Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dresden -Breslau rally  (gelezen 10586 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Dresden -Breslau rally
« Gepost op: 24-01-2010, 12:08 »
Wie heeft er ervaring met deze rally en wie wil er dit jaar gaan deelnemen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #1 Gepost op: 24-01-2010, 20:06 »
Ha Dies,

Met de auto, inmiddels 3 keer. Erg leuke rally. Met een enduro+roadbook kun je lekker meerijden. Het merendeel is navigatie met roadbook + GPS, en elke dag zitten er moerassen en doorwadingen in. Ik ben altijd jaloers op de motorrijders, die kunnen echt de tofste paadjes rijden en overal tussendoor.

Het startveld is best competitief, maar er rijdt van alles en iedereen mee. In 2008 (geloof ik) is de marathonetappe gewonnen door een kerel op een Beta 50cc crosser, die hadden ze met hulp van de fabriek betrouwbaar en snel gekregen. In het moeras konden ze dat ding gewoon optillen en boven het hoofd door de ergste stukken dragen..

Je rijdt 8 dagen, proloog en 1e etappe in Dresden en omgeving. Vervolgens ga je polen in. En dan wordt het langzaam maar zeker zwaarder en spannender. De mooiste etappe is de 'marathonetappe', van grofweg 450 km offroad. Daar doen toppers zoals Henk Knuiman ook nog wel een uur of 7 a 8 over, wat wel iets zegt over de gemiddelde snelheid. Er zitten veel doorwadingen in, maar ook steile hellingen, grote zandvlaktes met mul zand, bospaden - van alles. 90% is gewoon lekker doorrijden en je weg vinden, 10% is ploeteren. Het is echt genieten, avonturen in de bossen.

De sfeer is erg goed. Fijne organisatie en een goed roadbook. Er rijden naast motoren ook 4x4's, quads en trucks mee. Die laatste groep is echt gaaf, van oud Russisch legerspul tot moderne rallytrucks. Je krijgt van de organisatie eten en een lunchpakketje. Op de motor kun je al leuk meedoen als je een bus hebt en iemand die 'm van bivak naar bivak rijdt, of wanneer je voor de service aansluit bij een groep. Ewout van RBC doet al jaren voor een paar grijpstuivers service tijdens de Breslau en dat ziet er altijd profi uit. Er doen zo'n 300 team mee, en het kamp heeft een omvang van ongeveer 1000-1500 man.

Binnenkort komt ook de video van 2009 online, die is erg leuk om te kijken. En lees onze verslagen eens op www.4x4teamdrechtsteden.nl

Dit jaar ben ik er bij om voor Rallymaniacs verhalen te schrijven en foto's te maken. Dat deden we al een paar jaar erbij, maar rijden en schrijven combineert niet. Omdat we ons dit jaar richten op de snelheidswedstrijden is Breslau afgevallen, maar de wedstrijd vanuit huis volgen leek me niks. Dus onze vaste fotograaf en ik gaan met de Iveco als basiskamp en een autootje en de motor foto's maken en verhalen schrijven.

groeten,

Niels



Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #2 Gepost op: 24-01-2010, 21:36 »
Ok, bedankt zover, waar eindigt de rally en hoeveel actieradius moet de motor hebben?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #3 Gepost op: 24-01-2010, 21:49 »
afgelopen jaar heeft Arno van Rally XL ook een groepje assistentie verleent, ik weet niet of hij het dit jaar weer op de planning heeft staan.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #4 Gepost op: 24-01-2010, 21:51 »
Ha,

Ken je http://www.rallye-breslau.com al? Daar staat ook een nederlandse versie van het reglement. De actieradius van de motor.. er is altijd wel de mogelijkheid om brandstoftanks mee te geven, zodat je op een tussenpunt kunt bijtanken. Met de auto haalde ik zo 200 km wel en dan hadden we ook nog reservebrandstof bij. Maar echt nodig was dat niet, je kon ook op de verbinding wel tanken.

