Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rally Albania 2010  (gelezen 3566 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Rally Albania 2010
« Gepost op: 22-01-2010, 13:09 »
Dit artikel stond op NOPPENFORUM , ik heb het naar de ARM site gekopieerd omdat ik denk dat wij deze informatie niet willen missen.
 
Beste Noppen rijders,

Deze dagen zijn er de grote races van Afrika en Zuid-Amerika voor de tv houden, maar wij gewone stervelingen kunnen nu al beginnen met de voorbereidingen om mee te doen aan Rally Albania 2010 dat zal plaats vinden van 5 juni tot 12 juni 2010.

Vorig jaar heb ik deelgenomen als een pionier aan dit avontuur en ik was onder de indruk van de plaats, van de mensen en van de race, en dit zijn enkele van de vele goede impressies die ik kan geven van over dit land.

De organisatorische machine is goed geolied. Eenmaal in Tirana (is ongeveer 40 minuten van Durres) is het ergste voorbij en je zult op je wenken bediend worden door de organisatoren, vorig jaar waren we te gast in het hotel Mai Tai, te Tirana en voor de sceptici zijn er genoeg foto’s internet te vinden….

Ontmoet de caravan van de rally tijdens de verschillende fasen. We waren in staat om een wereld van onverwachte dingen te ontdekken. Mensen glimlachen, echte, behulpzaam en gastvrij, het eten heel goed en goedkoop en de prachtige natuur.

De race bestaat uit 7 fases van verschillende dieptes, hoogtes en moeilijkheidsgraden, maar niets is aangenomen over de manier, omdat er elk jaar een geheel nieuw parcours is. Gezien de enorme beschikbaarheid van onverharde wegen, die zeker uniek zijn, en de morfologie van gekruiste zones, met harde modder maar met diepe kanalen in geval van regen, stenen in overvloed, een paar snelle onverharde wegen en een overvloed van bossen maar dan in Albanese stijl.

7 dagen, 1400 km, 12 speciale profielen en 13 getimede tussen secties. De kosten waren nog geen 500 euro voor de rally en 8 dagen verblijf met ontbijt. Dit jaar doe ik weer mee met een huur motor de SHERCO 4.5i-F

Lijkt het je wat om hier deel aan te nemen aarzel niet en schrijf je in.

Voor verdere informatie kunt u op de officiële site kijken: www.rallyalbania.org
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2010, 13:53 »
Dit is een Rally om niet te missen!


Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2010, 14:04 »
Ziet er mooi uit!

Wie verhuurt die Sherco's?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2010, 14:39 »
Ziet er mooi uit!

Wie verhuurt die Sherco's?

Er zijn geen Sherco's meer voor verhuur alleen Yamaha WR 250 en Yamaha WR 450. Ze worden verhuurd door Moto Tirana dat is de officiële Yamaha dealer in Albanie

Groet Rob

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2010, 16:32 »
Hee Jac,

Ben je in Albanië geweest vorig jaar? Dat heb je helemaal niet verteld ......


(oftewel, als je een verhaaltje kopieert zet dat er dan even bij voor de duidelijkheid)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2010, 17:39 »
Klinkt goed!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2010, 20:20 »
Om even duidelijkheid te scheppen. Ik ben de schrijver van de hier boven vermelde tekst. Had het op een ander forum geplaatst maar hier komt het ook tot zijn recht. Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben hoor ik het graag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #7 Gepost op: 23-01-2010, 11:50 »
Hee Jac,

Ben je in Albanië geweest vorig jaar? Dat heb je helemaal niet verteld ......


(oftewel, als je een verhaaltje kopieert zet dat er dan even bij voor de duidelijkheid)

Sorry , bij deze geregeld.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #8 Gepost op: 23-01-2010, 14:33 »
zit alle navigatie apparatuur ook al op die huurmotoren? klinkt leuk!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #9 Gepost op: 23-01-2010, 19:26 »
Kun je vertellen wat de actieadius van motor moet zijn ivm tanken en door wie je rallykist naar de volgende etappeplaats wordt gebracht?
Alvast bedankt.
Om even duidelijkheid te scheppen. Ik ben de schrijver van de hier boven vermelde tekst. Had het op een ander forum geplaatst maar hier komt het ook tot zijn recht. Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben hoor ik het graag.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2010, 08:44 »
Kun je vertellen wat de actieadius van motor moet zijn ivm tanken en door wie je rallykist naar de volgende etappeplaats wordt gebracht?
Alvast bedankt.


110 Km moet je kunnen doen met een tank.
Alle kisten en kleren worden vervoerd door de organisatie met een vrachtwagen van bivak naar bivak

Groetjes Rob 

Post Merge: 25-01-2010, 10:31
zit alle navigatie apparatuur ook al op die huurmotoren? klinkt leuk!

Ja, alles zit er bij.
Hou even de inschrijvingen in de gaten op http://www.rallyalbania.org Er is een maximum van 80 deelnemers.

Groeten,
Rob

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2010, 13:44 »
Is erg leuk, heb 2 jaar terug wat etappes gereden met de reis motor onderweg naar nederland. Was toen de eerste 'internationale' rijder van de Albania rally :)
Zitten byzonder tricky gebieden bij, maar de mensen zijn inderdaag geweldig aardig daar.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #12 Gepost op: 25-01-2010, 16:01 »
Voor iedereen die serieus geïnteresseerd is kan zich het beste nu inschrijven. Deze tijdelijke inschrijving is 30 dagen geldig zonder verplichtingen. Er zijn minder dan 10 plaatsten beschikbaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #13 Gepost op: 25-01-2010, 16:17 »
het is 2075,6 km ver weg, ik zie het niet zitten. Had ik maar wat meer tijd, dan lekker in 4 dagen heenrijden, dan had ik er wel zin in gehad!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Rally Albania 2010
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2010, 16:30 »
De organisatie bied een pakket aan dat een motor(Yamaha WR 250F of Yamaha WR 450F) met navigatie systeem, verzekering en je inschrijving. Er zit ook 8 dagen hotel (3-4 sterren) en ontbijt bij. Het enige waar je zelf voor moet zorgen is je avond eten en je reis hier heen. De kosten hier van zijn 2000 Euro.