Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aprilia !!  (gelezen 18467 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #15 Gepost op: 11-10-2010, 18:26 »
Kan niets zeggen (want ik weet er niets van) vwb 2008.

Kijkende naar 2009 en 2010 zie ik mooie vooruitgangen met Aprilia op offroad en dan vooral Rallye gebied met ook weer Nederlands inbreng.

Waar BEHEGO (raad waar dat voor staat) eerder de Aprilia voor Knuiman van onder tot boven heeft gebouwd, vorig jaar op zeer korte termijn (weekje rondom de kerst) Frans Verhoeven aan de start hielp met de 1 delige achtertank volgen dit jaar Honda Europe en Aprilia met hetzelfde principe. Een achtertank die tevens als subframe dient...Honda en Aprilia rijden beiden met een kleine voortank en groter achtertank., geen flauw idee wat de gewichts verdeling dan is, maar met een toetje gas kom je makkelijk over een kuiltje denk ik zo.

Jos heeft een grandioos mooie en slanke tank geproduceerd voor de Aprilia, deze steekt niet buiten de radiatoren en behoud die mooie taille :)

Na uren en uren van denk en meetwerk, uiteidenlijk af papier in CAD tevoorschijn gekomen, waarna als mal in 6 stukken aluminium of tafel gekomen;



Machtig om te zien wat er allemaal bij komt kijken. Qua fabricage wordt de mal met klemmen vastgezet, er gaat een of ander super poedertje in, de mal wordt verwant en rond gedraait. Het poeder hecht aan de wanden van de mal, waar de mal het heetste wordt(op de dunste punten) hecht het meeste poeder. Draaien draaien draaien, laten koelen, en voila! Een eerste tank, sterk en dik waar nodig, dunner maar nog immer taai op die andere plaatsen.

Dan heb je dus een tank, maar zonder bevestigings punten natuurlijk... Wederom handmatig meetwerk en nu de inserts op de juiste plaats in de mail tappen... Poeder erin, draaien, draaien, draaien... En daar is ze dan;



Frampje maken, voor de lol 'savond laat verbinden met de 12 liter voortank, zadeltje erop;



Nog geen 2 dagen later, per tuut tuut naar Giofil in Italie die 1 fiets (met Zanotti) speciaal opbouwt voor de test in de Pharao Rallye.



Helaas haalt Zanotti de finish niet door een zware crash, maar de tank hielt zich (net als op de BMW en recente Honda testen) voorbeeldig!

Citaat
The outstanding victory of Team Aprilia Giofil is completed by the fantastic Alex Zanotti. San Marino´s rider is testing the newest “light” version of the Tuareg 4.5 and quickly found a nice feeling on it, finishing the stage in the 3rd place, 13 minutes behind Lopez.

Alex Zanotti: “I found myself confortable with the new bike. The new weigh distribution is ideal and it helps in many situations. I did not think to that I was gong fast, but at the arrival I realized that I did a great stage.”

Heerlijk te zien dat en Aprilia en een Neerlands product zich zo goed bewijzen!

Een mooi slanke Rallye fiets al zeg ik het zelf :)











Dit jaar zullen er in ieder geval 2 Nederlanders met de twin aan de start gaan en ik denk dat we minimaal 2 Aprilia vooraan in het veld kunnen verwachten.

Ps. ik wordt voor bovenstaande niet betaald, maar heb mensen aan het werk gezien die dit alles mogelijk maakten en dat inspireerde me voor bovenstaande proza :)

Ps2. Ja ik heb sinds kort een Aprilia  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Aprilia !!
« Reactie #16 Gepost op: 11-10-2010, 18:33 »
Fantastisch man. Gefeliciteerd!!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aprilia !!
« Reactie #17 Gepost op: 11-10-2010, 19:50 »
mooi man!

lijkt mij altijd nog een superjob om in zoiets mee te mogen werken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Aprilia !!
« Reactie #18 Gepost op: 11-10-2010, 20:11 »
Toevallig werk ik aan een artikeltje voor Rallymaniacs, heb Jos vanmorgen gesproken.Wat een super rank fietsie!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Aprilia !!
« Reactie #19 Gepost op: 11-10-2010, 20:22 »
Verdomd mooi spul Antal. Wanneer krijg jij dat ook?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #20 Gepost op: 11-10-2010, 22:26 »
Verdomd mooi spul Antal. Wanneer krijg jij dat ook?