Hier is ook veel info te vinden: http://www.marathonrally.com/news/12616.0.html

Post Merge: 24-01-2010, 21:59
afgelopen jaar heeft Arno van Rally XL ook een groepje assistentie verleent, ik weet niet of hij het dit jaar weer op de planning heeft staan.....

Klopt ja, die heeft Marcel nog gesms't toen Henk met een gebroken arm binnenkwam. Fijne vent. In elk geval zijn er veel leuke bedrijfjes die het je makkelijk maken om mee te doen. Helaas is dat voor de auto niet zo goed geregeld, wij namen zelf altijd een hele ploeg mee. Erg gezellig, maar het financiele verhaal is anders dan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #5 Gepost op: 24-01-2010, 22:06 »
Ja, heb al op de site gekeken, en wat vragen aan de orga gesteld.
Als er meer ARM mensen gaan kunnen we mogelijk samenwerken, er moet per assistentie persoon betaald worden, dus weinig personeel met veel laadruimte lijkt me wel iets voor de assistentie. Anders kun je ook nog op het duitse forum van de site terrecht, maar dat is als er hier niets te regelen is, denk ik dan.
Post Merge: [time]zo 24 jan 2010 22:13:45 GMT-1[/time][/color][/size]
Kan ik me rallykist en campeerspullen niet door jullie laten vervoeren voor een vriendenprijs en goed interview? ;)
Citaat
Ha Dies,

Met de auto, inmiddels 3 keer. Erg leuke rally. Met een enduro+roadbook kun je lekker meerijden. Het merendeel is navigatie met roadbook + GPS, en elke dag zitten er moerassen en doorwadingen in. Ik ben altijd jaloers op de motorrijders, die kunnen echt de tofste paadjes rijden en overal tussendoor.

Het startveld is best competitief, maar er rijdt van alles en iedereen mee. In 2008 (geloof ik) is de marathonetappe gewonnen door een kerel op een Beta 50cc crosser, die hadden ze met hulp van de fabriek betrouwbaar en snel gekregen. In het moeras konden ze dat ding gewoon optillen en boven het hoofd door de ergste stukken dragen..

Je rijdt 8 dagen, proloog en 1e etappe in Dresden en omgeving. Vervolgens ga je polen in. En dan wordt het langzaam maar zeker zwaarder en spannender. De mooiste etappe is de 'marathonetappe', van grofweg 450 km offroad. Daar doen toppers zoals Henk Knuiman ook nog wel een uur of 7 a 8 over, wat wel iets zegt over de gemiddelde snelheid. Er zitten veel doorwadingen in, maar ook steile hellingen, grote zandvlaktes met mul zand, bospaden - van alles. 90% is gewoon lekker doorrijden en je weg vinden, 10% is ploeteren. Het is echt genieten, avonturen in de bossen.

De sfeer is erg goed. Fijne organisatie en een goed roadbook. Er rijden naast motoren ook 4x4's, quads en trucks mee. Die laatste groep is echt gaaf, van oud Russisch legerspul tot moderne rallytrucks. Je krijgt van de organisatie eten en een lunchpakketje. Op de motor kun je al leuk meedoen als je een bus hebt en iemand die 'm van bivak naar bivak rijdt, of wanneer je voor de service aansluit bij een groep. Ewout van RBC doet al jaren voor een paar grijpstuivers service tijdens de Breslau en dat ziet er altijd profi uit. Er doen zo'n 300 team mee, en het kamp heeft een omvang van ongeveer 1000-1500 man.

