Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat wordt de nieuwe motor van Noppy  (gelezen 16134 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #90 Gepost op: 09-04-2010, 07:49 »
Hij rook naar benzine.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #91 Gepost op: 09-04-2010, 07:50 »
2 tact?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #92 Gepost op: 09-04-2010, 10:18 »
Hij rook naar benzine.

Das minder.... gas geven zeg ik!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #93 Gepost op: 09-04-2010, 10:34 »
nop, vindt je 24 uur niet wat veel??  en was dat inloopolie of gewone?

ik had met de husa dat ie na een uur of 20-25 een stuk zuiniger reed dan in t begin, wellicht dat de injectie ff aan je rijstijl moet wennen ofzo?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #94 Gepost op: 09-04-2010, 10:57 »
Beetje OT:

Heb Jean van http://www.gearingcommander.com/ de brommer laten toevoegen, handig om eens van vertanding/bandmaat te wisselen/berekenen.

Staat onder RM
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #95 Gepost op: 09-04-2010, 19:48 »
Bij mij was eigenlijk het advies....om de 5 uur olie verversen (KTM 250 EXC-F). :o Ivm dat het blokje 13.000rpm draait bij volgas!! ::) ::)

Dat word een jerrycan brandstof en olie meenemen... ;D


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #96 Gepost op: 09-04-2010, 20:54 »
nou ja bij appie moet je aardig je best doen om eens volgas te rijden dus dat zal wel loslopen toch?
 
frank

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #97 Gepost op: 10-04-2010, 01:54 »
Net mijn copietje van Noppy's brommer opgehaald, knap werk van Ewout als je weet hoe deze motor van stroom wordt voorzien....

:)



http://picasaweb.google.com/antalleke/SuzukiRMZ450#

2010 kan wat mij betreft beginnen!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #98 Gepost op: 10-04-2010, 10:20 »
Dutchie,

zit er nu echt geen steuntje naar de onderste kroonplaat bij? Het lijkt me nogal zwaar om op 2 zo dicht bij elkaar gelegen (van opzij gezien) punten te bevestigen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #99 Gepost op: 10-04-2010, 11:01 »
is dit snel te verwijderen voor als je geen rally rijd maar OTR of crossbaan?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #100 Gepost op: 10-04-2010, 15:04 »
Dutchie,

zit er nu echt geen steuntje naar de onderste kroonplaat bij? Het lijkt me nogal zwaar om op 2 zo dicht bij elkaar gelegen (van opzij gezien) punten te bevestigen.

Tried and tested op menig DRZ/WR450 model, maar je hebt gelijk, er rust veel gewicht op. Bij Appie proefrijden met alles erop en eraan. Een goede stress stest hopelijk. We gaan het zien/afwachten. Steekt ook redelijk ver voouit dus ik ben benieuwd.
Post Merge: [time]za 10 apr 2010 14:07:18 GMT-1[/time][/color][/size]
is dit snel te verwijderen voor als je geen rally rijd maar OTR of crossbaan?

3 stekkers en 4 boutjes. Lamp even los maken van het framepje en dan met 4 rubbers de lampkap aan de voorpoten hagen. Kwartiertje en gedaan. Crossbaan staat op het menu voor 2010. Geen gepriegel als met mijn KTM framepje, nette connectoren etc. Van close up zie je hoe netjes alle bedrading loopt. Alles bedrading ook buitenom de draadboom van de motor, dus geen motor storingen door roadbook/ico's etc.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #101 Gepost op: 11-04-2010, 08:50 »
Ziet er mooi uit hoor Antal. Ik hoop ook dat je geen driehoekje hoeft te maken naar de laagste kroonplaat. Heb helaas slechte ervaringen zonder.

Nog een tip: die uitlaatbocht loopt een beetje naar buiten. Die lijkt wel afgeschermd door een roostertje, maar de verste bocht zelf is dat helaas nog niet.

Bij mij is er door herhaling van domme zetten een gat door en door gebrand in mijn hagelnieuwe Sinisalo. Dus omwikkelen met een stukje glasbandtape zou geen slecht idee zijn. Ook voor als de motor even een seconde bovenop je ligt.

En ik ben héél benieuwd naar jouw verbruik. Hoegee heeft die van mij rijker gezet, aangezien hij te arm stond op het hele gebied. Zal wel iets met milieueisen te maken hebben...

Nou veel plezier daar bij Appie!

Post Merge: 11-04-2010, 08:54
nou ja bij appie moet je aardig je best doen om eens volgas te rijden dus dat zal wel loslopen toch?
 
frank

Nou, dat zou ik niet met droge ogen kunnen beweren hoor. Op die stukken waar het kan gaat Appie nog steeds volle sas (moet je 'm wel goed in de gaten houden). Zodra hij zijn grasbaanposes begint aan te nemen dat kan je maar beter op toeren zijn. Lange bochten met weinig grip, daar is Appie nog steeds gek op.

Ik zit dan niet in de toerentalbegrenser maar volg hem wel volgas op de voet. Het duurt daarna dan ook even enige seconden (20?)  voordat de rest arriveert (vast niet omdat wij tweeën zo hard rijden, maar eerder omdat ze niet voelden aankomen dat Appie weer ging demarréren).

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #102 Gepost op: 11-04-2010, 10:51 »
komt helemaal goed!

Tot volgende week :) Ik ga met een uurtje of wat rijden.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #103 Gepost op: 11-04-2010, 11:47 »
Net mijn copietje van Noppy's brommer opgehaald, knap werk van Ewout als je weet hoe deze motor van stroom wordt voorzien....

:)



http://picasaweb.google.com/antalleke/SuzukiRMZ450#

2010 kan wat mij betreft beginnen!!

tjonge antal, hoewel het net netjes gemaakt uitziet, kan ik me niet voortellen dat dat ween week goed blijft op bv spaanse of portugese stenen zonder 3e steun..  hoop het wel voo rje natuurlijk, nou ja, alst breekt staat het in elk geval op film ;)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Wat wordt de nieuwe motor van Frank aka Noppy
« Reactie #104 Gepost op: 11-04-2010, 12:02 »
TT had dat probleem feitelijk ook; het roadbook ging kantelen op knippen. Ik heb toen een driehoeksverband gemaakt met één dun stripje aluminium dat met een miniscuul klein boutje aan de achterkant van het roadbook vastzat.

Reservestripje in de rallykist.

Dat stripje is nooit meer stukgegaan en doet nu nog steeds dienst op steun II en motor II.

In geval van een crash is het dusdanig dun dat het stuk mag gaan als 'kreukelzone'.