Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aprilia !!  (gelezen 18460 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #105 Gepost op: 15-02-2012, 13:39 »



Derde mogelijkheid: het is gewoon goed spul (geheel objectief, zonder voorliefde voor een bepaald merk of zo  :D )

Zekers :)

Na de zomer mijn 06 RXV550 maar eens op laten maken, ding is bijna gloednieuw maar is het allereerste model en heeft dan ook geen enkele update gehad conform the 09 ;D :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Aprilia !!
« Reactie #106 Gepost op: 15-02-2012, 13:52 »
hmmm..
blijf dit ook een mooie motor vinden, al heb ik ook wel wat met yamaha..

behalve de extra cilinder, zijn er dan meer significante verschillen tussen de motoren?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Aprilia !!
« Reactie #107 Gepost op: 15-02-2012, 19:40 »
Ik denk ook dat meespeelt dat twee cilinders minder trillingen veroorzaken zodat de boel langer meegaat.... dat blok loopt als roomboter... ik vind het alleen jammer dat de motor wel zwaarder is hierdoor. Of heb ik dat mis..

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #108 Gepost op: 15-02-2012, 19:46 »
Blokje weegt 36 kilo (uit mijn hoofd). Dat is 1 kilo meer dan een ktm blokje. Het gewicht zit iets hoger verdeeld in het frame tov een 1 cylinder en natuurlijk helemaal tov een 70 graden blok. Overal denk ik dat er toch echt niet meer dan 3 tot 5 kilo verschil zit met andere 4takten.


Gescheiden olie in blok en bak heeft ook voordelen denk ik, met 550cc in bak en 1250cc in blok blijft alles ook langer netjes denk ik.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Aprilia !!
« Reactie #109 Gepost op: 15-02-2012, 19:55 »
OK, dan komt het ook nog ergens anders door dat het motor in totaal toch een dikke 8 kilo zwaarder is dan een andere vergelijkbare 450.
Ik zie staan dry weight 123 kilo, terwijl KTM opgeeft weight wothout fuel 112-114 kilo. En dat is dan nog met olie en vloeistoffen behalve benzine als ik het wel heb

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aprilia !!
« Reactie #110 Gepost op: 15-02-2012, 20:00 »
mja... alleen heeft een 450RXV bijna 70 ps en zo vlak als een plank ... dus niet echt vergelijkbaar met een 450 ktm. Eerder vergelijkbaar met de 690




Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #111 Gepost op: 15-02-2012, 20:01 »
Inderdaad, zonder lucht in de banden  ;D

Misschien nog 500 gram in de koplamp? Is meer als een 690e tov een 690r.

Gek genoeg schroef ik er meer op dan ik er af haal ;)

Inderdaad tussen een 690 en 450 in qua stabiliteit. Vermogen doe ik geen uitspraken over, gaat me altijd te hard.

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Aprilia !!
« Reactie #112 Gepost op: 15-02-2012, 20:06 »
WR450F
Motor
MotortypeVloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 5-kleppen
Cilinderinhoud449 cc
Boring x slag95,0 mm x 63,4 mm
Compressieverhouding12,3 : 1
SmeersysteemDry sump
BrandstofsysteemBrandstofinjectie
Type koppelingNat, meervoudige platen
OntstekingssysteemCDI
StartsysteemElektrisch en kickstarter
TransmissieConstant mesh, 5 versnellingen
EindoverbrengingKetting
Type
FrameAluminium wiegframe
Wielophanging, voorUpside-down voorvork   
Veerweg, voor300 mm
Balhoofdhoek27º
Naloop115 mm
Wielophanging, achterAchterbrug, (Link-type veersysteem)
Veerweg, achter305 mm
Remmen, voorHydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 250 mm
Remmen, achter Enkele remschijf, Ø 245 mm       
Bandenmaat, voor80/100-21 51P
Bandenmaat, achter120/90-18 65P
Afmetingen
Totale lengte2.315 mm
Totale breedte825 mm
Totale hoogte1.275 mm
Zithoogte960 mm
Wielbasis1.475 mm
Grondspeling335 mm
Gewicht rijklaar (inclusief alle vloeistoffen en volle brandstoftank)
129 kg       Inhoud brandstoftank 7,2 liter   Motorolie hoeveelheid
 1,2 liter