Binnenkort komt ook de video van 2009 online, die is erg leuk om te kijken. En lees onze verslagen eens op www.4x4teamdrechtsteden.nl

Dit jaar ben ik er bij om voor Rallymaniacs verhalen te schrijven en foto's te maken. Dat deden we al een paar jaar erbij, maar rijden en schrijven combineert niet. Omdat we ons dit jaar richten op de snelheidswedstrijden is Breslau afgevallen, maar de wedstrijd vanuit huis volgen leek me niks. Dus onze vaste fotograaf en ik gaan met de Iveco als basiskamp en een autootje en de motor foto's maken en verhalen schrijven.

groeten,

Niels




Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #6 Gepost op: 24-01-2010, 22:31 »
De iveco is groot zat, met 7 meter. Zal er eens over nadenken, en anders weet ik nog wel iemand anders waar je zooi bij kunt meegeven.

Wat betreft assistentie: als jij 10 uur op de motor hebt gezeten (of 12 of 15 - langste etappe voor ons is 26 uur) wil je eten, roadbook doen en slapen. Dan is het fijn als iemand anders je motor ff fris maakt. Daar moet je niet teveel op bezuinigen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2010, 20:19 »
De inschrijving start op 7 februari, vandaag een mooie doos binnengekregen met fijne goodies van afgelopen jaar. We zitten nu lekker naar de DVD te kijken in plaats van (over)werk of sleutelen..



groeten,

Niels

Offline member

  • www.Havast.eu
  • Member
  • *
  • Berichten: 28
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2010, 00:54 »
hoi niels,
inderdaad leuk pret pakket ontvangen van de org ,heb je de poosters ook al boven je bed en in de werkplaats geplakt :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets                     Twijfelen mag, aarzelen niet.

http://www.youtube.com/user/donovan2114?feature=mhum

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2010, 13:05 »
Ja mannen ook dit jaar is Rally XL weer van de party tijdens de Dresden Breslau Rally.
Er is nog steeds plaats in ons team.
Voor iedereen die meer wil weten over de rally kan vrijblijvend bij mij terecht voor info en dergelijke.
Meerdere jaren heb ik zelf mee gereden en tegenwoordig zorg ik voor prima assistentie en begeleiding.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2010, 13:47 »
Ha,

Zo is er voor ARM leden helemaal geen excuus meer om niet mee te doen. Service via RallyXL en berichtgeving voor het thuisfront via Rallymaniacs..  ::)

Al heb ik het er nog wel zwaar mee hoor, niet meerijden maar foto's en verhalen maken. Poeh.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #11 Gepost op: 31-01-2010, 10:54 »
pb'tje naar Arno onderweg

Ja mannen ook dit jaar is Rally XL weer van de party tijdens de Dresden Breslau Rally.
Er is nog steeds plaats in ons team.
Voor iedereen die meer wil weten over de rally kan vrijblijvend bij mij terecht voor info en dergelijke.
Meerdere jaren heb ik zelf mee gereden en tegenwoordig zorg ik voor prima assistentie en begeleiding.
gr Hilbert

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 129
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #12 Gepost op: 02-02-2010, 13:10 »
Dit jaar gaan we weer naar de Breslau.
Zoals vorig jaar organiseren we weer een service team samen met Arno van XL.
Wie wil er mee met ons EAO team / XXL team.
info op eao@telenet.be of www.eaob.eu
0032 0 478445793
Groeten Martin
 
 

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #13 Gepost op: 04-02-2010, 18:23 »
wij team flyingdakar.nl gaan dit jaar niet naar afrika maar we gaan dresden-Breslau rijden.
We nemen onze service-truck mee, daarmee zijn we al 2maal naar dakar geweest.
We hebben nog 2 plaatsen over van de 7.
Daarnaast hebben we ook nog 2 chauffeurs/motor-monteurs nodig.
Kosten van de vrachtwagen worden gedeeld.
Als je interresse hebt mail dan naar: ruudfransman@live.nl 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 129
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #14 Gepost op: 05-02-2010, 14:27 »
Ik heb hem vorig jaar met de motor gereden.
Zeer leuke ervaring eens iets anders dan in Africa.
Veel water en slijk maar indien je oplet kan je overal door zonder kleerscheuren.
We zijn bezig met terug een team samen te stellen interesse ?
Ben je met auto of motor?
www.eaob.eu
groeten Martin