Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Alto Turia Ride 2010 is afgelast!!!!!  (gelezen 4245 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Alto Turia Ride 2010 is afgelast!!!!!
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2010, 09:15 »
Ferrys,

Misschien tijd voor een stukje zelfregulering?

Indien iedereen een beschaafd uitlaatgeluid zou maken, dan zou er niet zo veel ophef zijn.

De meeste rijders, vooral die met oude allroads boven de 500cc, wéten niet eens dat ze herrie maken. Ze doen de aanname dat alles ok is omdat het 15 jaar geleden ook ok was en het is nog de orginele uitlaat.

Jullie buren in het noorden hebben codever. Zie www.codever.fr voor meer details.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 119
Re: Alto Turia Ride 2010 is afgelast!!!!!
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2010, 11:35 »
Hip,
Het is Madrid. Circuito el Molar. Maar veel mensen rijden elke weekend vrij. Het is niet altijd makelijk een motor te stopen en mensen gebruiken internet om zelf informeren. DIt of dat area is hot deze weekend.
 
Fraventure,
www.babelfish.com  ;) . Ik lees dat mensen organiseren trippies door de Pyrieen, roadbook Barcelona-Valencia, etc. Prima idee maar jullie zullen weten hoe de realiteit is. Risicos nemen of niet. Spanje is erg groot met mooie plekejes om te rijden.
 
Noppy,
Spanje is een complex land. Veel landen met heel veel veschindellen regeren en regulaties. Voor jaren mensen praten over "licencia verde" zonder resultaat. Een nieuw belasting..........
Het probleem is complex. Het begon met het woord Quad. Ecologisten en jagers zijn niet blij met motors. Niet te vergeten dat jachers zijn en erg belangrijk group. De koning is zelf een beroemd jager. Natuurlijk omas en opas zijn ook niet zo blij. Enduro is asociaal.
Verder Spanje heeft erg goed jaren gehad. Het is oongelofelijk het nummer van motors-quads in de grote steden area. Over population.
 
Niet te vergenten dat veel areas zijn rustig. Ga maar daar een vergeet Madrid, Cataluña en Andalusia. Het is gewoon een opinie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Alto Turia Ride 2010 is afgelast!!!!!
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2010, 14:06 »
Quads zijn en blijven overal een probleem.

Tijdens de geluidskeuring van 1.630 man moesten er van de 50 quads zo'n 10 quads naar de geluidskeuring. Alle 10 Belgisch, de andere 40 Duitsers maakten een voorbeeldig geluid.

In spanje ben ik ooit op een bergweggetje, berg op, bijna aangereden door een quad. Die kwam al driftend over het asfalt de bocht om, naar beneden dus. Hij had een lange remweg door de massa.

Nu ben ik niet de doorsnee weggebruiker dus ik zat al snel in de berm. Maar wat ik wel kon zien, door die jongen zijn crossbril heen is dat hij zich te pletter schrok! Hij had een auto ook niet kunnen zien en die had niet kunnen uitwijken buiten de weg zoals ik deed.

Ik denk dat het grootste probleem is dat je een quad met een autorijbewijs kunt rijden. Dat principe zouden ze moeten afschaffen. Niet de quads zijn het probleem maar de berijders zelf.

Van ma t/m vrijdag moeten ze zich met de auto keurig in een rijtje opstellen in de file en mogen ze niets. In het weekend reageren ze een hele week ingeblikt zitten af op hun sportquad. De boeren quads met hoge en lage gearing en een achteruit zijn eigenlijk nooit een probleem. Het zijn de sportquads.

Ik denk dat motorrijders met motorrijbewijs zich op een quad niet zo zouden gedragen. Maar ja, dat is maar een theorie...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Alto Turia Ride 2010 is afgelast!!!!!
« Reactie #33 Gepost op: 20-01-2010, 20:19 »

Tja denk ik dan, waarom zou je op een Nederlands forum al die buitenlandse teksten gaan zitten typen als je toch weet dat bijna niemand het snapt........
 
Vrij vertaald:
Een beetje door de natuur rijden met je motortje is in Spanje verboden i.v.m. geluid en milieu overlast :-(
 
En dan realiseer je je ineens dat je liever niet geweten had wat er stond  :-X
 
 :stupid:
 

hmm,en ik zou juist dit jaar naar spanje gaan :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Alto Turia Ride 2010 is afgelast!!!!!
« Reactie #34 Gepost op: 20-01-2010, 20:30 »
Portugal proberen?

Er stond een leuk artikel over Portugal en een simpele ranch in 2 x 2 noppennieuws.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Alto Turia Ride 2010 is afgelast!!!!!
« Reactie #35 Gepost op: 20-01-2010, 20:38 »
Portugal proberen?

Er stond een leuk artikel over Portugal en een simpele ranch in 2 x 2 noppennieuws.

ik wil niet op 1 plek blijven maar misschien is het wel interessant
adres of een linkje??