Post Merge: 15-02-2012, 20:06

maar geen gegevens over vermogen..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #113 Gepost op: 15-02-2012, 20:10 »
En geen melding van het jaar  :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Aprilia !!
« Reactie #114 Gepost op: 15-02-2012, 20:11 »
was even ter vergelijk, ik ben wel gecharmeerd vd Yamaha..

maar die aprilia is ook niet verkeerd.... :-\

Post Merge: 15-02-2012, 20:11
En geen melding van het jaar  :D

is het 2012 nieuwe (injectie) model..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2336
Re: Aprilia !!
« Reactie #115 Gepost op: 15-02-2012, 20:19 »
blokjes zijn dus flink verbeterd, over die ouwe SXVs hoor ik niets dan ellende

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Aprilia !!
« Reactie #116 Gepost op: 15-02-2012, 20:23 »
blokjes zijn dus flink verbeterd, over die ouwe SXVs hoor ik niets dan ellende

vanaf welk bouwjaar?
en  hebben die al injectie? (zal haast wel)

Post Merge: 16-02-2012, 09:18
vanaf welk bouwjaar?
en  hebben die al injectie? (zal haast wel)

toch?  ???

Post Merge: 16-02-2012, 15:11
Importeur van Aprillia zit toch ergens in Gelderland?

eens kijken wat zo'n apparaat allemaal doet..  ???
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: Aprilia !!
« Reactie #117 Gepost op: 28-06-2012, 22:24 »
Prima Topic, ik ben in de markt voor een RXV 550 nadat Jos me twee weken geleden tijdens de Rally Albania het laatste duwtje in de juiste richting gaf. Hij raadt het me nu via de mail af trouwens vanwege het ontbreken van een importeur in de Benelux. En toch ga ik mijn 690 vervangen voor een RXV! Giofil geeft ook al geen antwoord op mijn vraag om delen van de Rally Light kit te leveren, dus is mijn vraag aan jullie: hoe kom je aan zo'n kuip? De navigatietoren voor mijn 690 heb ik ook zelf gebouwd dus dat zal wel lukken en ook die Hella 60mm projectielampen daar is ook wel aan te komen, maar die kuip...
 
 

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #118 Gepost op: 28-06-2012, 22:31 »
Prima Topic, ik ben in de markt voor een RXV 550 nadat Jos me twee weken geleden tijdens de Rally Albania het laatste duwtje in de juiste richting gaf. Hij raadt het me nu via de mail af trouwens vanwege het ontbreken van een importeur in de Benelux. En toch ga ik mijn 690 vervangen voor een RXV! Giofil geeft ook al geen antwoord op mijn vraag om delen van de Rally Light kit te leveren, dus is mijn vraag aan jullie: hoe kom je aan zo'n kuip? De navigatietoren voor mijn 690 heb ik ook zelf gebouwd dus dat zal wel lukken en ook die Hella 60mm projectielampen daar is ook wel aan te komen, maar die kuip...


Ik ben bezig een mal te maken van de kuip. Daarnaast heeft jos tevens nog de oude 2008 stijl kuip liggen. Mocht je intresse hebben, ik hoor t wel.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: Aprilia !!
« Reactie #119 Gepost op: 28-06-2012, 22:38 »

Ik ben bezig een mal te maken van de kuip. Daarnaast heeft jos tevens nog de oude 2008 stijl kuip liggen. Mocht je intresse hebben, ik hoor t wel.

Dat is goed (en snel) nieuws! Je zal het vast posten als je de eerste kuip succesvol hebt gemaakt.. Het is best een hoop werk en geknoei, ik heb zelf een mal van de Dotorri kuip voor de 690 gemaakt. Die kuip is uit één stuk met ingebouwde koplamp, dat maakt het erg lastig kan ik je vertellen. Ben je ook van plan je navigatietoren zelf te gaan maken? Kijk eens op mijn blog hoe ik die voor de 690 heb gefrabriekt: http://fgrootenboer.wordpress.com/