Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni  (gelezen 12890 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #60 Gepost op: 07-06-2010, 11:10 »
Hoe vonden jullie eigenlijk het nieuwe roadbookformaat, met totaal- en tussenstanden?
Niet mijn favoriet, ik heb liever grote totaalafstanden (met 2 cijfers achter de komma) en geen/kleine tussenafstanden, en dan regelmatig de totalen op nul zetten.
Die tekstjes waren voor mij echt onleesbaar, zo klein. Maar uiteindelijk moet je het doen met wat je voor je neus krijgt.



Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #61 Gepost op: 07-06-2010, 11:11 »
Hey Steve, goede morgen/middag

Ik weet dat er paar onduidelijkheden in stonden, is nog aangehaald op de parking.
Weet je toevallig nog welke het zijn? dan kan ik ze alsnog aanpassen, de Tranwalonie word toch regelmatig gereden.

Tja, zelf heb ik er niets van gemerkt met dat "Watjes Machien" (tripy) ;D ;D

Wel hebben wij ondervonden dat op sit 161 (aan die luchtmachtbasis) helemaal geen benzinepomp te vinden is binnen 2km zelfs niet binnen 7km, dus die moet er uit

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #62 Gepost op: 07-06-2010, 11:17 »
Die ik tegen kwam heb ik aan Ad doorgegeven,
waar ik ook de fout in ging is dat ik niet door had dat de afstanden onder de tekstplaatjes kennelijk gewoon rechtdoor door gereden moesten worden..
 
Ach, nog wat meer oefenen en beter niet als enige roadbook lezer in een groepje rijden ;)
 
En als het echt mis is gaat dan zoek ik een straat naam op in het roadbook en die weer in de GPS, de 1 x ging dat goed..
 
De x daar op zatten ze niet in de GPS ::) 
Een paar als je echt verdwaald bend kan je hier weer op pikken punten in een roadbook zou ik wel fijn vinden  ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #63 Gepost op: 07-06-2010, 11:30 »
Hey Steve, goede morgen/middag

Ik weet dat er paar onduidelijkheden in stonden, is nog aangehaald op de parking.
Weet je toevallig nog welke het zijn? dan kan ik ze alsnog aanpassen, de Tranwalonie word toch regelmatig gereden.

Tja, zelf heb ik er niets van gemerkt met dat "Watjes Machien" (tripy) ;D ;D

Wel hebben wij ondervonden dat op sit 161 (aan die luchtmachtbasis) helemaal geen benzinepomp te vinden is binnen 2km zelfs niet binnen 7km, dus die moet er uit

het zijn eigenlijk maar kleine dingetjes hoor
- Op een gegeven moment reden we, onverhard, parallel aan een 2-baans asfaltweg (links, een meter of 15 lager) en  volgens het roadbook zouden we bij een t-splitsing rechts een onverharde weg in moeten (ik meen de Molenweg). Precies op de juiste afstand was inderdaad een t-splitsing, maar die heette anders. We zijn toen maar door gereden om te checken of het verderop weer klopte, en dat was zo.
- Een kilometer of 10 na de start, rijdend op een doorgaande weg, staat een situatie waarbij een onverharde weg moet worden ingereden VOOR een huis. Maar de onverharde weg is achter vlak NA het huis. De afstand klopt wel, maar daar zijn we even aan het zoeken geweest.

Dat is wat ik zo uit mijn hoofd weet. Ik zal vanavond de GPS even checken, dan kan ik je de coordinaten wel geven 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #64 Gepost op: 07-06-2010, 20:47 »
Er waren wat meer reacties dat de plaatjes klein zijn. Ik denk dat we naar 3 situaties per regel toe moeten. Het is de eerste keer dat we met het door Celsa vormgegeven roadbook reden. Net zoals bij de Enclaverit, komen er dan wat zaken naar voren die niet helemaal duidelijk zijn. Ik heb ze dan ook opgetekend en deze worden weer helemaal geupdate.
Ik besef dat degenen die minder goed zien, moeite hebben om dit roadbook te lezen en goed te navigeren. Maar daar gaan we wat aan doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #65 Gepost op: 07-06-2010, 20:52 »
Je gaat een overeenkomst met Pearl sluiten voor goedkope bi-focale leeslenzen?  :D

