Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dresden -Breslau rally  (gelezen 10596 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #30 Gepost op: 17-04-2010, 22:34 »
Volgens mij moet je afwegen of je de tijd die je kwijt bent met het maken van een waypoint terug kunt verdienen op de route. Over een afstand van 3 km lijkt me dat zeker mogelijk en helemaal als je vd route af wilt wijken ivm obstakel.
Op een afstand van 300 m niet (tenzij je verkeert rijdt, maar dat weet je van tevoren niet).
Ook vraag ik me af of de uitzetter vd route de werkelijke afstand neemt die hij heeft gereden en dan de cap berekent, of dat hij afstand en CAP tussen de 2 waypoints berekent. Als dat eerste het geval is, heb je veel minder aan het programmeren van het waypoint.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #31 Gepost op: 17-04-2010, 22:54 »
Ja, je kunt idd gewoon een GPS punt zelf aanmaken.

der is nog wel eentruckje... maar die bewaar ik voor als ik zelf ooit Dresden-Breslau ga rijden :-)


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #32 Gepost op: 18-04-2010, 18:23 »
Maak jullie niet te veel zorgen om de graden die vermeld staan in het roadbook, die zijn in bijna alle gevallen goed te volgen op je gps en dienen ter ondersteuning van het roadbook.
Er zijn een paar momenten in de rally dat je daadwerkelijk een waypoint moet aanmaken, in dat geval gaat het altijd om het vinden van een CP en dat is aangegeven in het roadbook.
Dus in 99% van de gevallen geeft de graden gewoon het juiste pad weer.
Iedergeval wens ik jullie allemaal veel plezier in deze navigatierally en ik persoonlijk vind het qua navigatie de mooiste rally.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
bijrijder gezocht
« Reactie #33 Gepost op: 20-04-2010, 19:54 »
Hallo,

Eric Gramberg zoekt nog een bijrijder voor Dresden Breslau 2010. Hij is niet zo handig met computers dus ik zet het hier online voor 'm.

Eigenschappen: geen  bange poeperd, klaar voor lekker lange lauwwarme modderbaden, brengt wat  geld mee voor het inschrijven, kan (een beetje) navigeren en is lekker  fanatiek.

Meer info over de wedstrijd en de auto: zie www.blitzholland.nl/

Er staat een leuk team dat goed aan het werk is om de auto's klaar te maken. De Blitz waar Eric mee rijdt is niet het snelste voertuig maar wel behoorlijk wendbaar en licht in de moerassen, daar kun je het verschil maken. Aangezien hier veel mensen meelezen die goed kunnen navigeren (en dan ook nog motorrijden) post ik het hier voor 'm.

Contact:  eric.gramberg@live.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #34 Gepost op: 03-05-2010, 11:38 »
Ja, je kunt idd gewoon een GPS punt zelf aanmaken.

der is nog wel eentruckje... maar die bewaar ik voor als ik zelf ooit Dresden-Breslau ga rijden :-)



jij gooit de bijrijder zeker in het moeras  ;D

Offline member

  • www.Havast.eu
  • Member
  • *
  • Berichten: 28
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #35 Gepost op: 17-05-2010, 17:29 »
Volvo 6x6 ETI b30,build and test run TURBO INTERCOOLER
 
zo...bij ons kan er gelukkig weer een streepje door de waslijst,motor loopt!!
en hoe oehh.. :D :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets                     Twijfelen mag, aarzelen niet.

http://www.youtube.com/user/donovan2114?feature=mhum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #36 Gepost op: 29-05-2010, 09:12 »
Het rommelt wat in de orga bij onze oosterburen, kunnen motoren nog aanmelden, tot wanneer en waar??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #37 Gepost op: 29-05-2010, 10:13 »
Ha,

Aanmelden kan via www.rallye-breslau.com, klik desnoods even op het duitse vlaggetje. Dan heb je de actuele site (in het duits). En als het niet wil kan ik wel direct contact opnemen voor je, maar als je het nummer op de site belt krijg je Henrik of Chrissy wel aan de lijn. Die staan je dan erg vriendelijk en in goed verstaanbaar Beiers te woord :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #38 Gepost op: 29-05-2010, 10:26 »
Dank, is helder zo, weet ik de weg weer voor als ik lastminut toch besluit te gaan deelnemen. Als er iemand nog plaats heeft voor een rallykist en campeeruitrusting, voor weinig hoor ik het ook graag. :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
'Finder' GPS tracker van de organisatie
« Reactie #39 Gepost op: 04-06-2010, 13:49 »
Hallo,

Alle voertuigen krijgen een GPS tracker aan boord met een sim kaart erin, die locatie opslaat en kan doorgeven als je technische problemen hebt of een SOS signaal wilt afgeven. Het is een test, om te  zien of het werkt.

Die trackers zijn redelijk fors en vooral geschikt voor vrachtwagens en auto's. Er komt een versie op batterijen die kleiner is, en als je daar geen plek voor hebt rij je zonder, aldus de organisatie.

Het systeem is wel tof, en biedt de mogelijkheid om sneller ter plaatse te zijn bij problemen. Maar omdat het nu op 90% van de route werkt moet je er niet op vertrouwen - contact met de CP's en organisatie via je eigen gsm / hulp onder elkaar blijft het belangrijkste.

Dat was de update van vandaag over het trackingsysteem :-)

groeten,

Niels

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #40 Gepost op: 10-06-2010, 07:43 »
Hallo,

Zoals jullie op rallymaniacs hebben gelezen ben ik bezig met een serie artikelen over de deelnemers. Rij je mee op de motor, kun je dan een PB of mail sturen naar niels.hatzmann@rallymaniacs.nl ?

Offline member

  • www.Havast.eu
  • Member
  • *
  • Berichten: 28
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #41 Gepost op: 21-06-2010, 13:00 »
zooo is iedereen er al klaar voor ?
wij wel  ??? :o :-X ,bijna dan...nog maar een paar nachtjes werken en dan lekker knallen!!
 
hier een filmpje van afgelopen donderdag ,volvo op de dyno bij K.M.S om de motor
af te stellen gefilmd met x-170 cabine camera
er komt ook nog een filmpje met HD camera buiten beelden ...nog even tijd zoeken ;D ;D
 
Volvo TGB 13 6x6 inside X-170 cam while testing engine at K.M.S dyno
 
 
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets                     Twijfelen mag, aarzelen niet.

http://www.youtube.com/user/donovan2114?feature=mhum

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #42 Gepost op: 21-06-2010, 14:23 »
En hoeveel vermogen zit er nu in? Tegen de 300pk??  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #43 Gepost op: 21-06-2010, 20:00 »
OOO wat loopt dat mooi met turbo fluit .
Ik hoop dat alles goed is gegaan op de bank.
Hoeveel turbo druk geeft ie nu ?
En kun je nog schakelen tussen de 2 vermogens 200 of 300+pk ::)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dresden -Breslau rally
« Reactie #44 Gepost op: 21-06-2010, 21:35 »
wolkt goed... vanalles  ;) :D