogen?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Aprilia !!
« Reactie #5 Gepost op: 17-01-2010, 19:38 »
Reed Lopez met een 450 of een 550 ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aprilia !!
« Reactie #6 Gepost op: 17-01-2010, 19:46 »
2 cilinders mogen zowieso niet meer dan 450cc zijn: 550-  2 cilinder mag niet bij de dakar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Aprilia !!
« Reactie #7 Gepost op: 17-01-2010, 21:25 »
Knappe prestatie van die gast en motor natuurlijk.
Heb ervan genoten.
 
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Aprilia !!
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2010, 15:26 »

Zou Henk Knuiman ook verder voor aan hebben gereden/gestaan als zijn Aprillia project t/m deze Dakar had geduurd.

Weet eiegenlijk niet meer waarom dat is gestopt.
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Aprilia !!
« Reactie #9 Gepost op: 18-01-2010, 15:59 »
Zou Henk Knuiman ook verder voor aan hebben gereden/gestaan als zijn Aprillia project t/m deze Dakar had geduurd.

Lijkt me sterk.
Knuiman reed dit jaar op het beste materiaal dat verkrijgbaar is (kijk ook naar de winnaars).
 
Vergeet niet dat in een rally waarin zóveel kilometers worden gemaak de factor pech/geluk ook heel erg meespeeld.
 
Maar ben benieuwd wie er nu verder gaan met een Aprilia.
Volgens mij staat er bij TJX nog een hele mooie te koop.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Aprilia !!
« Reactie #10 Gepost op: 18-01-2010, 17:52 »
Jammer genoeg voor Knuiman was het toch ff anders. Coma, Viladoms en Despres reden met een 740, Knuiman reed met een 'gewone' 690 klantenmotor.
Na het uitvallen van Viladoms zou Knuiman het blok krijgen van Viladoms, maar vanwege politiek spel is dat niet gebeurd. Vervolgens heeft Henk deels de rol van waterdrager overgenomen van Viladoms, waardoor zijn Dakar er toch iets anders uit kwam te zien. Er is dan ook nog een hoop na te praten, maar tijdens de rally wilde Henk niet te veel zeggen. (on the record zeg maar, soms kun je niet alles opschrijven wat er werkelijk gebeurt. Zo is er door allerlei mensen assistentie verleend waar dat eigenlijk niet mocht (waaronder ikzelf ;D )  maar waar ik niets over kon schrijven. Dat zijn dan wel weer vaak de mooiste verhalen. De komende weken hoop ik er meer over te vertellen. Heb nu ook meer info over hoe de fabrieksteams te werk gaan bij de auto's en dat gaat behoorlijk ver, dat zijn toch wel interessante dingen.... 8)

Over het Aprilia project met Knuiman: betrouwbaarheids problemen hebben Henk doen besluiten het project te stoppen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Aprilia !!
« Reactie #11 Gepost op: 18-01-2010, 18:39 »
Jammer genoeg voor Knuiman was het toch ff anders. Coma, Viladoms en Despres reden met een 740, Knuiman reed met een 'gewone' 690 klantenmotor.
Na het uitvallen van Viladoms zou Knuiman het blok krijgen van Viladoms, maar vanwege politiek spel is dat niet gebeurd. Vervolgens heeft Henk deels de rol van waterdrager overgenomen van Viladoms, waardoor zijn Dakar er toch iets anders uit kwam te zien. Er is dan ook nog een hoop na te praten, maar tijdens de rally wilde Henk niet te veel zeggen. (on the record zeg maar, soms kun je niet alles opschrijven wat er werkelijk gebeurt. Zo is er door allerlei mensen assistentie verleend waar dat eigenlijk niet mocht (waaronder ikzelf ;D )  maar waar ik niets over kon schrijven. Dat zijn dan wel weer vaak de mooiste verhalen. De komende weken hoop ik er meer over te vertellen. Heb nu ook meer info over hoe de fabrieksteams te werk gaan bij de auto's en dat gaat behoorlijk ver, dat zijn toch wel interessante dingen.... 8)

Over het Aprilia project met Knuiman: betrouwbaarheids problemen hebben Henk doen besluiten het project te stoppen.


Viel inderdaad op dat Knuiman zeg maar iets minder vlot was dan de andere KTM piloten. Als rijder doet hij zeker niet onder voor de rest van zijn team, dat heeft ie in het verleden wel laten zien. Dat er politieke spelletjes worden gespeeld verbaasd me eerlijk gezegd ook niet. Gaat toch een hoop geld om in de fabrieksteams  en dus zijn de belangen groot en wordt je zomaar waterdrager.

Maarre dit was het Aprillia topic en niet die van Henk Knuiman, 

foei Tjaffel ;)
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Aprilia !!
« Reactie #12 Gepost op: 18-01-2010, 19:53 »
Zo is er door allerlei mensen assistentie verleend waar dat eigenlijk niet mocht (waaronder ikzelf ;D )  maar waar ik niets over kon schrijven. Dat zijn dan wel weer vaak de mooiste verhalen. De komende weken hoop ik er meer over te vertellen. Heb nu ook meer info over hoe de fabrieksteams te werk gaan bij de auto's en dat gaat behoorlijk ver, dat zijn toch wel interessante dingen.... 8)

Oooh je maakt ons wel heeel nieuwsgierig.
Moeten we vast het grote napraat topic openen?
 
(sorry Tjaffel)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Aprilia !!
« Reactie #13 Gepost op: 20-01-2010, 20:38 »
KWIJL............

Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Aprilia !!
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2010, 13:08 »

Over het Aprilia project met Knuiman: betrouwbaarheids problemen hebben Henk doen besluiten het project te stoppen.

 
Volgens mij waren het niet alleen betrouwbaarheidproblemen
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!