4 op een rij is idd te klein.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 22
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #66 Gepost op: 07-06-2010, 21:04 »
eerste 60 kms waren tof, idd net als andere wat kleine navigatie problemen, maar dat hoort erbij.
daarna bij dat sloot achtige ding dwars in het water (zie dat filmpje, waarvoor dank..... :confused:) water in oliesysteem gekomen, einde zondag >:(

maarja, gister geen tijd meer, dus net de olie van gister uit de ktm gehaald. DAMN, ik denk dat ik nog nooooit zulke vieze olie zag.
olie was bijna yoghurt kleur, of melk gemengd met.... uhm.... nou ja, smerig dus. ff doorgespoeld met elcheapo troep olie, morgen ff vers spul en filters erin, en hopen dat alles nog heel is voor de ms1000.

anywho, t was erg gezellig gister en nog bedankt allemaal voor de hulp bij het uit de sloot duwen van mijn eigenlijk te zware hok.

hopelijk tot snel allemaal waar

grtz

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #67 Gepost op: 07-06-2010, 21:10 »
Pas op, het kan wel tot 3 x oliewisselen aan toe duren voordat de mayonaise uit je blok is.

Mayonaise die niet smeert...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #68 Gepost op: 08-06-2010, 09:01 »
@Zappa: leuk filmpje. Zie ik mezelf ook nog 's (0:00 - 0:22). :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #69 Gepost op: 08-06-2010, 19:01 »
Er staat ook ergens dat er een patatkraam aan de rechterkant van de weg is, rechts naast het gebouw van een warm bakkertje. Het bijbehorende terras is er nog wel, maar de frietkraam is gedegradeerd tot een garage voor een aantal buikschuivers voor het circuit. De Wallonische uitbater was overigens errug aardig...

Hey Steve, goede morgen/middag

Ik weet dat er paar onduidelijkheden in stonden, is nog aangehaald op de parking.
Weet je toevallig nog welke het zijn? dan kan ik ze alsnog aanpassen, de Tranwalonie word toch regelmatig gereden.

Tja, zelf heb ik er niets van gemerkt met dat "Watjes Machien" (tripy) ;D ;D

Wel hebben wij ondervonden dat op sit 161 (aan die luchtmachtbasis) helemaal geen benzinepomp te vinden is binnen 2km zelfs niet binnen 7km, dus die moet er uit

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #70 Gepost op: 08-06-2010, 21:07 »
Er staat ook ergens dat er een patatkraam aan de rechterkant van de weg is, rechts naast het gebouw van een warm bakkertje. Het bijbehorende terras is er nog wel, maar de frietkraam is gedegradeerd tot een garage voor een aantal buikschuivers voor het circuit. De Wallonische uitbater was overigens errug aardig...


Uitbater...of uitbaatster :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #71 Gepost op: 08-06-2010, 22:54 »
De uitbater is een Walloniër en de uitbaatser een Hollandaise ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #72 Gepost op: 09-06-2010, 09:38 »
Aha, nu snap ik waarom de laatste deelnemers pas tegen 21 uur :-[ binnen waren :) . Ze gaven het single track dat 50 kilometer voor de finish ligt de schuld :( 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #73 Gepost op: 09-06-2010, 10:08 »
 ;D ;D  Met zulke verhalen/verontschuldigingen wegens te laat, moet ik thuis niet meer af komen!
Ok niet met " lekke band gehad", of .."stukken hé"!
Die trucken pakken niet meer, ...die hebben we allemaal al gehad ;)
ennneuuuhhhhhh....... die geloofd het vrouwke niet meer  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Transwallonierit (B) op zondag 6 juni
« Reactie #74 Gepost op: 11-06-2010, 16:01 »
Die madammekes waren schattig, dat was het probleem niet. Echter dat hondje dat daar liep was vals als de neten! Hij kwam kwispelend naar me toe, ik steek mijn hand uit om 'm te aaien en hij hapt direct! Dankzij mijn kat-achtige reflexen ben ik nu nog in staat dit stukje te typen...