Ik vind het nieuwe 'light' kuipje wel mooi, schijnt gewoon zonder al te veel problemen met beugeltjes en al beschikbaar te zijn  :)

Aan een 19 liter tank heb ik niet veel, heb het 12 liter voor tankje en daar kom ik al meer dan 2 peuken pauzes ver mee.

Ps3. Schijnen trouwens 14 Aprilias aan de start te worden verwacht, zal dakar.com een checken en gaan tellen :)

Post Merge: 11-10-2010, 22:40
Toevallig werk ik aan een artikeltje voor Rallymaniacs, heb Jos vanmorgen gesproken.Wat een super rank fietsie!

Ben benieuwd naar nieuwtjes en verdere achtergrond!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Aprilia !!
« Reactie #21 Gepost op: 12-10-2010, 19:50 »
Citaat
Ps2. Ja ik heb sinds kort een Aprilia

huh... ik dacht dat jij een zoekizoeki had......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Aprilia !!
« Reactie #22 Gepost op: 12-10-2010, 19:55 »
had... is hier het juiste woord denk ik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Aprilia !!
« Reactie #23 Gepost op: 12-10-2010, 22:25 »

Ik vind het nieuwe 'light' kuipje wel mooi, schijnt gewoon zonder al te veel problemen met beugeltjes en al beschikbaar te zijn  :)

Aan een 19 liter tank heb ik niet veel, heb het 12 liter voor tankje en daar kom ik al meer dan 2 peuken pauzes ver mee.

Ps3. Schijnen trouwens 14 Aprilias aan de start te worden verwacht, zal dakar.com een checken en gaan tellen :)

Post Merge: 11-10-2010, 21:40
Ben benieuwd naar nieuwtjes en verdere achtergrond!!

Cool!  8) Zit er ook een knopje op?  ???

Zie onderschrift....  ::) Goed bezig hoor!
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #24 Gepost op: 13-10-2010, 09:54 »
Na enig hoofdreken werk kwam ik uit op een hoeveelheid km's op de Suz die betekende dat deze winter het blokje van de Suz open moest (OER, MS1000, losse ritjes). Verhaal was dus simpel, investeren in het blokje, of een nieuwe fiets. Met Libiya in het vooruitzicht leek het me slim een fiets met knopje te hebben die tevens wat minder bullig is. De RMZ was mij te agressief (met rekluse vond ik het een scooter, maar zonder echt een alles of niets crosser) en denk dat de Aprilia onderin wat zachter loopt met wat meer power bovenin.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Aprilia !!
« Reactie #25 Gepost op: 13-10-2010, 09:58 »
Scooter, tsss ;D

Husky reed op die van mij en vond die van mij feller dan die van jou. Had jij niet nog de originele tandwielverhouding?

Ik ben toen van 13:51 naar 14:47 gegaan en daardoor werd hij al een stuk milder.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #26 Gepost op: 13-10-2010, 09:59 »
Ben zelfs uiteindelijk naar 15 voor gegaan...  ;D ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Aprilia !!
« Reactie #27 Gepost op: 13-10-2010, 10:03 »
Ben zelfs uiteindelijk naar 15 voor gegaan...  ;D ;D

Dat is exact hetzelfde als 14:47 ;D Maar daardoor was je wél minder geld kwijt!

Maar anyway, mooie motor en zit er nou al een gele plaat op?

Pics?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Aprilia !!
« Reactie #28 Gepost op: 13-10-2010, 10:06 »
Jep, plaatje zit er netjes op inmiddels, de belastingdienst had een paar extra daagjes nodig alles ter verwerken maar het is ze gelukt :)

Het is die linkse;



Post Merge: [time]wo 13 okt 2010 07:12:09 GMT-1[/time]



There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Aprilia !!
« Reactie #29 Gepost op: 13-10-2010, 10:18 »
Wat zit jouw kentekenplaat plat zeg :-X :-*

Mooie fiets, mooi rood!